One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » Spotlite geïnstalleerd en hoe haal ik de spots nu binnen?

Spotlite geïnstalleerd en hoe haal ik de spots nu binnen?

Balto

Balto op 25 februari 2011 #

Ik heb spotlite geïnstalleerd als alternatief voor FTD. Maar ik kom er maar niet achter hoe ik de spots kan downloaden.
Ik heb een payserver account. Wie kan me verder helpen?

J.R.D

J.R.D op 25 februari 2011 #

Je moet de link kopieren en dan in binsearch opzoeken.

WimVriend

WimVriend op 25 februari 2011 #

Hier wordt het allemaal uitgelegd.
http://www.mixel.nl/88/spotnet-mac-linux-spotlite-usenet-downloaden-nieuwsgroepen.html
Succes,
Wim

Ravaso

Ravaso op 25 februari 2011 #

J.R.D op 25 februari 2011

Je moet de link kopieren en dan in binsearch opzoeken.

J.R.D Bedoeld eigenlijk de bestandsnaam kopiëren en opzoeken in Binsearch…

Niels81

Niels81 op 25 februari 2011 #

Of met de bestandsnaam zoeken op nzbindex.nl, vind ik zelf prettig werken.

Dan heb ik zelf ook nog een vraag. Ik heb ook net Spotlite geinstalleerd en m’n Eweka account gegevens ingevuld, maar hij heeft alleen headers van gisteren en vandaag binnen gehaald (518 stuks totaal). Iemand enig idee hoe ik ook oudere headers binnen kan trekken?

Knurfty

Knurfty op 25 februari 2011 #

Ik lees her en der dat via LightningUsenet.com het beter werkt dan via Eweka. (link)

Kijk ook een op het forum van Spot-net daar staat genoeg aan info. (link)
Er staan ook een bestanden met 350K+ spots in de nieuwsgroepen.
Zoek maar eens op ‘Spots’ in de bekende zoekmachines. Succes.

Ravaso

Ravaso op 25 februari 2011 #

Niels81 op 25 februari 2011

Iemand enig idee hoe ik ook oudere headers binnen kan trekken?

Misschien bij preferences de max. aantal headers binnenhalen instellen.
Bij mij werkt het prima.. Spotlite v0.6  (ook Eweka)

Strifer

Strifer [moderator] op 25 februari 2011 #

Niels81 op 25 februari 2011

Of met de bestandsnaam zoeken op nzbindex.nl, vind ik zelf prettig werken.

Dan heb ik zelf ook nog een vraag. Ik heb ook net Spotlite geinstalleerd en m\’n Eweka account gegevens ingevuld, maar hij heeft alleen headers van gisteren en vandaag binnen gehaald (518 stuks totaal). Iemand enig idee hoe ik ook oudere headers binnen kan trekken?

Ik heb precies hetzelfde, ook vandaag en gisteren en dan 635 stuks in totaal. Ook eweka. Ik las ergens dat het beter werkt als je gewoon de nieuwsgroep van je provider invult zonder gebruikersnaam en wachtwoord.

edit: net even geprobeerd. zonder wachtwoord werkte het niet, maar nu met de gratis nieuwsgroep account van mijn provider (niet snel genoeg en niet goed genoeg voor oudere bestanden, vandaar dat ik ook eweka heb) waarbij ik wel mijn gebruikersnaam en wachtwood invul krijg ik aanzienlijk meer spots. ik kreeg alleen een foutmelding dat de ‘netwerkhost de verbinding heeft verbroken’. hij ging 2.9 miljoen dingen binnenhalen :o

JJmac

JJmac op 25 februari 2011 #

Heb ik ook Strifer, zit nu op 1125 en zegt ook netwerkhost fout, toch haalt het af en toe nog wat binnen.

Balto

Bedankt voor alle goede reacties. Ik heb geen mail gekregen dat er gereageerd is, ben daarom ook aangenaam verrast van de vele reacties.
Ik ga het allemaal even doornemen.

PS link kopiëren in binsearch lukt me niet, heb het geprobeerd zoals vroeger zonder NZB knop.

Balto

Oké de link overnemen in NZBindex lukt wel, maar moet deze intypen CMD-C pakt het niet.
Maar krijg er in ieder geval een NZB

JJmac

JJmac op 25 februari 2011 #

Valt me op dat het pas binnen komt als er een reactie is geplaatst, of kan dat aan de instellingen liggen?

Balto

Balto op 26 februari 2011 #

Ik denk het niet, normaal krijg je meteen een e-mailbericht als er een reactie is.

Niels81

Niels81 op 26 februari 2011 #

Bedankt voor de reacties op mijn vraag met betrekking tot het binnenhalen van headers. Mijn eigen provider Telfort heeft geen nieuwsgroepen service, maar ik heb inmiddels zo’n 55.000 posts binnen weten te trekken via freenews.netfront.net (geen wachtwoord/loginnaam benodigd). :lol:

Edit: Het valt me nu wel op dat veel posts in Spotlite geen bestandsnaam vermelden. Heeft dit soms te maken dat de poster dit specifiek voor Spotlite moet invullen en dat bij van origine FTD spots de bestandsnaam niet automatisch wordt overgenomen door Spotlite of iets dergelijks?

megadownloads

megadownloads op 02 december 2012 #

Normaal gesproken zou hij de bestandsnamen gewoon weer moeten geven. Het kan een bug zijn die in de nieuwe versie er inmiddels uit is. Download dus de nieuwe versie van Spotlite. (Spotlite voor mac)

megadownloads

megadownloads op 26 december 2012 #

Volg deze handleiding voor een stap voor stap uitleg over Spotlite (en Sabnzbd, je hebt immers ook een nieuwsreader nodig, spotlite is namelijk een soort gids):

http://www.megadownloads.nl/handleiding/spotlite/

Over dit topic

Gestart op 25 februari 2011 door Balto

Laatste reactie door megadownloads

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen