One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » Apple TV » Spotify streamen via Apple TV

Spotify streamen via Apple TV

depeever

depeever op 28 november 2012 #

Hi, heb een nieuwe Apple TV optisch gekoppeld aan mijn geluidsinstallatie. Gebruik Spotify voor muziek. We hebben thuis 2 iPhones en 1 iPad om Spotify te bedienen (niet tegelijk uiteraard) maar nu ‘ziet’ mijn iPhone4s en de iPad de Airplay-knop helemaal niet en krijg ik de muziek niet over de boxen. Op de iPhone4 van mijn zoon wordt hij wel meteen herkend :wink:. Het gekke is als ik op mijn iPhone Siri activeer, zie ik meteen het Airplay logo verschijnen maar ook meteen weer verdwijnen voordat ik het kan activeren…. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?…..

banditbiker

banditbiker op 28 november 2012 #

Spotify werkt niet met airplay volgensmij….

Ostinato

Ostinato op 28 november 2012 #

@banditbiker Wel als je een betaald abonnement op Spotify hebt toch?

@OT: ik had laatst iets vergelijkbaars, mijn iPad zag mijn Atv2 niet. Bleek dat de iPad op het Wifi-netwerk van de buren zat. Heb je toevallig 2 netwerken in de lucht? Ze moeten allemaal wel op hetzelfde netwerk zitten.

En misschien heb je hier wat aan?

http://www.mijnipad.net/spotify-streamen-met-airplay/

banditbiker

banditbiker op 28 november 2012 #

Nooit geweten, ik zal eens kijken thuis!!!

Kijf

Kijf op 28 november 2012 #

Spotify werkt prima met AirPlay veder zou ik idd nakijken of dat de wel op beide het zelfde wifi signaal heb

Bij mij heeft het een tijd niet gedaan omdat ik een wifi modem van online gebruikte en die werkt niet goed samen met AirPlay
Heb nu een aparte wifi router aangesloten en het werkt prima

Jochemz

Jochemz op 28 november 2012 #

Werkt idd alleen bij Spotify Premium volgens mij, en dan een nummer/lijst kiezen,
links boven in de – i – kiezen een daar staat een Airplay logo, dacht ik…
kan het hier even niet na kijken.

depeever

Dank voor jullie reacties.

@banditbiker: jawel hoor, alleen niet continue en op alle iOs-apparaten…
@ostinato: dank voor de link. Ik weet hoe je het Airplay logo kan vinden
@kijf: alles draait op hetzelfde beveiligde wifi-netwerk, niet van de buren, met zeer goede ontvangst
@jochemz: heb idd Spotify Premium

KarelWillem

KarelWillem op 28 november 2012 #

Nee, de gratis versie laat geen AirPlay icoon zien.

Tip? AirParrot gebruiken. Dan stuur je het keurig zo naar je Apple TV.

Ostinato

Ik zou in ieder geval die iDevices (misschien ook de ATV) eens even resetten, misschien even een harde reset op de iPhone en de iPad.

depeever

@karelwillem: heb geen gratis versie maar de premium. En Air Parrot kan ik echt nergens vinden. App-store?

depeever

@ostinato: harde reset op de iPad en iPhone werkt: Airplay icoon weer terug!  Is wel maf als je dit elke keer moet doen?…

Ostinato

Denk het niet. Je hebt een nieuwe ATV. Je apparaten moesten gewoon even met elkaar ‘kennismaken’. Maar een reset is voor veel computer-gerelateerde problemen de oplossing.

Control + Alt + Del. Still Going Strong After 35 Years,

KarelWillem

KarelWillem op 28 november 2012 #

Ik las geen iOS, maar OS X. Sorry… :lol:

tarun

tarun op 28 november 2012 #

Spotify op iOS werkt wel via Airplay, maar alleen als je eerst Muziek via Airplay laat spelen. Direct daarna zal Spotify ook via Airplay werken.

FlyingSeal

FlyingSeal op 28 november 2012 #

tarun op 28 november 2012

Spotify op iOS werkt wel via Airplay, maar alleen als je eerst Muziek via Airplay laat spelen. Direct daarna zal Spotify ook via Airplay werken.

Onzin… Dat zou niet echt zijn wat Apple voor ogen heeft met gebruiksvriendelijkheid, en is dus ook niet zo. Je kunt gewoon rechtstreeks vanuit de Spotify app naar AirPlay streamen zonder additionele handelingen te moeten verrichten. Maar je reactie was ook niet meer nodig, want de topic starter kan inmiddels al genieten van AirPlay na een reset van zijn apparaten.

depeever

depeever 1 jaar geleden #

Update: jammer genoeg werkt de oplossing via harde resets niet meer…. Krijg de Airplay icoontjes niet meer te zien…. Iemand?

Ostinato

Ostinato op 02 december 2012 #

Je bent niet de enige:

https://discussions.apple.com/thread/4361919?start=0&tstart=0

Als ik het Google, komt ook deze oplossing voorbij:

Druk 2x op de Home button zodat je de openstaande app-lijst krijgt. Slide helemaal naar links. Daar zie je als het goed is ook een Airplay-icoontje (kan het niet checken want zit nog op iOS 5).

Over dit topic

Gestart op 28 november 2012 door depeever

Laatste reactie door Ostinato

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen