One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » Spellingcontrole in Office Word

Spellingcontrole in Office Word

SoSuMe

SoSuMe op 19 november 2003 #

Ik heb onlangs het Office pakket geïnstalleerd op mijn imac.
Nou ben ik al dagen bezig om de spellingscontrole in Word actief te maken, maar het wil maar niet lukken.
Ook als ik de taal omzet naar ’Dutch’ lukt het maar niet, hij houdt deze instellingen niet vast.
Is er iemand die dit probleem ook gehad heeft en er wel uitgekomen is??

Prodoc

Prodoc op 19 november 2003 #

Als Windows gebruiker kan ik alleen een suggestie geven. Ik heb namelijk absoluut geen verstand van Mac OS. Laat staan dat ik wist dat er uberhaupt een Mac OS versie voor Word was.

Onder Windows is de taal waarop ie de spelling controleerd afhankelijk van de taal waarop je besturings systeem is ingesteld. Onder Windows moet je volgens de Microsoft “logica” dat instellen bij je toetsenbord instellingen. Daar geef je dan de layout van je toetsenbord op en de taal.

Wat je kunt proberen is te kijken op welke taal jou Mac OS staat ingesteld. Het is waarschijnlijk vast wel mogelijk een Engelse Mac OS versie te hebben en de taal waarmee je werkt op Nederlands te zetten.

Frans

Frans op 19 november 2003 #

Heb je de woordenboeken ook geinstalleerd ?

Ga daarvoor naar de map Valuepack op de installatie CD.

Klik op de installer en ga dan het rijtje af tot je bij proofing tools komt.

Klik daar Dutch aan en klaar ben je .

Groeten,

Frans

KeKo

KeKo op 19 november 2003 #

"Prodoc"

Als Windows gebruiker kan ik alleen een suggestie geven. Ik heb namelijk absoluut geen verstand van Mac OS. Laat staan dat ik wist dat er uberhaupt een Mac OS versie voor Word was.