One More Thing » Community » Forum » Pro » Grafisch & Fotografie » Software om leuke kaarten te maken

Software om leuke kaarten te maken

Mullie

Mullie op 16 maart 2008 #

Heeft iemand enig idee welk software pakket ik het beste kan gebruiken om wat leuke kaarten te maken.
En ook met tekst wat leuke dingen kan doen.
Bedankt vast Bert Mulder

Applezone

Applezone op 16 maart 2008 #

Photoshop?
InDesign?
Illustrator?

KarelWillem

KarelWillem op 16 maart 2008 #

Pages

iPhoto

NeoOffice

h4a

h4a op 16 maart 2008 #

Bert > ik weet niet hoe goed je kennis van software is, maar net wat Applezone zegt,
          Illustrator of Photoshop zou een goede stap kunnen zijn, of een combinatie hierin.
          (beeld maken in photoshop en plaatsen in illustrator voor je tekst en versieringen e.d.).

Aan wat voor kaarten zit je te denken? (Ansichtkaarten, speelkaarten?).
Dat maakt de keus was gerichter.

brandfles

brandfles op 16 maart 2008 #

Comic Life, http://plasq.com/comiclife/  (leuke dingen met tekst)

KarelWillem

KarelWillem op 16 maart 2008 #

Doe het gewoon online.

http://a.viary.com/

jeroen.p

jeroen.p op 16 maart 2008 #

"h4a"

(beeld maken in photoshop en plaatsen in illustrator voor je tekst en versieringen e.d.).

Je kunt beter je bitmaps (uit Photoshop dus) + je vectoren (uit Illustrator) in inDesign plaatsen en daar de tekst erin zetten. (als je het professioneel wilt aanpakken)

h4a

h4a op 16 maart 2008 #

Je kunt beter je bitmaps (uit Photoshop dus) + je vectoren (uit Illustrator) in inDesign plaatsen en daar de tekst erin zetten. (als je het professioneel wilt aanpakken)

Jeroen – daar heb je helemaal gelijk in, maar in principe heb je geen indesign nodig om toch goed werk te kunnen leveren. Ook professioneel niet. Photoshop & Illustrator gecombineerd komt nog vaak voor… Maar je hebt gelijk als Indesign in het spel komt het beter is. Ik heb rekening gehouden met de kosten voor de forumposter, weet namelijk niet of dit Pro bedoeld is of niet.

jeroen.p

jeroen.p op 16 maart 2008 #

Ja, dat is inderdaad waar.
Er zijn natuurlijk ook nog gratis alternatieven, zoals Scribus (dtp), GIMP (beeldbewerking) en Inkscape (illustraties).
Enige ‘probleem’ is dat de leercurve redelijk hoog ligt.

Over dit topic

Gestart op 16 maart 2008 door Mullie

Laatste reactie door jeroen.p

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen