One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » Software om dode pixels op te sporen

Software om dode pixels op te sporen

Macboekje

Macboekje op 02 december 2009 #

Een paar jaar geleden kreeg ik eens Screen Query om mijn Mac-scherm te controleren op dode pixels.
Inmiddels kan ik het niet meer te hulp roepen. StuffIt meldt dat het bestand damaged is.
Op internet vind ik het niet terug. Kennelijk verouderd.
Is er een ander programmaatje dat dode pixels detecteert?
Bij voorbaat dank!

Calpa

Calpa op 02 december 2009 #

Nou goed; een volledig wit scherm, zwart scherm, rood, groen en blauw scherm en kijken waar er een vreemd puntje blijft zitten..

michiel112

michiel112 op 02 december 2009 #

Even goole en je vindt zo een lijst aam programmaatjes die dode pixels opsporen. Heb er zelf geen ervaring mee. probeer er een paar uit zou ik zeggen. Of misschien iemand die ooit al eens zo’n programmaatje gebruikt?

http://www.google.com/search?hl=nl&lr=&client=safari&rls=en&q=+site:www.versiontracker.com+death+pixel+tester+mac&ei=w74WS4PKK5PM-Qah16HVBg&sa=X&oi=manybox&resnum=4&ct=all-results&ved=0CAIQqAQwBA

sypie

sypie op 02 december 2009 #

Heb je deze geprobeerd te downloaden? http://www.tucows.com/preview/344234

Macboekje

Dank voor de suggesties.
Downloaden lukte inderdaad nog via Tucows! Maar het is een oudere versie dan die ik al had en het werkt helaas niet meer; het progje start op en houdt er meteen weer mee op.
Ik zal eens verder zoeken.

Macboekje

PiXel Check  doet het uitstekend:

<www.macupdate.com/info.php/id/10793>

En mijn 23″ scherm blijkt geheel in orde.

KarelWillem

KarelWillem op 02 december 2009 #

Waarom zou je ze in Godsnaam wille opzoeken.

Als je ze normaal niet ziet, zou ik me geen zorgen maken.
En als dat programma ze wel vindt, kan je nooit meer normaal naar je scherm kijken.

michiel112

michiel112 op 02 december 2009 #

"KarelWillem"

Waarom zou je ze in Godsnaam wille opzoeken.

Als je ze normaal niet ziet, zou ik me geen zorgen maken.
En als dat programma ze wel vindt, kan je nooit meer normaal naar je scherm kijken.

:D  Inderdaad, maar je hebt altijd mensen die alles willen weten. Of misschien wanneer je net een mac koopt even voor de zekerheid controleren zou ik mij nog iets bij kunnen voorstellen.

Over dit topic

Gestart op 02 december 2009 door Macboekje

Laatste reactie door michiel112

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen