One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » Software ABN-AMBRO E-dentifier 2

Software ABN-AMBRO E-dentifier 2

carpebios

carpebios 5 jaren geleden #

Voor de mensen die ook bij de ABN-AMRO zitten met een (beperkt) bruikbare e-dentifier 2, er is goed nieuws.
Tot mijn verbazing zag ik vandaag dat er nu ook software te downloaden is voor Leopard, en het werkt prima :D

n8n

n8n 5 jaren geleden #

Ik heb nog steeds de 1e, waar ik (gelukkig!?) geen software voor nodig heb, wat is er anders aan 2 dan?

Pieterr

Pieterr 5 jaren geleden #

Wij gebruiken de oude e.dentifier. Wat is het verschil met de nieuwe? En wat doet die software die je nodig hebt?

EDIT: https://www.abnamro.nl/nl/prive/slimbankieren/edentifier2/introductie.html

Snel en makkelijk internet bankieren?

Dat doet u met de e.dentifier2. Met alleen uw pincode en een controle op het scherm van uw e.dentifier2 bent u ingelogd en kunt u transacties versturen. U hoeft dus geen codes in te voeren. Elke keer als u online bankiert, kiest u of u de e.dentifier2 los gebruikt of eenvoudig aan uw pc koppelt met een USB-kabel.

carpebios

carpebios 5 jaren geleden #

Hierbij hoef je alleen je pincode in te voeren en op oke te drukken waarmee hij je inlogt.
Deze handigheid heb je dan ook bij betalingen en dergelijke.
En een kleine handigheid (maar ook weer groot) je kan je chipknip saldo lezen.

Chester2

Chester2 5 jaren geleden #

Ik vind hem ook veel handiger dan de eerste: ook voor het doen van betalingen.
Software werkt prima op m’n iMac en MacBook Pro!

Wel jammer dat ABN AMRO in de begeleidende documentatie vermeldt dat het alleen op windows werkt.

1984

1984 5 jaren geleden #

Ik gebruik de oude e.dentifier voorlopig , die codes invoeren geeft me een veiliger gevoel :money:

macgoeroe

macgoeroe 5 jaren geleden #

je kan de nieuwe ook op de oude wijze gebruiken.

tarun

tarun 5 jaren geleden #

"1984"

Ik gebruik de oude e.dentifier voorlopig , die codes invoeren geeft me een veiliger gevoel :money:

Dat is niet veiliger, want een “dief” met een e. dentifier2 hoeft die codes niet in te voeren. Ik heb het nog niet gebruikt maar ga er vanuit dat je 1x de code invoert en dan “onthoudt” de e.dentifier2 dat je al geautoriseerd hebt. Dus gewoon handig. Wel iedere goed uitloggen om de autorisatie te verbreken!

Stro

Stro op 30 september 2008 #

Wat een verademing!

Beetje jammer van de kleur van de e.dentifier2…   :evil:

tarun

tarun op 21 oktober 2008 #

Ik heb hem 1x gekoppeld kunnen gebruiken en nu komen er maar twee schildjes. Daardoor kan ik hem alleen los gebruiken. iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen.

Bijvoorbeeld kan ik dat ding zelf resetten? (De software heb ik al opnieuw geïnstalleerd.)

MichMich

MichMich op 21 oktober 2008 #

€14,95… Ik blijf wel fijn de oude gebruiken.

NeoVamp

NeoVamp op 25 oktober 2008 #

"tarun"

Ik heb hem 1x gekoppeld kunnen gebruiken en nu komen er maar twee schildjes. Daardoor kan ik hem alleen los gebruiken. iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen.

Bijvoorbeeld kan ik dat ding zelf resetten? (De software heb ik al opnieuw geïnstalleerd.)

Je zegt dat je 2 schildjes hebt, dan is de hardware niet herkend en dus de software niet (goed) geinstalleerd. Ik werk zelf toevallig op de afdeling internet bankieren van abnamro. Nu is de Mac officieel niet ondersteund en heb ik hier dus zo geen oplossing voor. Echter ik kan je wel de mogelijkheid bieden om contact met ons op te nemen. 0900-0024 optie 4 internet bankieren. Daar leg je het probleem voor misschien kan het direct verholpen worden zoniet dan wordt er vervolgens een supportverzoek ingediend. Je wordt dan binnen 48 uur teruggebeld door de mac-experts. Zij kunnen je hier vast mee verder helpen.

Neptunus

Neptunus op 25 oktober 2008 #

Mooie werktijden hebben jullie. :wink:

tarun

tarun op 25 oktober 2008 #

"NeoVamp"
"tarun"

Je zegt dat je 2 schildjes hebt, dan is de hardware niet herkend en dus de software niet (goed) geinstalleerd. Ik werk zelf toevallig op de afdeling internet bankieren van abnamro. Nu is de Mac officieel niet ondersteund en heb ik hier dus zo geen oplossing voor. Echter ik kan je wel de mogelijkheid bieden om contact met ons op te nemen. 0900-0024 optie 4 internet bankieren. Daar leg je het probleem voor misschien kan het direct verholpen worden zoniet dan wordt er vervolgens een supportverzoek ingediend. Je wordt dan binnen 48 uur teruggebeld door de mac-experts. Zij kunnen je hier vast mee verder helpen.

Klopt, ik heb gebeld en zal worden teruggebeld door de leverancier(?) van de e.dentifier2.

Want deïnstalleren en installeren heb ik al meerdere malen geprobeerd. Een logbestand heb ik opgestuurd (Becon_log.txt) mar daaruit kwam de conclusie dat mijn MBP te weinig werkgeheugen zou hebben (2GB!). Wordt vervolgd hoop ik.

Sebdude

Sebdude op 02 maart 2009 #

Heeft iemand nog problemen met de Abn-Amro edentifier 2????

Ik heb er namelijk eentje aangesloten op de iMac (witte, Core 2 Duo 2.16) van mijn ouders, en die hebben er nog wel vaak mee te maken. Safari loopt dat vast, en kunnen niet inloggen als de e.dentifier 2 is aangesloten via het toetsenbord, op usb natuurlijk. De endentifier laad dan ook 2 schildjes zien, en de enigste manier op het fixen is de mac opnieuw. opstarten.

Heeft iemand anders de zelfde problemen? ;  of werkt het beter via Firefox.. ik hoor het graag!!! Als er namelijk meerdere mensen zijn, dan kunnen petitie maken of zo, klagen dat de bank toch maar zijn zaakjes op order moet hebben voor de mac gebruiker..  

Grt,

Sebas

:)   :)

tarun

tarun op 03 maart 2009 #

Geen vastloper. Bij mij zijn de problemen over sinds ik eerst de pas verwijder en dan pas de lezer.

Overigens zitten er bugs in Safari 4 waardoor je geen betalingen kan verzenden met de e.dentifier 2. Dat lukt alleen losgekoppeld.

threemorethings

threemorethings op 08 juni 2009 #

Het probleem treedt ook op met firefox 3.0.10 op de mac.

na automatisch uitloggen terwijl alles netjes ingeplugd is gebleven lukt het niet meer om in te loggen (firefox hangt, spinning ball)

Maurits Cassee

Maurits Cassee op 11 oktober 2009 #

Komt er ook software voor op de iPhone? Dan is het pas makkelijk bankieren, dan moet je op de iPhone je pincode invoeren en dan verstuurd die versleuteld de gegevens om te checken of ze kloppen en dan heb je niet meer nodig of zoals bij de ING dat je een SMS krijgt zodat je onderweg een transactie kan doen, dat is iets waar ik erg naar verlang bij de ABN.

spyboy023

spyboy023 op 30 december 2009 #

Ook ik heb het vast loop probleem…  :(

Over dit topic

Gestart 5 jaren geleden door carpebios

Laatste reactie door spyboy023

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen