22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Snelste format USB stick?

Hey allemaal!

Ik wil graag een disk image file van >4 gig op mn 8 gigabyte usb stick zetten.

Klopt het dat ik dan geen FAT32 format kan gebruiken?
    Welke is het snelste alternatief?

Hij staat nu geformatteerd in mac extended journaled, maar dit gaat tergend langzaam! is dat omdag ‘logging’ wordt uitgevoerd?

Thanks, zo leer ik weer wat bij;)

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Nope Dat klopt, ik heb toevallig van de week ook een USB Stick gekocht, maar FAT32 ondersteund geen grote bestanden. Je kan ook HFS+ formatteren dat gaat een stuk sneller.
    Houd er wel rekening mee dat deze USB Stick dan niet door je windows vrienden gelezen kan worden.

Bijdrager
    CMD-Z

HFS+? ik krijg alleen deze opties:

Bijdrager
    Sascha

De tweede optie is dezelfde als HFS+ .

Bijdrager
    madcat

exFat is eigenlijk de way to go, omdat dit is bedoeld voor usb en sdkaartjes.
    Windows dit ook lezen (mits gepatched) en heeft minder overhead.
    Daarnaast kan het bestanden groter dan 4 Gb aan.

Bijdrager
    CMD-Z

Thanks! lijkt me een top oplossing, het is toch wel relaxed als je USB stick ook op een windows computer gelezen kan worden!

Bijdrager
    Steve Brooklyn

En? Is dat ExFat dan ook nog lekker snel?
    Toen ik gister 6Gb op mijn stick wilde zetten (HFS+) duurde dat een 45 minuten…

Bijdrager
    LighScan

Dat heeft niet echt iets met de indeling van je usb-stick te maken, wel met de schrijfsnelheid van je USB-stick.

Bijdrager
    Sascha

6 GB duurt bij mij zo’n 7 minuten om op mijn usb-stick weg te schrijven.

Bijdrager
    Dick de Roos

De vraagstelling van de TS wordt nu omgebouwd naar: wat is de snelste 8 GB USB-stick?
    Blijkbaar zijn de verschillen niet onaanzienlijk.

Bijdrager
    Koetjesreep

Het heeft vooral te maken met het aantal bestanden dat je wegschrijft. 1 bestand van 6Gb gaat aanzienlijk sneller dan 4000 bestanden van in totaal 6Gb.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Kunnen jullie dan aan geven wat goede sticks zijn? voor een ExFat Stick?

Bijdrager
    Macosxachist

Corsair Flash Voyager bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Ik heb dan laatst een Dane-Elec zMate Pearl 16 GB gekocht…
    wat is dat dan in vergelijking tot die Corsair Flash Voyager???
    Want in prijs klasse verschillen ze niet veel…

Bijdrager
    064harry
    madcat op 25 november 2010

exFat is eigenlijk de way to go, omdat dit is bedoeld voor usb en sdkaartjes.

Windows dit ook lezen (mits gepatched) en heeft minder overhead.

Daarnaast kan het bestanden groter dan 4 Gb aan.

Ik heb mijn USB stick nu op exFat staan, heb nu 8 GB vrij, maar wat is dan patchen? een soort van updaten?

Moderator
    unSOUND

Wat hij bedoelt is dat je soms wel eerst Windows moet uitbreiden met ondersteuning voor ExFat voordat de USB stick ook werkt. Dat is het nadeel van ExFat, het is dermate nieuw waardoor er nog een hoop machines zullen zijn waarop hij niet werkt.

Bijdrager
    064harry

Ahaa! Dus daar zit het ‘m in.
    Volgens mijn Mac issie op ExFat gezet maar mijn windows pc wil ‘m eerst formatteren.
    Dus ik ben bang dat het niet gaat lukken.
    Ik wilde effe een bestandje van 5.99GB overzetten naar mijn Mac.

Bijdrager
    Sascha

ExFAT wordt toch al ondersteund vanaf de laatste update(s) van Windows XP ? In Vista en W7 zit het er standaard in dacht ik.

Moderator
    unSOUND

Het is bij die versies van Windows mogelijk om een driver te installeren. Of die mensen dat ook gedaan hebben is vraag 2. Zeker op bedrijven en scholen kun je er vergif op in nemen dat dat niet gedaan is…

Bijdrager
    064harry

@ Madcat & unSound.

Beide heren worden vriendelijk bedankt voor hun hulp.
    Ik heb op mijn oude windows de drivers voor exFat geïnstalleerd.
    Op mijn MacBook de USB stick op exFat structuur gezet.

Ik ben nu het bestandje op mijn windows machine aan’t kopiëren naar de stick die ik dadelijk op mijn MacBook ga zetten. Bestandje is 7.99 GB groot.

Dank.

Bijdrager
    MacBlade

Ik moet voor een klant een aantal bestanden wegzetten op een windows geformateerde schijf.
    Een externe WD Elements.
    Kan ik die ook EXFat formateren?

Moderator
    unSOUND

Gaat het nu om een USB stick of een USB schijf ?

Maar of ExFat een goed idee is zou ik vooral overleggen met die klant. Alle computers waar hij die schijf aan hangt moeten dan immers ook allemaal ExFat ondersteunen…

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.