Skype verwijderen

Hans Flick

Hans Flick op 21 april 2008 #

Ik heb Skype geinstalleerd.
Echter ik het wil weer verwijderen en via cmd F heb ik alle alle skypebestanden (prog en plst) weggegooid.

Tot mijn verbazing echter krijg ik bij een nieuwe installatie mijn “oude” Skypenaam en contactpersonen weer terug.

Wie weet hoe je Skype kunt verwijderen zodat er een geheel nieuwe start gemaakt kan worden, met nieuwe Skypenaam etc.?

Sephone

Sephone op 21 april 2008 #

Probeer hem is te verwijderen met AppZapper.

Oppie

Oppie op 21 april 2008 #

AppZapper? Zo leer je nooit wat van de werking van het OS…

Nee Hans, alle data zit in de map ~/Bibliotheek/Application Support/Skype, dus die Skype map moet je (ook) verwijderen.
Maar waarom zou je, als je Skype toch weer er opnieuw op zet?!

Hans Flick

Hans Flick op 21 april 2008 #

inmiddels gelukt via appZapper, maar zal toch ook eens kijken naar de oplossing van Oppie

Bedankt

Pieterr

Pieterr op 21 april 2008 #

Zie ook: Ch.3 Reset your Skype configuration

1984

1984 op 21 april 2008 #

"Oppie"

Nee Hans, alle data zit in de map ~/Bibliotheek/Application Support/Skype, dus die Skype map moet je (ook) verwijderen.

Die zou je toch ook moeten vinden in de Finder met [command] F zoals @Hans Flick deed….?

ivan92

ivan92 op 21 april 2008 #

Spotlight zoekt in Leopard niet in systeemmappen  :wink:

Oppie

Oppie op 22 april 2008 #

En ook niet in de zoekfunctie van de Finder, wat die Appel+F is…
Wel weer als je specifiek in de Bibliotheek laat zoeken, en dan had je ‘m ook direct gevonden, samen met de Skype.plist.
(Probeer maar…)

mooirood

mooirood op 22 april 2008 #

"Hans

Wie weet hoe je Skype kunt verwijderen zodat er een geheel nieuwe start gemaakt kan worden, met nieuwe Skypenaam etc.?

Is het niet eenvoudiger om in Skype te kiezen voor ‘Log in als andere gebruiker’ onder ‘Account’?

Oppie

Oppie op 22 april 2008 #

"Hans

…zodat er een geheel nieuwe start gemaakt kan worden, met nieuwe Skypenaam etc.?

Dus dat was de reden van de verwijdering?!

Idd, gewoon via het Skypemenu>Account; of gooi het mapje met de accountsnaam weg welke zich bevind in de eerder door mij genoemde Skype map.

Over dit topic

Gestart op 21 april 2008 door Hans Flick

Laatste reactie door Oppie

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen