One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Sitecom gebruiken als Wifi-extender / repeater?

Sitecom gebruiken als Wifi-extender / repeater?

wouterdeschryver

wouterdeschryver op 03 september 2012 #

Dag allen,

Ik bezit de Sitecom router 300N (X4), en heb een modem/router laten plaatsen door Telenet. Het signaal dat uit die modem komt is heel zwak, en daarom had ik graag mijn Sitecom router gebruikt als repeater; gaat dit, en hoe?

Hoe komt het trouwens dat ik geen internet kan nemen wanneer ik via PowerLAN de Sitecom-router voorzie van ‘internet’? Wanneer ik de PowerLAN rechtstreeks met m’n computer aansluit via UTP, dat wél gaat dan? Ik kan er niet meer aan uit, iemand die wegwijs is in de netwerk-wereld en me hierbij kan helpen a.u.b.?

Hartelijk bedankt!!!
Wouter

Hansi2124

Hansi2124 op 03 september 2012 #

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic verplaatst van subforum One More Thing (wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke gaan over de site, podcast of app van OMT) naar dit subforum.[/mod]

NielsDam

NielsDam op 03 september 2012 #

Ik neem aan dat de Sitecom-router bij het Telenet-modem staat. Sluit dan eerst via een ethernet kabel de sitecom-router aan op een ethernet-poort van je Telenet.

Je moet nu de Sitecom-router instellen in brug-modus.
1) Sitecom-router resetten met de reset knop (10 sec.)

2) Koppel de router aan je Pc via Wifi (zoals je normaal ook zou doen bij verbinding maken met je router)
!! Je Pc mag geen verbinding met Internet via andere Wifi-toegangspunten (tijdelijk uitzetten/verwijderen) !!

3) In je browser ga je naar 192.168.0.1–> het kan zijn dat er om een login wordt gevraagd, dit is meestal gebruiker: admin en wachtwoord: staat op de sticker van je router

4) Nu kun je de Wifi-naam en het bijvehorende wachtwoord op de Sitecom naar wens aanpassen. Opslaan en de browser afsluiten.
!! Nadat je dit gedaan heb moet je opnieuw verbinding maken vanaf je Pc met de sitecom-router op de nieuwe naam met het nieuwe wachtwoord !!

5) Ga opnieuw naar 192.168.0.1 (en inloggen) –> zet vervolgens DHCP uit (of op client).
Je router staat nu in brug-modus en je hebt nu toegang tot het internet. De IP-adressen worden nu gewoon door je Telenet-modem toegekend en er treden (als het goed is) geen conflicten op.

Succes,

Over dit topic

Gestart op 03 september 2012 door wouterdeschryver

Laatste reactie door NielsDam

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen