One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Sitecom Accespoint 300N inloggen en beveiligen

Sitecom Accespoint 300N inloggen en beveiligen

lauwvdh

lauwvdh op 01 september 2011 #

Beste,

In mijn huis heb ik op sommige plaatsen geen goed draadloos bereik. Op deze plekken ligt wel een lan-kabel die aan de router zit, en hiermee kan ik in die ruimtes internetten. Ik ben het echter zat om steeds met die kabels te lopen kloten en heb vandaag een ‘Sitecom AccesPoint 300N’ gekocht. Hiermee zou ik volgens de winkel de kabel in kunnen stoppen en deze zet dit vervolgens om in een draadloos internet netwerk.

Dit werkte wel (helaas echter ook niet altijd), maar het netwerk is nu niet beveiligd. Ik wil natuurlijk niet dat iedereen mee kan snoepen met ons internet. Als ik wil inloggen op de router met het ip adres 192.168.0.234 (door de fabrikant aangegeven) kom ik er simpelweg niet op. Ik kan dus geen instellingen doen…

Iemand enig idee/ervaring met Sitecom?

Alvast bedankt!

Night

Night op 01 september 2011 #

Normaal gesproken kun je alleen wijzigingen aanbrengen vanaf een computer die via een UTP kabel met de router is verbonden.

Als dat is gebeurt typ je in Safari het volgende in: http://192.168.0.234 en dan moet je waarschijnlijk ook nog een administrator wachtwoord invoeren (default). En dan kan je je netwerk beveiligen.

Overigens lijkt me dat wel een gek adres…. probeer anders eens http://192.168.0.1

lauwvdh

Beste Night, bedankt voor je reactie!

Ik heb mijn macbook ook direct via een utp kabel aan de accespoint gehangen. Ik heb Wi-Fi uitgezet en ook als ik dan het standaard adres van Sitecom (192.168.0.234) of de andere 192.168.0.1 kom ik niet ‘in het kastje’.

Ik heb ook andere ip adressen geprobeerd 192.168.1.1 en dat soort adressen.

Ik weet niet of het nog iets uit maakt, maar dit kastje hangt dus via een utp kabel direct aan de gratis geleverde router van Tele2. De kabel werkt en als ik die direct in mijn macbook hang, werkt deze gewoon.

Bedankt voor de hulp!

Mr Macintosh

Mr Macintosh op 01 september 2011 #

Probeer eens http://192.168.0.254

johnkeates

johnkeates op 01 september 2011 #

Maak eens draadloos verbinding met het ding, terwijl hij niet verbonden is. De software in die sitecom dingetjes is trouwens bar slecht. Als het nog kan zou ik hem wegdoen, ruilen voor een Linksys/Cisco of een Netgear.

Onderop de router staan drie gegevens, het standaard ip, en de standaard gegevens om in te loggen. Weet je zeker dat je met het juiste draadloze netwerk verbonden bent?

lauwvdh

Bedankt voor alle reacties!

Alle IP adressen werken niet, gedraad en niet gedraad.. En ja ik weet inderdaad zeker dat ik verbonden ben met de sitecom.
Ik moet zeggen dat ik inderdaad wel een beetje klaar ben met Sitecom. Een dergelijk ‘simpel’ apparaatje heeft me toch 70 euro gekost. Ik ga morgen terug naar de winkel en vragen of ik mag switchen naar een linksys.

Night

Night op 01 september 2011 #

Dat, samen met jouw uitspraak:

…Dit werkte wel (helaas echter ook niet altijd), maar het …

maakt dat een hele goeie suggestie, ja…. Weg met dat ding!

lauwvdh

Haha klopt!

Iemand een suggestie voor een dergelijk apparaatje? Gedraad signaal omzetten in draadloos?

Dank

blep

blep op 01 september 2011 #

Heb je m al gereset / terug gezet naar fabrieksinstellingen (ook al komt hij uit de winkel). Reseteen die hap met speciaal knopje op apparaat.

lauwvdh

Ja, meerdere keren.. 10 sec op dat reset knopje! Wil allemaal niet baten!

johnkeates

johnkeates op 01 september 2011 #

Gewoon wegdoen. De firmware in diverse ‘next-gen’ sitecom rommel heeft bugs waardoor het RAM volloopt (memory leak) waarna ie een corrupte NVRAM heeft en bij het opstarten dus alle instellingen voor de zekerheid maar wist, waarna je dus een apparaat hebt met ‘fabrieksstandaard’ instellingen. En dat doet ie dan 10x per dag als je lekker aan het internetten bent. (Lees: meer dan 200 TCP states)

Neem een Cisco of Linksys of Netgear en je zit goed. D-Link is ook een goede, en als je toevallig Buffalo tegen komt, dan kan je die ook doen. Sweex, Sitecom, ICIDU enz. zijn af te raden, niet om dat ze het nooit doen, maar om dat het prijsverschil duidelijk merkbaar in de kwaliteit is.

Oh, en niet dat het apparaat nou uiteindelijk beter is dan Linksys of Netgear ofzo, maar een AirPort Express zal het ook goed doen: http://store.apple.com/nl/product/MB321Z/A/ en dan a la apple, inpluggen, AirPort op je mac openen, paar klikken later doet alles wat het moet doen. Kost wel twee tientjes meer.

Night

Night op 02 september 2011 #

Zie ook DIT topic ;)

formulefan

formulefan op 02 september 2011 #

als je naar je systeemvoorkeuren gaat, vervolgens op netwerk klikt, dan op ethernet staat er bij routeer een adres. Dat is het adres om het apparaat te bereiken. Toets dat eens in. Krijg je dan een inlogscherm?

rrkramer

rrkramer op 02 september 2011 #

Ik heb het zelfde apparaat, sinds kort.

1. Schakel Wifi op je mac uit
2. Verbind UTP kabel van mac naar LAN poort op router (niet op de wan poort!)
3. ga naar netwerkvoorkeuren en kijk naar het ip-adres van je router
4. Voer het ip adres in op een webbrowser (niet safari, die werkt niet) bijvoorbeeld Chrome
5. log in met standaard logingegevens van de sitecom (uit m’n hoofd user: admin pw: admin
6. doorloop de wizard
7. sluit de router aan op het modem via de wan poort
8. verbind met router via airport

Ik hoop dat het hiermee lukt.

lauwvdh

lauwvdh op 02 september 2011 #

Zojuist terug van de stad, en heb mezelf een Airport Express aangeschaft! Ga het nu uitpakken en installeren! Voor 20 euro meer ook draadloos printen en je muziek afspelen op de stereo.. klinkt goed!

Bedankt voor alle hulp!

lauwvdh

lauwvdh op 02 september 2011 #

Kan iedereen aanraden een Airport Express aan te schaffen die met een dergelijk probleem zit. Ideaal!
Instellen is een fluitje van een cent, werkt allemaal meteen.. geen ip adressen en instellingen.. Gewoon perfect draadloos internet. Zit nu draadloos naar mijn Itunes Library te luisteren en heb zojuist ook even draadloos geprint!

Bedankt voor je tip John Keates!

Mickey321

Mickey321 op 01 november 2012 #

Ik heb gelijke ervaring met deze Sitecom expanders.
de allereerste keer kun je middels het adres 192.168.0.234 direct contact krijgen en alle instellingen maken die je wilt.Wil je later weer eens kijken of wijzigen dan krijg je onmogelijk toegang. Nadat ik de resetknop op de achterzijde minstens 10 sec (powerled gaat knipperen) had ingedrukt en/of de voedingsspanning tenminste 10 sec eraf had gehaald, kon ik weer verbinding maken, maar was wel alle vorige instellingen en wijzigingen kwijt.Stel voor een goede werking wel dezelfde beveiliging in als op het basis Wlan adapter, en schakel ook de DHCP server uit (zoals beschreven in de handleiding)

Over dit topic

Gestart op 01 september 2011 door lauwvdh

Laatste reactie door Mickey321

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen