One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » Apple Watch » Siri alleen Engels talig

Siri alleen Engels talig

Profielfoto van J-peters

J-peters op 17 februari 2017 #

Hallo, sinds kort kan ik niet meer mijn sms’jes via Siri beantwoorden, omdat deze alleen Engels processed.
Hoe zet ik die weer op Nederlands?

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 17 februari 2017 #

Op je iPhone:
Instellingen > Siri > Language

Profielfoto van J-peters

Helaas, KarelWillem, die staat zo ingesteld. Maar bedankt voor het meedenken!

Profielfoto van pruus

pruus op 17 februari 2017 #

Siri uitzetten, herstarten, dan Siri op juiste taal zetten.

Profielfoto van J-peters

Helaas, pruus het heeft niet het gewenste resultaat. Bij beiden voor de zekerheid jouw suggestie uitgevoerd. Nog steeds Engels. Siri heeft altijd op Nederlands gestaan bij mij.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 17 februari 2017 #

Welke taal is de rest van je iPhone?

Profielfoto van J-peters

Nederlands, als ik een algemeen commando geef aan Siri in het NL dan werkt het goed. Maar als ik iemand een reply geef in ‘berichten’ dan kiest ie steeds Engels.

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 17 februari 2017 #

Maar dan wil je dus dicteren in ‘berichten’? Dat is gekoppeld aan de taal van je toetsenbord en dus staat je toetsenbord vermoedelijk in Engels. En dat heeft dus ook niets te maken met de taal van Siri.:)

Profielfoto van J-peters

Hmm, ik gebruik Swift keyboard en dat ging eigenlijk altijd goed. Maar die kiest toch zelf de juiste taal?

Dat weet ik zo niet. Heb het op mijn vorige iPhone er wel op gehad, maar nu niet. Ik zou zeggen, kijk eens naar de instellingen van Swift alswel de toetsenbord instellingen in iOS.

Profielfoto van J-peters

Heb ik gedaan, SwiftKey herkent zelf Engels en Nederlands. En in het verleden ging het ook goed. Beide herstart, Siri uit- en aangezet en zowel de telefoon (iph7+) en de appleWatch(2) herstart en toen Siri weer aangezet. Het probleem doet zich dus alleen bij Berichten voor.

Dus als je bijvoorbeeld in de spotlight search iets dicteert, herkent ie wel Nederlands?

Profielfoto van J-peters

Ja dat klopt

Vreemd.
Berichten app heb je al eens afgesloten denk ik? iPhone een herstart geven?
En als dat niet helpt, heeft Swift net een update gehad? Verwijder Swift eens en kijk of het dan wel werkt.

Profielfoto van joris_h

joris_h op 19 februari 2017 #

Heb je een US App Store account?

Profielfoto van J-peters

J-peters op 20 februari 2017 #

Hallo Joris_h ik heb geen US Appstore account.
Mac Daddy ik zal Swift eens verwijderen, maar een poosje terug werkte het nog wel gewoon, met Swift ingeschakeld.
Maar het blijft vreemd. Ik kan wel andere NL commando’s geven, die herkent hij wel in NL. Alleen met berichten is het juist zo handig om iets te roepen…

Profielfoto van J-peters

J-peters op 20 februari 2017 #

Beste mensen, ik ben eruit. Bij toeval drukte ik op de microfoon knop op mijn Watch in Berichten, en kreeg een ‘language’ keuze menu, en kon daar kiezen tussen Nederlands en Engels. Opgelost, allemaal bedankt voor het meedenken!

Over dit topic

Gestart op 17 februari 2017 door J-peters

Laatste reactie door J-peters

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?