One More Thing » Community » Forum » Algemeen » Winkels & Providers » SIM-pincode op iPhone 4

SIM-pincode op iPhone 4

Afroman

Afroman op 16 september 2010 #

Ik heb nu 2 dagen een iPhone 4 in gebruik. Wat ik wel merk is als ik mijn telefoon update en/of uitzet dan moet ik weer mijn pincode intikken.. Jullie ook?

De 21e wordt mijn abonnement verlengd.

madsven

madsven op 16 september 2010 #

Natuurlijk, zolang je SimLock erop zit blijft hij daarom vragen iedere keer als je hem herstart. Tenzij je hem na een jaar (gratis) simlockvrij laat maken. :)

indra

indra op 16 september 2010 #

Huh ik snap hem niet helemaal.

Dus je bedoelt gewoon je sim pincode??
Dat is toch normaal dat je die moet invoeren als je je telefoon opnieuw aan zet. (na update start hij ook normaal op)

Of begrijp ik het niet goed.

Gastje01

Gastje01 op 16 september 2010 #

Niet gek dat je het niet snapt, want het klopt ook niet. Madsven haalt 2 dingen door elkaar.

Wanneer je je iPhone opnieuw opstart vraag hij je om je PINcode, dit is de code die ingesteld is op je simkaart. Deze zul je dus ook moeten invoeren wanneer je de simkaart in een ander toestel steekt. Dat je iPhone hier naar vraagt is normaal, het is een beveiliging dat wanneer je telefoon gestolen wordt, of je hem kwijt raakt, mensen niet met jou simkaartje vrolijk iedereen kunnen gaan bellen (tenzij je telefoon aan staat natuurlijk).

Een Simlock is echter een beveiliging van je provider. Deze zorgt er voor dat je je toestel alleen maar kunt gebruiken met de provider waar je hem aangeschaft hebt. In  het geval van een iPhone 4 is dat T-Mobile. Deze beveiliging kun je na een jaar kosteloos laten verwijderen door je provider.

Yost

Yost op 16 september 2010 #

Als het gewoon om een pincode gaat, dan neem ik aan dat je dat kunt uitzetten als je die niet telkens in wilt typen. Is vast ergens een voorkeur. Ik heb geen iPhone 4, dus weet niet exact hoe dat werkt. Maar op alle telefoons die ik tot nu toe heb gehad, kun je het vragen naar een pincode uitzetten.

Een SIM Lock betekent dat je iPhone niet gebruikt kan worden met een SIM van een ander mobiel netwerk. Da’s heel wat anders.

prullenbak

prullenbak op 16 september 2010 #

Dat is toch altijd al zo geweest, bij iedere telefoon die ik sinds 98 gehad heb in ieder geval wel.

madsven

madsven op 16 september 2010 #

@ Gastje01

Ik ga ervan uit als je een persoonlijke code invoert dat je wel weet waarom de telefoon daar steeds om vraagt. Anders zet je hem er natuurlijk niet in.

Ik begreep dat de topicstarter het had over de Simlock code… vandaar mijn antwoord. Dus, MadSven haalt niet twee dingen door elkaar… ;)

Bovendien, je kunt wel de Simlock code veranderen in je iPhone. Origineel zijn dat lastig te onthouden 4 cijferige nummertjes, maar die kun je in je voorkeuren aanpassen tot iedere gewenste combinatie…

Instellingen > telefoon > simpincode

Gastje01

Gastje01 op 16 september 2010 #

madsven op 16 september 2010

Origineel zijn dat lastig te onthouden 4 cijferige nummertjes, maar die kun je in je voorkeuren aanpassen tot iedere gewenste combinatie…

Was dat origineel niet 0000? :sarcastic:

Excuus, dan was je uitleg gewoon goed, maar heb ik het verkeerd begrepen.

Afroman

Afroman op 16 september 2010 #

Hmm, ik heb het met mijn 3G nooit gehad namelijk. En die heb ik gewoon bij T-Mobile gekocht. Enig verschil is dat de SIMkaart destijds bij T-Mobile geactiveerd was, en dit keer moest ik het zelf online gaan doen.

Oppie

Oppie op 16 september 2010 #

Nee Afroman, die Simpincode kun je gewoon aan of uit zetten.
Instellingen>Telefoon>Simpincode>Aan/Uit.

Afroman

Afroman 4 jaren geleden #

Dat was de oplossing. Bedankt! Ik maar denken dat het een nieuwe veiligfeature was voor de microsim.

Over dit topic

Gestart op 16 september 2010 door Afroman

Laatste reactie door Afroman

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen