Serie nummer Mac Book Pro 2011
Haike op 12 november 2011 #
Hoi,
Ik heb een 15″ MBP van augustus 2011. Als ik het serienummer van de machine invoer op de Apple site bij “support” staat er:
Sorry, no results matched your search in Product and Company information.
Natuurlijk heb ik gekeken of ik een letter of cijfer heb vergeten of verwisseld en dergelijke, niet dus.
Voer ik het serienummer in bij de site van chipmunk, krijg ik meteen alles te zien. Hoe kan dat?
SunKeeper op 12 november 2011 #
Doordat er wat vreemds aan de hand is met die serie MBP’s.
Het serienummer wat op mijn Apple ID-pagina staat komt niet overeen met het nummer wat op mijn Mac zelf staat. Een B en een 6 zijn verwisseld.
Ik heb er wel eens over gebeld, maar Apple wist niet wat ze eraan konden doen. Ik heb er verder weinig last van, dus ik hoop maar dat dat laatste zo blijft.
SunKeeper op 12 november 2011 #
Omdat die dus het nummer van de machine hanteren.
Apple heeft op 1 of andere manier iets andere nummers voor die zelfde machines.
Maverick9898 op 13 november 2011 #
Maar kan je niet gewoon via de Support link via About My Mac kijken? Dan zou het automatisch moeten gaan.
Haike op 13 november 2011 #
SunKeeper - op 12 november 2011Omdat die dus het nummer van de machine hanteren.
Apple heeft op 1 of andere manier iets andere nummers voor die zelfde machines.
Dan ligt het dus niet aan de MBP
Haike op 13 november 2011 #
Maverick9898 - op 13 november 2011Maar kan je niet gewoon via de Support link via About My Mac kijken? Dan zou het automatisch moeten gaan.
Tja dat is raar, dan wordt het plots wel geaccepteert. Krijg ik informatie tot wanneer de garantie loopt en wanneer de helpdeskondersteuning stopt. Kan ook nog steeds Apple care bij kopen… dacht dat dat alleen bij een onmiddelijke aankoop kon..
Maverick9898 op 13 november 2011 #
Nee, Apple Care kan altijd nog in het jaar van garantie. Dat doe ik altijd via eBay. Scheelt weer geld en je kan die aankoop nog uitstellen;). Als het goed is, staat er dan ook je werkelijke serienummer. Misschien moet je die even noteren. Als op de case niet de goede staat en je MBP is helemaal kapot (oftewel ze kunnen je serienummer alleen nog maar onderop lezen) dan ben je best de sjaak. Via dat serienummer checken ze namelijk je dekking en als die niet klopt……