One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Schokkerig afspelen 1080p .mkv op Full HD TV alu iMac 24″

Schokkerig afspelen 1080p .mkv op Full HD TV alu iMac 24″

rnbprod

rnbprod op 23 oktober 2009 #

Op de eerste pagina’s van dit forumonderwerp kan ik hier geen oplossing voor vinden. Vandaar een nieuwe post.

Bij het afspelen van een 1080p .mkv-film op mijn Full HD TV schokt het beeld iets bij beweging, met een alu iMac 24″ (2.8 GHz, ATI Radeon HD 2600 Pro). De TV is een Panasonic plasma 42PZ82. Aansluiting: DVI naar HDMI, 5 meter kabel van €50 bij handyman.

Ik gebruik hiervoor het programma Plex, maar vind dit vreselijk onhandig.
Zijn er betere programma’s? VLC en Quicktime zijn geen optie. Ik ben al aan het kijken naar
- Boxee
- Chroma

Een Intel Core 2 Duo machine zoals die van mij zou HD films toch zonder enig probleem vloeiend moeten afspelen? Doe ik iets verkeerd?

.

deSpaanseRente

deSpaanseRente op 23 oktober 2009 #

Spelen andere niet-HD filmpjes ook schokkerig af?

Aan je processor kan het normaal zeker niet liggen.. (kan je al weten eigenlijk als de HD filmpjes op je 24 inch scherm van je iMac niet schokkerig afspeelt)

Brambo1978

Brambo1978 5 jaren geleden #

Plex speelt zelft met mijn mac mini alle hd content vloeiend af zelf complexe avchd materiaal, terwijl vlc hier meer moeite mee heeft.

Elrithranduil

Elrithranduil 5 jaren geleden #

Plex gaf mij ook altijd de oplossing.
Eens proberen of de film die je wil bekijken op andere systemen wel degelijk functioneert? Want je systeem zou het zeker aan moeten kunnen.
En als laatste uitweg (als het op andere systemen wel blijkt te werken) als je boot camp hebt bekijk de film in Windows. Heb gehoord dat dat veel vloeiender gaat.

Thijs van Tol

Thijs van Tol 5 jaren geleden #

"rnbprod"

OIk gebruik hiervoor het programma Plex, maar vind dit vreselijk onhandig.

Wat is er in godsnaam onhandig aan Plex?
Je kiest een map en verder hoef je daarin de toekomst alleen maar films emt een imdb.com naam in te gooien.
Alle gegevens haalt Plex dan zelf op.

Iets makkelijkers ken ik niet.

tipex

tipex 5 jaren geleden #

Gebruik je snow leopard? Plex werkt namelijk nog niet toppie met snow leopard.

Zie plex forum: http://forums.plexapp.com/index.php?/forum/44-plex-on-snow-leopard/

Calpa

Calpa 5 jaren geleden #

"Thijs
"rnbprod"

OIk gebruik hiervoor het programma Plex, maar vind dit vreselijk onhandig.

Wat is er in godsnaam onhandig aan Plex?
Je kiest een map en verder hoef je daarin de toekomst alleen maar films emt een imdb.com naam in te gooien.
Alle gegevens haalt Plex dan zelf op.

Iets makkelijkers ken ik niet.

..sommigen hebben liever gewoon een simpele App die zo minimalistisch mogelijk is en films opent, afspeelt en daarmee basta.

Al dat geneuzel met die Plex interface; gewoon geen zin in  :o

visker999

visker999 5 jaren geleden #

"rnbprod"

Op de eerste pagina’s van dit forumonderwerp kan ik hier geen oplossing voor vinden. Vandaar een nieuwe post.

Bij het afspelen van een 1080p .mkv-film op mijn Full HD TV schokt het beeld iets bij beweging, met een alu iMac 24″ (2.8 GHz, ATI Radeon HD 2600 Pro). De TV is een Panasonic plasma 42PZ82. Aansluiting: DVI naar HDMI, 5 meter kabel van €50 bij handyman.

Ik gebruik hiervoor het programma Plex, maar vind dit vreselijk onhandig.
Zijn er betere programma’s? VLC en Quicktime zijn geen optie. Ik ben al aan het kijken naar
- Boxee
- Chroma

Een Intel Core 2 Duo machine zoals die van mij zou HD films toch zonder enig probleem vloeiend moeten afspelen? Doe ik iets verkeerd?

.

Bij mij heeft het geholpen om de beeldschermvoorkeuren van 1920x1080x24p naar 1920x1080x50Hz te zetten.
Plex speelt bij mij gewoon alles af, is verder ook helemaal niet kieskeurig hoe de mappenstructuur is waar de film staat.
Ik ben nog geen beter programma tegengekomen.
Ook de rest van de familie kan zich prima redden met de interface van Plex

VeRCEttY

VeRCEttY 5 jaren geleden #

Probeer serieus Chroma eens.
Geen enkele lag te ontdekken.
Plus – geen onnodige (GUI) engines die opgestart moeten worden.

rnbprod

rnbprod 5 jaren geleden #

Hmmmm…. Chroma klinkt goed. Ik ga het zeker testen!

Ik zag trouwens dat er voor VLC een instelling is die hem sneller maakt met HD content. Dat staat hier

Plex vind ik onhandig omdat het de film er direct uitgooit als je op stop klikt, en je niet kan scrubben met de muis. Het programma gedraagt zich ook totaal anders dan andere programma’s. De muiscursor verdwijnt meteen bij opstarten (ondanks dat ik muismode aan heb gezet). Ik sleep meestal een film naar het Plex-icoon. Van die bibliotheken snap ik niks… ik moet denk ik toch eens gaan lezen op de site (een help of quickstart guide zit er nl. niet bij). Het mist de eenvoud van bv. Front Row, maargoed, het zal wel uitgebreider zijn.

Over dit topic

Gestart op 23 oktober 2009 door rnbprod

Laatste reactie door rnbprod

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen