One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » Scharnier MacBook pro kapot

Scharnier MacBook pro kapot

AnnaSuzanna

AnnaSuzanna op 15 juni 2012 #

Ik heb een 4 jaar oude MacBook pro 15″. Een scharnier is kapot, en de behuizing vervangen schijnt de enige uitweg te zijn. Helaas heb ik daar nu even de middelen niet voor. Hij doet het nog wel, maar ik ben bang dat het scherm gaat afbreken en dan heb ik helemaal niks meer. Is het mogelijk om de MacBook gesloten te laten en te werken met een extern scherm en een los toetsenbord en muis? Dan zou ik voorlopig toch even geholpen zijn.

SunKeeper

SunKeeper op 15 juni 2012 #

Ja, dat kan.

Sluit het externe scherm aan en klap het scherm van je MacBook Pro dicht. Daarna even op de muis of toetsenbord (extern, bedraad of draadloos) tikken/typen, en je Mac gaat weer aan met alleen beeld op het externe scherm.

lordoftheflatbush

lordoftheflatbush op 16 juni 2012 #

Ik had hetzelfde bij mijn 3 jaar oude MacBook Air. Tot mijn verbazing is deze door een Apple reparateur onder volledige garantie vervangen. Dus: gratis….Het hele scherm werd vervangen !
Dat is toch wel goede service hoor. Ik zou het dus gewoon proberen, ik was bij Mac Repair in Amsterdam.

lordoftheflatbush

Die scharnieren schijnen toch wel kwetsbaar te zijn. Apple vindt kennelijk dat dit niet normaal is, zelfs bij een 3-4 jaar oude laptop…..

AnnaSuzanna

AnnaSuzanna op 16 juni 2012 #

Ben al bij iamStore in Rotterdam geweest en een reparatiebedrijf in Gemert. Die zeiden allebei dat ze zo’n schade nog nooit hadden gezien, maar geen van beiden bood aan om het op kosten van Apple te repareren. Geloof dat ik maar eens ga bellen….

MacHW

MacHW op 16 juni 2012 #

Je kan ook met Apple zelf bellen. Je krijgt dan een case nummer, waarmee een reseller het uiteindelijk dan kosteloos moet repareren. Ook kan je eens langs Amsterdam gaan.

lordoftheflatbush

Bij Mac Repair zeiden ze dat er een speciaal Apple programma was voor die kapotte scharnieren.

timmyboy

timmyboy op 16 juni 2012 #

hoorde ik ook van een vriend die macrepair center werkt. de mijn vertoond allemaal barsten en scheuren, geen acute problemen maar ziet er niet bepaald netjes uit.

AnnaSuzanna

AnnaSuzanna op 26 juni 2012 #

Ok, hij staat in Amsterdam, wachten en duimen….

timmyboy

timmyboy op 02 juli 2012 #

laat even weten hoe het afloopt. neemt Apple de kosten voor zijn rekening?

AnnaSuzanna

AnnaSuzanna op 02 juli 2012 #

Ik wil iedereen die gereageerd heeft heel erg bedanken! Zaterdag ben ik gebeld dat hij binnen het speciale programma gerepareerd was, gratis en voor niks. Ik ben in Amsterdam zeer prettig en professioneel geholpen, ik kan iedereen aanraden om daar naartoe te gaan. Vergeet niet een afspraak te maken (zoals ik)…

AnnaSuzanna

AnnaSuzanna op 02 juli 2012 #

Vandaag heb ik ‘m opgehaald, shiny and new! Ben zo blij als een kind.

Over dit topic

Gestart op 15 juni 2012 door AnnaSuzanna

Laatste reactie door AnnaSuzanna

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen