Safari 6 + wachtwoorden
McJohn op 29 juli 2012 #
Hallo,
Ik gebruik sinds jaar en dag het programma “1PassWord” om wachtwoorden en dergelijke te beheren.
Nu krijg ik bij gebruik van Safari 6 in Mountain Lion, telkens de melding, na het activeren van mijn login gegevens via 1PassWord, de melding of Safari de gebruikte logingegevens mag bewaren in de Safari keychain.
Ik begrijp best het nut hiervan, maar heeft iemand reeds ontdekt hoe je dit kan uitschakelen?
Het is een beetje nutteloos om via 2 keychains te gaan werken om wachtwoorden te bewaren, en ik vind die meldingen een beetje storend worden.
Thanks
PS: In de vorige versies van Safari, kreeg ik die melding niet.
Koetjesreep op 29 juli 2012 #
Bij instellingen -> autofill het vinkje bij username en password uitzetten misschien?
McJohn op 29 juli 2012 #
Waarom klinkt het liedje “I should have known” van de Foo Fighters opeens door mij hoofd?
Het login en paswoord veld is inderdaad ook een formulier,…..
Thanks Koetjesreep,… it works!
Koetjesreep op 29 juli 2012 #
Ah, het was maar een idee hoor. Want zelf vind ik het een onlogische handeling om passwords uit te schakelen. Hadden ze misschien beter daar ook zelf bij kunnen zetten.
McJohn op 29 juli 2012 #
Ik had ooit via een actie van MacHeist een gratis versie kunnen bemachtigen van 1PassWord, en heb het zo beginnen te gebruiken. Op termijn was ik er zo aan gewend geraakt dat ik dan uiteindelijk, toen het nodig bleek, de nieuwere versie heb gekocht. Daarom gebruik ik de keychain in Safari,…. nooit. Je 1PassWord keychain is meteen gebruikbaar op meerdere browsers, en dat is (soms) handig.
Ik ging ook telkens zoeken in het tabblad “wachtwoorden”, maar had nooit geredeneerd dat ik het daar kon uitschakelen. Achteraf gezien, best logisch natuurlijk. Je kan dan trouwens bij “Formulieren” wijzigingen aanbrengen en dat brengt je zowiezo bij “wachtwoorden”. Allemaal erg logisch te verklaren,…. achteraf gezien!
In ieder geval, ik heb weer wat bijgeleerd vanmorgen! ![]()