One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Router wachtwoord en inlog aanmaken.

Router wachtwoord en inlog aanmaken.

MartijnH

MartijnH op 09 september 2010 #

Hoi,

We hebben hier een Linksys wrt54g router staan thuis.
Als je in de URL balk de 192.168.xxx code ingeeft kun je in de router komen. Alleen onze inlog is al jaren:

Gebruikersnaam: Admin
Wachtwoord: Admin

Ik zou dit graag willen veranderen, alleen ik zie het nergens staan!
Waar kun je dit veranderen?
Dit geeft toch een wat veiligere gevoel.

En om niet meteen een 2e topic te openen, wat is een goeie router?
Ik ben opzoek naar een alternatief voor de Airport Extreme, dus het liefste met Dual Band. Maar dan iets goedkoper.
En een goed bereik want ondanks dat ik niet heel ver van de router afzit (zo’n 10 meter) moet hij wel door een aantal muren heen. Waardoor mijn bereik, zeker met meerdere computers aan soms erg slecht is.
Thuis zitten we met: 3 windows computers 1 iMac, iPhone, iPod Touch en een iPad.
De laatst zijn allemaal met N. De rest met b/g

Alvast bedankt!

Jens

Jens op 09 september 2010 #

Ik denk niet dat het mogelijk is om je loginnaam te veranderen, wel het paswoord. Even een screenshotje waar je dit kunt doen:

Voor je tweede vraag raad ik de router aan die ikzelf heb (zie naam rechtsboven). Dit is een gigabit router en geeft mij een zeer goed bereik (tot 50 meter van mijn huis!). Aangezien mijn router iets ouder is, geef ik je graag de nieuwere versie mee: Dual-Band Wireless-N Gigabit-router.

Natuurlijk, als je huis vol gewapend beton zit, liggen de zaken iets anders…

Dr. Maddox

Dr. Maddox op 09 september 2010 #

Schijnt een bekend probleem te zijn (zie eerste hit op google..). Een bug in de software die je kan oplossen door de firmware te updaten.

Sowieso, 10 sec reset of een directe verbinding met netwerk kabel kunnen ook de moeite zijn.

MartijnH

glex op 09 september 2010

Ik denk niet dat het mogelijk is om je loginnaam te veranderen, wel het paswoord.

Dit is bij mij wel gewoon ingevuld, maar dit is toch gewoon het wachtwoord van het netwerk?

Voor je tweede vraag raad ik de router aan die ikzelf heb (zie naam rechtsboven). Dit is een gigabit router en geeft mij een zeer goed bereik (tot 50 meter van mijn huis!). Aangezien mijn router iets ouder is, geef ik je graag de nieuwere versie mee: Dual-Band Wireless-N Gigabit-router.
Natuurlijk, als je huis vol gewapend beton zit, liggen de zaken iets anders…

Bedankt! Nee zo’n belangrijke baan heeft mijn vader nou ook weer niet haha!:sarcastic:

MartijnH

Dr. op 09 september 2010

Schijnt een bekend probleem te zijn (zie eerste hit op google..). Een bug in de software die je kan oplossen door de firmware te updaten.
Sowieso, 10 sec reset of een directe verbinding met netwerk kabel kunnen ook de moeite zijn.

De firmware die ik nu heb draaien is de allernieuwste volgens mij!

michelvdb

michelvdb op 09 september 2010 #

How To Buy a Wireless Router: The Short Version
How To Choose the Right Wireless LAN for You
How To Choose the Right Router for You
Router Charts

Jens

Martijnvanderhorst op 09 september 2010

Ik denk niet dat het mogelijk is om je loginnaam te veranderen, wel het paswoord.

Dit is bij mij wel gewoon ingevuld, maar dit is toch gewoon het wachtwoord van het netwerk?

Ik bedoel met loginnaam gewoon ‘Admin’. Ik denk niet dat je de naam ‘Admin’ kan vervangen door iets van je eigen keuze. Het wachtwoord wel, zoals hierboven beschreven.

michelvdb

Waarom zou je Admin niet kunnen wijzigen? Lijkt me nogal ruk.

Jens

Update: net gevonden op cisco’s forum en succesvol getest:

I think you can type whatever you want into the username field and as long as the password is correct you have access. That’s how it works on my router, anyway. The username is blank and as long as I enter the correct password, I’m in. I did just try entering random characters into the username field and it still let me in using the correct password. It definitely appears the username is not evaluated at all during login.

michelvdb

Is dat zo of is het een aanname?

Over dit topic

Gestart op 09 september 2010 door MartijnH

Laatste reactie door michelvdb

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen