One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » Reparatie iPhone 4 glas Apple Store

Reparatie iPhone 4 glas Apple Store

Sven Dion

Sven Dion op 30 augustus 2012 #

Een kennis van mij heeft haar iPhone laten vallen. Het scherm is nu kapot (alleen voorkant).  

Weet iemand hoelang het duurt en hoeveel het kost als je een iPhone scherm bij de Apple Store in Amsterdam laat repareren?
En heeft iemand ervaring met een ander reparatie-bedrijf?

Alvast bedankt!

MacAnarie

MacAnarie op 30 augustus 2012 #

Dat ligt aan welke iphone het is. Of ze het repareren terwijl je wacht weet ik niet.

Sven Dion

Het is de iPhone 4

MacAnarie

MacAnarie op 30 augustus 2012 #

Tja dat word een relatief dure reparatie, helemaal bij Apple zelf. Bij de 3G(S) krijg je toegang tot de binnenkant via de voorkant. Bij de iPhone 4(S) moeten ze de hele telefoon uit elkaar halen omdat je deze telefoons via de achterzijde opent.

Google eens op iPhone 4 reparatie voor een prijsindicatie..

Moriarty

Moriarty op 30 augustus 2012 #

Voor zover ik weet worden iPhone’s niet gerepareerd, maar omgeruild voor een “refurbished” model met bijbetaling van een aanzienlijk bedrag.
Bij mijn iPhone 4 moest ik €169,- bijbetalen omdat de home-toets er mee stopte in het derde jaar na aankoop…

Ik heb een bedrijfje in de buurt mijn home-toets laten vervangen en dat is keurig netjes en zorgvuldig gedaan voor een totaalbedrag van €55,-.
Op deze manier weet ik tenminste zeker dat ik mijn eigen iPhone mag houden en niet met iemand anders zijn “gebruikte rommel” kom te zitten met refurb onderdeeltjes :)

Maar bel Apple even voor de zekerheid: 0900-7777703

Sven Dion

Oke @MacAnarie op Google ben ik repair.smartphoneworld.nl tegen gekomen. Redelijke prijzen lijkt mij.

@Moriarty Bedankt, dan weet ik ook weer hoe ze hun recycle programma gebruiken :P
Bijzonder dat ze dan een oud toestel willen geven…

Als iemand de prijs weet om het bij de Apple Store in Amsterdam te laten vervangen hoor ik het graag…

Chrisvdscheer

Chrisvdscheer op 30 augustus 2012 #

@Sven Dion

Zelf even een schermpje bestellen via Ebay kost je maximaal 100 euro. Ik heb een scherm voor een 4S geimporteerd vanuit hamburg voor 50 euro. Vervolgens zelf even monteren via een install gids op ifixit.com

Zo opgelost is echt niet moeilijk. alleen zorgen dat je je power/sensor kabel niet sloopt. Doe je dit wel, moet je nog eens 30 euro neerdokke voor een extra kabel.

cire

cire op 30 augustus 2012 #

Surf even naar http://www.iphone-eindhoven.nl, hier liet ik laatst mijn iPad repareren, prima gedaan !

Sven Dion

Bedankt voor al jullie reacties! Ik stuur het door naar de eigenaar van de iPhone.

Artfark

Artfark op 30 augustus 2012 #

Mocht je in de buurt van Amsterdam komen maak dan een afspraak met een Genius. Een enkele keer (het is mij overkomen) willen ze het toestel wel een zonder kosten vervangen voor een ‘refurbished’.

Sven Dion

Oke bedankt voor de tip!

tinus_omt

tinus_omt op 30 augustus 2012 #

Als je een scherm bestelt op eBay of zo, let dan op dat het het glas inclusief de LCD is. Anders moet je je originele LCD van het gebroken glas af peuteren en dat is zo goed als onmogelijk.

visserv4

visserv4 op 31 augustus 2012 #

Vorige week is mij ook hetzelfde overkomen, barst in mijn front screen. Bij de apple store vervangen ze die schermen niet (te duur) en voor Euro 199,- kan je je iphone inleveren voor een nieuwe. Maar nu twijfel ik of het om een nieuw model of een refurbished model gaat. Mij werd verteld dat je een nieuwe iphone krijgt.

japson

japson op 04 september 2012 #

Je moet is kijken bij Irescue Iphone repareren. Hier moet je je reparatie zelf aangeven en dan komt er een vakman die met jou contact neemt. Vrij handig, hoef je er zelf neit zo achter na te zitten.

Withlox

Withlox op 05 september 2012 #

Je kunt ook eens kijken op FooNZ.nl! Daar is afgelopen zaterdag een vriend van me geweest. Klaar terwijl je wacht onder het genot van een bakkie koffie.

i-completer

i-completer op 11 september 2012 #

Mocht je het scherm zelf willen vervangen dan vind je hier een Nederlandstalige handleiding met foto’s.

MariekedeV

MariekedeV op 16 november 2012 #

Ik heb zelf wel eens een nieuwe voorkant besteld en zelf gemonteerd bij ConsolePro Iphone reparatie. Dat werkt prima en is een stuk goedkoper.

marionet

marionet op 27 november 2012 #

Weet er iemand of scherm + digitizer van de iPhone 4S identiek is aan die van de iPhone4?

Bedankt voor een reactie.

Groeten,
Mario.

Chrisvdscheer

Chrisvdscheer op 27 november 2012 #

Mario,

Dat is deze niet.. de pootjes voor de schroeven zitten op een iets andere plek.

i-completer

i-completer op 27 november 2012 #

Hallo Mario,

Nee, deze zijn verschillend. Let hier dus goed op als je een nieuw scherm koopt!

marionet

marionet op 27 november 2012 #

Bedankt voor de reacties tot nu toe, maar ik merk dat ik ter aanvulling moet melden dat ik dus niet het LCD scherm bedoel. Enkel het glas en de folie die op het glas geplakt zit. Deze folie is de digitizer (het aanraakgevoelige deel).
Voorheen werd ook het glas alleen verkocht maar daar had je niets aan omdat je de folie niet kon overzetten.
Ik hoop dat ik nu duidelijker ben geweest.

Groeten,
Mario.

i-completer

i-completer op 28 november 2012 #

Hallo Mario,

Het LCD display en de digitizer (glas met aanraakgedeelte) zijn bijna onmogelijk uit elkaar te halen, zelfs voor ervaren reparateurs. Het beste kun je daarom gewoon het het complete scherm met LCD + touchscreen / digitizer + glasplaat in zijn geheel vervangen .

marionet

marionet op 29 november 2012 #

Best i-completer,

de LCD en het glas met aanraakgedeelte zijn zonder veel problemen uit elkaar te halen.
Maar als je alles wil vervangen dan zou ik je naar deze
complete set willen verwijzen.
Een stuk goedkoper.

Groeten,
Mario.

slewes

slewes op 02 december 2012 #

Ik wil wel zeggen dat als je dat doet de mogelijkheid op betaalde reparatie ook weg is. En ja ze kunnen dat uitstekend vaststellen.

Dus of je voor een paar tientjes dat risico wilt nemen.

Voor 149,- heb je een 4 en voor 199,- een 4s. (dat zijn geen refurbished toestellen overigens)

Jay86

Jay86 op 30 maart 2014 #

Ik was een tijdje op zoek naar een iPhone reparatie winkel. Ik kwam op dit topic terecht en ik moet zeggen dat er genoeg nuttige tips in staan. Bij mij in de buurt zit ook een iPhone reparateur. Ik kan de precieze link niet vinden, maar ik heb mijn iPhone hier laten repareren:

iPhone reparatie

Emielgroendijk

Emielgroendijk op 30 maart 2014 #

Dit topic is helaas meer dan een jaar oud, beetje zonde om weer te bumpen.

insider

insider op 03 april 2014 #

Er zijn heel veel iPhone reparateurs, maar bijna niemand is Apple geautoriseerd of heeft originele onderdelen. Tot nu toe ruilt Apple alleen maar om voor een andere van hetzelfde model (nieuw of gerefurbished) maar als je Iphone voorzien is van niet originele onderdelen ruilt Apple niet meer om. Dus als je echt een lastig probleem hebt kan je dan een nieuwe kopen.
Er was vandaag een bericht dat Microfix nu ook geautoriseerd is voor Iphone reparaties zie

Dutch IT channel

Appleuser24

Appleuser24 op 09 april 2014 #

Geautoriseerd of niet, het laten repareren is goedkoper dan een refurbished toestel aan te schaffen bij Apple. Er zijn genoeg reparatiebedrijven die Apple producten repareren en heel veel hiervan claimen uitsluitend met originele onderdelen te werken. Of dit waar is, is een aparte vraag maar kijk voor het gemak eens op http://www.rpairfinder.nl hier staan meerdere reparatiebedrijven door het land op.

marcvv

marcvv op 26 november 2014 #

Bij Phonegigant heb je volgens mij wel alle opties om je scherm te vervangen, zelfs een andere kleur kan er.

http://www.phonegigant.nl/iphone-4-scherm/

KarelWillem

KarelWillem 23 uur geleden #

Dat is heel mooi Marc.
4 berichten, met vier keer de vernoeming van dat bedrijf. :)

Altijd dankbare topics dit.

Over dit topic

Gestart op 30 augustus 2012 door Sven Dion

Laatste reactie door insider

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen