One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » prullemand (veilig) legen

prullemand (veilig) legen

hasseltse huzaar

hasseltse huzaar op 19 juni 2011 #

ik wilde eens vragen
ik heb VEEL in de prullenbak gedaan en verwijderd
Nu heb ik echter begrepen dat die nog ergens op de HD “rondzwerven” en dus plaats innemen.
Is er een mogelijkheid om de op te sporen en alsnog “veilig” te verwijderen waardoor ze een paar maal overschreven worden en dan ‘geen plaats meer innemen”(????)

Oppie

Oppie op 19 juni 2011 #

Ze nemen sowieso geen plaats in; je haalt e.e.a. door elkaar. Niet goed begrepen dus…

Hansi2124

Hansi2124 op 19 juni 2011 #

Sterker nog: als je een Findervenster hebt geopend en je leegt de prullenmand, zie je ook gelijk de ruimte op je hd toenemen wat weergegeven wordt onderaan in dat Findervenster.

rrkramer

rrkramer op 19 juni 2011 #

Verwijderde bestanden zwerven niet. Ze zijn alleen niet langer vindbaar. De data is nog wel aanwezig, maar is beschikbaar om overschreven te worden. Dat wil zeggen dat je bij verwijderen van bestanden meer vrije ruimte krijgt, maar dat de data niet helemaal weg is. Met speciale software is deze data zelfs nog terug te halen.

hasseltse huzaar

hasseltse huzaar op 19 juni 2011 #

rrkramer BEDANKT voor de uitleg!!!!!gesnapt!!!!

hendrik ijzerbroot

hendrik ijzerbroot op 19 juni 2011 #

Wat rrkramer zegt klopt, maar niet als je “veilig legen” kiest, dan is alles echt weg.
Heb je echter de prullenmand eerst gewoon geleegd, maar wilde je eigenlijk “veilig” verwijderen dan zal dat met speciale software moeten gebeuren. Maar dat is niet nodig omdat het automatisch verdwijnt na verloop van tijd door nieuwe data.

ecnerual

ecnerual op 19 juni 2011 #

Wanneer je wilt dat de reeds verwijderde bestanden niet meer traceerbaar zijn, kun je met het schijfhulpprogramma je harde schijf selecteren en de optie “wis vrije ruimte” kiezen.
Succes!

Over dit topic

Gestart op 19 juni 2011 door hasseltse huzaar

Laatste reactie door ecnerual

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen