One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Problemen met Audio interface

Problemen met Audio interface

Profielfoto van zalma

zalma op 17 maart 2017 #

Mijn audio interface doet het niet meer zo goed! veel tics!
alle buffers size geprobeerd.
verschillende usb ingangen geprobeerd.
drivers deinstalleert en geinstalleert

sinds El Capitan veel audio problemen.
Heeft iemand dezelfde ervaringen?
iemand goede ervaringen met een andere interface?
interface:TascamUS 122 L

Profielfoto van Toine van rijthoven

Toine van rijthoven 8 maanden geleden #

Ik heb geen ervaringen met Tascam maar had met mijn oude audio interface dezelfde problemen die jij beschrijft.
Ik heb ter vervanging een Focusrite Scarlett 2i2 gekocht en ben er enorm tevreden mee!

Profielfoto van zalma

zalma 8 maanden geleden #

ik heb de Scarlett gezien! ik heb een Behrinfer besteld die was goedkoper ! ik ben benieuwd!

Profielfoto van zalma

zalma op 21 maart 2017 #

Oeps! Behringer Xenyx Q502USB was niet geschikt voor gitaar! Terug naar Bax!

Profielfoto van Facundo

Facundo op 22 maart 2017 #

Het hangt er natuurlijk heel erg vanaf wat je er allemaal op wil kunnen aansluiten en of daar ook MIDI bij hoort. Ga in ieder geval nooit zomaar op goedkoopjes af zonder te checken hoelang deze interface al op de markt is en of je nog updates voor drivers etc. mag verwachten. Hou ouder de interface, hoe groter het risico dat de ondersteuning vervalt. Goede interfaces zijn vaak ook prijzig (bijv. Motu, Edirol, Native Instruments). Maar ook daar houdt de ondersteuning op een gegeven moment op.

Profielfoto van zalma

zalma op 23 maart 2017 #

Ik heb alleen input voor gitaar nodig en klein mengpaneel. Mijn Tascam werkt perfect tot el capitan.
Apple begin irritant te worden! Mijn PC vrienden hebben dit soort (kostbaren) problemen niet:-(

Profielfoto van Facundo

Facundo op 24 maart 2017 #

Hoe kritisch ik ook op Apple ben de laatste jaren; dit probleem heeft meer te maken met het feit dat het Windows-platform vele malen groter is en het dus langer loont om updates van drivers te blijven uitbrengen voor al die verschillende modellen. Het blijven allemaal gewoon bedrijven met maar 1 doel: Winst. Daarom adviseerde ik ook om een recent model te kopen van een goed merk. Het loont om te kijken op de de pagina’s waar je updates van drivers kunt downloaden om te zien wat het patroon van updaten is voor dat merk.
Met Tascam heb ik overigens slechte ervaringen. Ze hadden (hebben?) een onbereikbare support-pagina die je steeds in een cirkeltje stuurde. Serviceverlening hadden ze duidelijk geen zin in. “Niet meer ondersteund” luidde het commentaar over een driver die 2 OS-sen is meegegaan.
Op een klein platform moet je je keuze voor alle externe hardware extra zorgvuldig maken.

Profielfoto van zalma

zalma op 25 maart 2017 #

Ik heb een Scarlett gekocht de Focusrite Scarlett Solo.
Het werkt prima “plug and play”
Geluid is perfect met een te verwaarlozen ruis en latentie.
Ik merk nu hoe slecht mijn Tascam was:-(

Over dit topic

Gestart op 17 maart 2017 door zalma

Laatste reactie door zalma

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?