One More Thing » Community » Forum » Casual » Gadgets » probleem tomtom

probleem tomtom

Beccie

Beccie op 17 maart 2008 #

Gisteren had ik de tomtom aan de macbook gekoppeld, geupdate en weer losgekoppeld. Mapje wegslepen en loskoppelen dus, maar sindsdien start de tomtom niet meer op. Als ik op start druk krijg ik een groen scherm en de tomtom met een rood rondje met een kruis erin en een discdrive. Maar naar mijn idee heb ik de tomtom goed losgekoppeld, ik heb ook als een gereset mbv de resetknop onderaan de tomtom.

Wie helpt mij, ik heb de tomtom namelijk morgenmiddag nodig.

Hans Flick

Hans Flick op 17 maart 2008 #

Bel de ToTom helpdesk 0208501007
Ik heb de ervaring dat ze je daar zeer goed helpen

Brasco

Brasco op 17 maart 2008 #

Een reset kan ook helpen. Die van mij ging na een update helemaal niet meer aan, een reset gedaan (met het knopje aan de onderkant, en vervolgens bootte hij weer. Maargoed, beste is om de helpdesk te bellen, als je dan moet resetten zullen hun het ook wel zeggen.

tarun

tarun op 17 maart 2008 #

"Beccie"

Gisteren had ik de tomtom aan de macbook gekoppeld, geupdate en weer losgekoppeld. Mapje wegslepen en loskoppelen dus, maar sindsdien start de tomtom niet meer op. Als ik op start druk krijg ik een groen scherm en de tomtom met een rood rondje met een kruis erin en een discdrive. Maar naar mijn idee heb ik de tomtom goed losgekoppeld, ik heb ook als een gereset mbv de resetknop onderaan de tomtom.

Wie helpt mij, ik heb de tomtom namelijk morgenmiddag nodig.

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar met TomTom Home 2 gaat loskoppelen via het menu van TTH 2. Dus niet vanuit de Finder!

Beccie

Beccie op 18 maart 2008 #

Ja dat zag ik idd nu ook, toch een beetje vreemd. Want nu ik apple gebruik ben ik zo gewend dat ik alles kan uitwerpen via de finder.  :wink:
Ik ga zo maar eerst de helpdesk bellen want het resetten hielp ook niets.  :cry:

Hans de Vries

Hans de Vries op 27 mei 2008 #

Had hetzelfde probleem. En deze oplossing aangeleverd door de TomTom helpdesk werkt:

Indien u nog geen volledige back-up heeft gemaakt is het belangrijk deze te maken voor u doorgaat met de stappen in deze e-mail. Een volledige back-up is een update waarbij geen gegevens zijn weggelaten om ruimte te besparen. Een volledige back-up kunt u maken door de onderstaande stappen te volgen.

1. Reset uw TomTom (zie: http://www.tomtom.com/6971)en koppel deze aan uw computer.
2. Klik in TomTom HOME op de linkerkolom op [Back-up maken] (indien u TomTom Home nog niet geinstalleerd heeft op uw computer, kunt u hier de laatste versie downloaden: http://www.tomtom.com/home)
3. Vervolgens klikt u in de rechterkolom op [Back-up maken]
• BELANGRIJK: Indien de software vraagt om onderdelen uit de back-up te verwijderen kiest u [Nee] 4. Voer vervolgens een naam in en kies [OK].

Nadat de backup gemaakt is verwijdert u vervolgens de bestanden uit de hoofdmap van de TomTom. Volg onderstaande stappen ten einde dit te doen:

1. Reset uw TomTom (zie: http://www.tomtom.com/6971)en koppel deze aan uw computer.
2. Open via uw desktop op de Mac de verwisselbareschijf / TomTom.
3. Verwijder alle losse bestanden van deze. BELANGRIJK: De mappen met bijbehorende inhoud mogen NIET verwijderd worden.
4. Sluit het venster af wanneer de bestanden verwijderd zijn.

Vervolgens installeert u de applicatie opnieuw via TomTom HOME.

1. Start TomTom HOME op uw computer
2. Klik in de linkerkolom op [Installeer op uw TomTom]
3. Klik in de middelste kolom het blokje voor “Applicatie” aan en klik rechtsboven op [Installeren].
4. Zet het apparaat uit wanneer de computer klaar is met kopiëren en koppel het los van de computer.

Wanneer u nu het apparaat inschakelt en enkele momenten wacht zal deze weer op de normale wijze opstarten.

Beccie

Beccie op 27 mei 2008 #

Ik hang nu met de helpdesk aan de telefoon (god wat duuuuuurt dat lang) Volgens mij moet ik hem opsturen ter reparatie :o  , naja als hij het daarna maar weer doet. En terwijl dat zij die mail naar mij sturen, hang ik aan de telefoon a la zoveel eurocent per minuut. Dat tikt aardig door hoor.

Over dit topic

Gestart op 17 maart 2008 door Beccie

Laatste reactie door Beccie

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen