One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » Probleem Time Machine

Probleem Time Machine

sushi-one op 11 november 2012 #

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met Time Machine en ik hoop dat iemand mij daar bij kan helpen. Gisteren liep Time Machine vast bij het maken van een nieuwe back-up. Ik hebt deze toen gestopt waardoor er op mijn externe harde schijf een in ‘.inProgress’ bestand kwam te staan. Omdat ik toch graag een nieuwe back-up wilde maken heb ik dit bestand naar de prullenmand versleept.

Hierna is het wel gelukt om een nieuwe back-up te maken maar het lukt me niet om het ‘ .inProgress’ bestand in de prullenmand te verwijderen. Als ik dat probeer krijg ik de volgende melding: ‘ De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het onderdeel in gebruik is’ .

Kan ik dit bestand nog wel verwijderen of geeft dat problemen met Time Machine en moet ik hem gewoon in de prullenmand laten staan?

fred44nl

fred44nl op 11 november 2012 #

ik zou dat bestandje terugplaatsen en dan kijken of je het van naam kunt veranderen.

Dat heb ik net geprobeerd, maar als ik op de rechtermuisknop druk heb ik de optie ‘zet terug’  niet.

Het bestand in de prullenmand was eerst 89 GB, en na het proberen te verwijderen uit de prullenmand is het nu nog maar 995 kB. Hij heeft de reservekopie dus wel verwijderd, maar niet helemaal.

fred44nl

een keer opnieuw opstarten, wil ook wel eens helpen.

Helaas, helpt ook niet…ik denk dat Time Machine het bestand toch nog ergens voor gebruikt?

fred44nl

sushi-one - op 11 november 2012Dat heb ik net geprobeerd, maar als ik op de rechtermuisknop druk heb ik de optie \’zet terug\’  niet.

heb je op dat moment de schijf, waar de backup op staat, wel aangekoppeld ??

Ja die heb ik aangekoppeld, als ik hem loskoppel dan is mijn prullenmand leeg. Het bestand staat dus in de prullenmand van de externe harde schijf.

Beech

Beech op 11 november 2012 #

Lees dit eens.

GoeieDag op 11 november 2012 #

1- Je moet helemaal geen bestanden uit een TM back-up weggooien op deze manier, en zeker geen inProgess; afblijven dus!

2- Heb je de prullenmand ook met het Finder menubalk commando ‘Veilig legen’ geleegd? Zou ik doen, helpt meestal wel en veel makkelijker als die Terminal.

Ik weet inmiddels dat ik het bestand inderdaad niet zo had moeten verwijderen.
Veilig verwijderen uit de prullenmand lukt echter ook niet, dat heb ik net geprobeerd.

Haike

Haike op 11 november 2012 #

Wat krijg je hier te zien?

Haike

Haike op 11 november 2012 #

Dubbelpost, mag weg

Bij mij staat daar Forceer stop in plaats van Forceer stop van Finder.

GoeieDag op 12 november 2012 #

Je moet de shift toets ingedrukt houden als je het uitrolmenu ziet, dan komt de naam van het voorliggende programma achter de ‘Forceer stop’ te staan.

Maar als je al eens hebt herstart, heeft dit weinig zin, lijkt me.

Over dit topic

Gestart op 11 november 2012 door sushi-one

Laatste reactie door GoeieDag

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen