One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Probleem soort iphoto library

Probleem soort iphoto library

cindyribbers

cindyribbers op 13 februari 2013 #

Ik heb een probleem, mijn oorspronkelijke Iphoto library heeft een vreemde extentie, soms kan ik hem hierdoor niet activeren. Erg vervelend want alle foto’s zitten erin. De soort van het bestand is een “pakket” in plaats van “iphotolibrary” Ik heb overal al gezocht maar kan het niet wijzigen en ook nergens op internet eenzelfde soort probleem vinden. Wie oh wie kan mij helpen?

koen

koen op 13 februari 2013 #

Gewoon iPhoto openen, en niet gaan lopen rommelen in de iPhoto library.

Ir.Bob

Ir.Bob op 13 februari 2013 #

Daar is niks vreemds aan. De iPhoto bibliotheek is al jaren lang een ‘pakket’. En een pakket is overigens niks anders dan een collectie mappen/bestanden die er uit zien als een bestand. De Aperture bibliotheek is ook een pakket, net als Pages en Keynote bestanden.

GoeieDag

GoeieDag op 13 februari 2013 #

En als je de foto’s in een ander programma nodig hebt: in het betreffende dialoogvenster (bv Voeg bestanden bij…) kun je in de linker kolom onder Media gewoon kiezen uit de iPhoto Library Gebeurtenissen of Foto’s, en meer.
Ook daarvoor hoef je dus niet in het pakket te zijn.

musicmaker

musicmaker op 14 februari 2013 #

Inderdaad gewoon iPhoto gebruiken zoals bedoeld en niet aan de mappenstructuur komen. Vanuit de applicatie kun je desgewenst meerdere libraries aanmaken (opstarten met alt-toets ingedrukt).

Over dit topic

Gestart op 13 februari 2013 door cindyribbers

Laatste reactie door musicmaker

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen