Printen met Epson R2400 wil niet
marloez op 02 december 2005 #
Middag,
Niet echt een beeldbewerking-vraag, maar heeft er mee te maken..
Ik probeer van uit InDesign te printen op mn Epson R2400 photo printer, maar als ik in het printvenster klik op printeropties om het papiersoort op ‘photo quality inktjet paper’ te zetten, print ie niet!
Hij verwerkt m wel, maar als ik kijk in printvenster staat er ‘taak gestopt’, en hij print dus niks…
Als ik het papiersoort niet aangeef doet ie het wel, maar dan geeft ie gewoon teveel inkt..
Iemand een idee hoe dit kan en of het op te lossen is?
thnx!
hmmmm… 29 views maar niemand weet een oplossing? ![]()
daar zit ik dan met mn dure printer en papier…
unSOUND [moderator] op 02 december 2005 #
‘t is vrijdag hè, iedereen is aan het borrelen, alleen de harde kern is nog aan het werk.
Heb je het bij iedere papiersoort, of alleen bij die specifieke ?
Laatste drivers bij Epson gedownload ?
MacBeer op 02 december 2005 #
Kun je onder het menu ‘printers’ van Printerconfiguratie ‘start taken’ aanklikken? Kijk wel even in je wachtrij of daar geen 80 taken te wachten staan… dan ben je zo door de inkt en het papier heen.
Kun je onder het menu ‘printers’ van Printerconfiguratie ‘start taken’ aanklikken? Kijk wel even in je wachtrij of daar geen 80 taken te wachten staan… dan ben je zo door de inkt en het papier heen.[/quote1:5f03848843]
dat kan, maar dan stopt ie weer…
ik zal de andere papiersoorten eens proberen, maar ik moet juist die ene specifieke hebben!
[edit] helaas, bij de andere papiersoorten doet ie ook niks
unSOUND [moderator] op 02 december 2005 #
Heb je bij de installatie van OS X wel de Epson printerdrivers geïnstalleerd ? Volgens de knowledge base van Epson kan het ontbreken daarvan wel eens lijden tot het stoppen van de wachtrij onder OS X… je hebt dus naast de specifieke R2400 driver ook de otionele drivers van OS X nodig.
Waarom moet ik het bestand EPSON Printer Drivers2.pkg installeren om te voorkomen dat mijn afdruktaken in de afdrukwachtrij blijven hangen?
Dit pakket is niet opgenomen in de standaardinstallatie van OS X. Tijdens de installatie van OS X kunt u een aangepaste installatie selecteren en dit pakket toevoegen aan de oorspronkelijke installatieopties. Als u de EPSON-printer vervolgens installeert, zal deze correct werken.[/i:4a2e8c80e7][/quote1:4a2e8c80e7]
nou, het was allemaal heel logisch…NOT!
Na 2 uur helpdesken en minstens 7x Mr. Bojangles op repeat in de wacht (aaargh!) is het antwoord:
‘Bij standaard papier moet de instelling op ‘handmatig – rol’ staan, en bij foto quality paper op ‘handmatig – voor’….’
En dan ook nog zeggen dat het op de PC wel allemaal gewoon werkt….!
nou ja, het werkt…thnx voor de support
(volgende keer ga ik ze wel lastig vallen met de vraag waarom ie niet meer randloos print op ‘handmatig – voor’….al vraag ik me af wie nou eigenlijk wie lastig valt…)
power op 03 december 2005 #
Hoi,
Ik heb het zelfde probleem, maar op de site bij epson staat dat je een ppd moet laden maar die ppd heb ik nog niet gevonden!!!.
Ik maak van mijn idesign doc een PDF en print deze dan met de R2400
(De epson R2400 is zonder de PPD geen postcript printer)
Power
phodto op 03 december 2005 #
heb je wel je zwarte PK cartridge erin zitten?( met MK geeft ie andere papierkeuzes)
marloez op 04 december 2005 #
heb je wel je zwarte PK cartridge erin zitten?( met MK geeft ie andere papierkeuzes)[/quote1:2c8e94e1c3]
nee, maar dat hoeft ook niet. Ik print namenlijk niet op Photo paper, maar op Photo quality[/b:2c8e94e1c3] paper, dat is dus gewoon mat-zwart.
Het ligt dus echt aan het papierformaat dat je opgeeft, op ‘handmatig – voor’ print ie perfecte kleuren op het papier.
(dit heeft overigens niks te maken met PPD, dus het probleem van power is toch echt wat anders..)
Irma op 11 maart 2006 #
Heb je bij de installatie van OS X wel de Epson printerdrivers geïnstalleerd ? Volgens de knowledge base van Epson kan het ontbreken daarvan wel eens lijden tot het stoppen van de wachtrij onder OS X… je hebt dus naast de specifieke R2400 driver ook de otionele drivers van OS X nodig.
Waarom moet ik het bestand EPSON Printer Drivers2.pkg installeren om te voorkomen dat mijn afdruktaken in de afdrukwachtrij blijven hangen?
Dit pakket is niet opgenomen in de standaardinstallatie van OS X. Tijdens de installatie van OS X kunt u een aangepaste installatie selecteren en dit pakket toevoegen aan de oorspronkelijke installatieopties. Als u de EPSON-printer vervolgens installeert, zal deze correct werken.[/i:7bc82e6166][/quote2:7bc82e6166][/quote1:7bc82e6166]
Goedemorgen, probeer nu een EPSON DX3800 te installeren.
Maar waar kan ik de ppd-s voor MAC downloaden? en het postscriptpakket????
Kan het niet vinden op de Epson site.
Please help
marloez op 11 maart 2006 #
ik denk dat je het beste Epson kan bellen Irma, die kunnen je dan zo een link mailen, deden ze bij mij ook. Of ze kunnen je iig vertellen waar je alles kan vinden!
succes!
Irma op 11 maart 2006 #
ik denk dat je het beste Epson kan bellen Irma, die kunnen je dan zo een link mailen, deden ze bij mij ook. Of ze kunnen je iig vertellen waar je alles kan vinden!
succes!
[/quote1:28b07e4ebc]
Hai Marloez,
ja ik had al gebeld maar ik belde buiten de service-uren helaas.
Er zat een installatie-cd bij de doos ingesloten maar die is
alleen geschikt voor windows.
Dus eigenlijk moet ik ook nog een installatie-download hebben.
Aaarggghhh…. ik wil dan dat het meteen lukt he! haha
Groetjes Irma
maurits brock op 11 maart 2006 #
Marloez voor het randloos printen moet je een aparte printer toevoegen via Printerconfiguratie. Je moet ook verschillende printers aanmaken voor het gebruik met mat zwart en photo zwart. Ik heb de voorloper van de 2400 (2100) en op deze manier kun je alle opties van de printer benutten. Wanneer je een keuze maakt die eigelijk niet kan met de aangemaakte printer wordt in de wachtrij de taak gestopt zoals jij omschrijft.
marloez op 11 maart 2006 #
Marloez voor het randloos printen moet je een aparte printer toevoegen via Printerconfiguratie. Je moet ook verschillende printers aanmaken voor het gebruik met mat zwart en photo zwart. Ik heb de voorloper van de 2400 (2100) en op deze manier kun je alle opties van de printer benutten. Wanneer je een keuze maakt die eigelijk niet kan met de aangemaakte printer wordt in de wachtrij de taak gestopt zoals jji omschrijft.[/quote1:5900e1d0df]
i know..inmiddels
was al opgelost he!
Je hoeft trouwens niet verschillende printers aan te maken voor mat zwart en foto zwart, gewoon kwestie van cartridge verwisselen en dan doet ie het.
@irma
ik heb net nog even gezocht op de Epson site, maar jouw printer is al een oudere (begrijp ik daar) en er zijn idd op die site geen drivers e.d. voor te downloaden…ik vrees dat je toch moet wachten tot de helpdesk weer wakker is geworden…
Irma op 11 maart 2006 #
Marloez voor het randloos printen moet je een aparte printer toevoegen via Printerconfiguratie. Je moet ook verschillende printers aanmaken voor het gebruik met mat zwart en photo zwart. Ik heb de voorloper van de 2400 (2100) en op deze manier kun je alle opties van de printer benutten. Wanneer je een keuze maakt die eigelijk niet kan met de aangemaakte printer wordt in de wachtrij de taak gestopt zoals jji omschrijft.[/quote2:bd5701f1eb]
i know..inmiddels
was al opgelost he!
Je hoeft trouwens niet verschillende printers aan te maken voor mat zwart en foto zwart, gewoon kwestie van cartridge verwisselen en dan doet ie het.
@irma
ik heb net nog even gezocht op de Epson site, maar jouw printer is al een oudere (begrijp ik daar) en er zijn idd op die site geen drivers e.d. voor te downloaden…ik vrees dat je toch moet wachten tot de helpdesk weer wakker is geworden…
[/quote1:bd5701f1eb]
Een oudere??? vandaar dat ie zo goedkoop was!
aaaaaahhhh
The Photographer op 11 maart 2006 #
Hier had ik al een mogelijke oplossing gepost..
Maar ook handig voor dit draadje..