One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » Plex films toevoegen ?!

Plex films toevoegen ?!

iMous

iMous op 10 mei 2009 #

Hoi,

Ik heb ook een plex geprobeerd, maar ik krijg mijn films niet zichtbaar in het menu Film bekijken.
Ik heb de bron toegevoegd (denk ik).. Die draait op een NAS server..

In het menu Video bekijken zie ik wel de mappen en bestanden (video_ts met daarin de ifo en vod files)
Maar ik verwacht de video_ts af te spelen onder het menu Film bekijken en dat ie dan net zoals Frontrow de DVD start op basis van de Video_ts

Wat doe ik verkeerd?

Almerrrrr

Almerrrrr op 10 mei 2009 #

Wat voor soort inhoud heb je toegewezen aan de map en hoe heet je map van de film.

Ik heb alle films netjes in een mapje met de filmnaam waarin een VIDEO_TS map staat alle films zitten in de map films waarvan ik de inhoud heb toegewezen aan imdb met de optie gebruik mapnamen met zoeken aangevinkt.

Lees de wiki op de site van plex even daar kun je alle nodige info vinden vaak zit dit in het gebruik van de juiste namen voor de mappen Wiki

Ik gebruik zelf de sectie films helemaal niet alles staat bij mij gewoon onder video (wel met de juiste thumbs en fanart). Zelf heb ik nooit de toegevoegde waarde gevonden van de splitsing tussen tv-shows en Films.

macjk

macjk op 10 mei 2009 #

In het help menu van plex kan je kiezen voor filmpjes met hierin de uitleg dit werkt erg goed en heeft mij ook erg geholpen (kreeg me bronnen ook niet goed toegevoegd) Kan je trouwens wel aanraden om films via een lan kabel te bekijken via wifi (g) gaat het niet helemaal goed (vooral HD en fullHD loopt via wifi vast).

iMous

iMous op 10 mei 2009 #

Ik heb op een NAS een map genaamd ‘Films’ met daarin bijv. ‘Australia’ en daarin een ‘AUDIO_TS’ en een ‘VIDEO_TS’.
Verder staat er niets in die map.

Hij browsed gewoon de mappen en ik kan eventueel de vobs openen, maar niet de hele DVD afspelen binnen Video’s.

Binnen ‘Films’ zie ik helemaal niets terug, omdat ie zegt ‘Geen gescande informatie in deze weergave. Wissel naar bestandsweergave’.

Op de wiki kom ik er niet echt uit..

Tips?

iMous

iMous op 10 mei 2009 #

"macjk"

In het help menu van plex kan je kiezen voor filmpjes met hierin de uitleg dit werkt erg goed en heeft mij ook erg geholpen (kreeg me bronnen ook niet goed toegevoegd) Kan je trouwens wel aanraden om films via een lan kabel te bekijken via wifi (g) gaat het niet helemaal goed (vooral HD en fullHD loopt via wifi vast).

Ik heb de mac ook via LAN aan de NAS hangen…. Via WiFi is inderdaad geen optie.. Zal even naar de help kijken, thanks.

iFredo

iFredo op 10 mei 2009 #

Het is allemaal echt niet zo moeilijk. Even goed de instructies lezen. In het kort komt het hier op neer.

1. Sources toevoegen (in jouw geval een NAS)

2. Je moet Plex vertellen wat jouw source bevat (Set Content optie), voor Films kies je vervolgens de IMDB database als reference database.

3. Na deze stap zal Plex de Film informatie proberen te zoeken, mits je bestandsnamen op je NAS de naam en jaartal van de Film in zich hebben dan gaat dit redelijk vlekkeloos. Zo niet, dan kun je dit later handmatig doen.

4. Als Plex Films herkend heeft dan komen ze in je Film sectie tevoorschijn.

Almerrrrr

Almerrrrr op 10 mei 2009 #

Oke even een hopelijk duidelijke uitleg.

Ik ga er in dit geval even vanuit dat je een toestenbord gebruikt voor de navigatie.

Ga naar de optie video’s van plex. Hier naar de map met je films (niet de map binnengaan maar geselecteerd laten).
Hier druk je op de c van je toetsenbord. Je krijgt dan een extra menu. Ga hier naar de optie inhoud toewijzen.

Hier ga je toewijzen wat voor soort media er in de map met je films zit. Ga met de pijltjes recht bovenin het scherm naar Video’s en selecteer dan IMDb. Als laatste kun je dan onderin nog selecteren gebruik mapnamen bij zoeken.

Nadat je dit gedaan hebt druk je op selecteer. Je komt dan terug in de lijst met bronnen voor je video’s druk weer op c bij de map met je films selecteer hier de optie scan voor nieuwe inhoud.

Nu zou plex alle info van de films binnen de map opmoeten halen. Je kunt in de instellingen van Plex opgeven dat Plex bijvoorbeeld elke keer bij het opstarten moet kijken over er nieuwe films bijgekomen zijn. Uiteraard kun je dit ook handmatig doen.

Dit is de sectie in de wiki van plex waar het precies uitgelegd wordt.

Succes.

iMous

iMous op 11 mei 2009 #

Ik moet elke film apart toewijzen aan Films en IMDB. Jammer dat dit niet automatisch gaat, dat krijg ik niet aan de praat zoals bovenstaand beschreven is.

Eerst even de films afmaken en dan maar eens aan de series beginnen en daar hobby-en.

Bedankt voor de input!

OLT

OLT op 11 mei 2009 #

Kan je niet gewoon het mapje waar alle films in staat toewijzen naar Films en IMDB?

Volgens mij heb ik het ook zo gedaan, en ingesteld dat Plex automatisch bij openen naar nieuwe toevoeging moet zoeken. Als ik nou een film download in dat mapje, en ik de eerstvolgende keer Plex open, linkt ‘ie ‘m vanzelf naar films en de IMDB-info.

Ik heb overigens ook een andere vraag, wie weet hoe ik verschillende delen van een aflevering (.vob) aan elkaar plak, opdat Plex het als 1 aflevering ziet? Ik heb gelezen dat ik dan huppeldepup S3E4 – part 1.VOB en hupperdepup S3E4 – part 2.VOB o.i.d. moet doen, maar toch snapt Plex het niet. Wie o wie weet meer?

Almerrrrr

Almerrrrr op 11 mei 2009 #

@ OLT Plex wiki Hier staat uitgelegd hoe je de bestanden moet noemen.

@ iMous Ik zou adviseren Plex en de preferences even helemaal verwijderen en opnieuw beginnen. Lees goed punt voor punt de wiki of mijn uitleg hierboven en bij twijfel over een optie vraag het even. Het handmatig toevoegen van als je films is toch geen doen (ik heb er ruim 200). En juist het automatisch scrapen van de info is zo mooi aan Plex.

OLT

OLT op 11 mei 2009 #

Klopt, ik heb die bestanden dus al hernoemd, maar het lukt me nog niet.

Ze heten bij mij dan (…)S1E1-1 en (…)S1E1-2 of (…)S1E1 Pt1 of (…)S1E1 Pt2, en nog doezend variaties, maar telkens mis.

Plex ziet het nog steeds als twee verschillende video’s, wel dezelfde aflevering. Dus ik heb twee keer dezelfde aflevering, hoewel twee verschillende delen. Het lukt me dus niet.

Iemand anders wel gelukt, en hoe heb je de twee, of meer, delen dan (precies) hernoemd?

iMous

iMous op 11 mei 2009 #

"OLT"

Kan je niet gewoon het mapje waar alle films in staat toewijzen naar Films en IMDB?

Volgens mij heb ik het ook zo gedaan, en ingesteld dat Plex automatisch bij openen naar nieuwe toevoeging moet zoeken. Als ik nou een film download in dat mapje, en ik de eerstvolgende keer Plex open, linkt ‘ie ‘m vanzelf naar films en de IMDB-info.

Volgens mij ben ik een heel eind.. Alleen series met VIDEO_TS mappen laadt ie nog niet in TV-Series.. Daar nog iemand een tip voor?

Almerrrrr

Almerrrrr op 12 mei 2009 #

Nope dat werkt nog niet (of heel slecht). Bij tv series gaat plex ervanuit dat je 1 bestand per aflevering hebt. Hier loop ik zelf ook nog tegenaan mocht ik een oplossing vinden dan zal ik het plaatsen. Zie ook Dit topic op het Plex forum

OLT

OLT op 12 mei 2009 #

Voor Video_TS mappen tot series ombuigen, ik kom zo ver:

Je moet je VTS_01_1.vob hernoemen naar bv. Family Guy S2E2.vob. Dan dat mapje toewijzen naar TV series. Zo moet het lukken. Maar het daar stuit ik dus op het probleem, met aflevering die opgedeeld zijn in twee delen. Ik kan ze niet aan elkaar plakken. Maar als je dus per .vob bestand 1 aflevering hebt, moet het wel lukken.

Maar goed, nu dus nog een oplossing voor het plakken van afleveringen.

Wat ik dus gek vindt, is dat ‘ie films wel aan elkaar schijnt te kunnen plakken, waarom wil ‘ie dat wel snappen, maar met afleveringen niet.

iMous

iMous op 13 mei 2009 #

Ik lees wel veel over het ‘rippen’ van de VIDEO_TS map met MacTheRipper in afleveringen.

Ik ga er van het weekend nog maar eens induiken.. Misschien dat ik iets geniaals bedenk.. haha

Over dit topic

Gestart op 10 mei 2009 door iMous

Laatste reactie door iMous

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen