php openen

smudje

smudje op 02 november 2011 #

Mijn bedrijf geeft de salaris overzichten digitaal uit maar sinds deze maand is het alleen maar in php dit kan ik niet uitlezen in b.v teksteditor.
Hoe kan ik dit wel doen weet iemand een oplossing.

Gogol

Gogol op 02 november 2011 #

Ik zou naar je bedrijf gaan.

Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 03 november 2011 #

Ze sturen je een PHP-bestand? Dat lijkt me geen handige zet van wie daar dan ook verantwoordelijk is, dus inderdaad: klagen bij het bedrijf :)

jorisros

jorisros op 03 november 2011 #

PHP bestanden zijn eigenlijk altijd (tenzij er sprake is van speciale coderingen om broncode te beschermen) met een teksteditor te lezen. Ik denk inderdaad dat iets anders fout gaat, want het lijkt met niet normaal dat je salaris strook als programma toegestuurd krijgt. PHP is een bestand wat op de server uitgevoerd dient te worden en niet op een client.

Beninho

Beninho op 09 november 2011 #

Je bedoeld niet toevallig PDF?

smudje

smudje op 09 november 2011 #

nee het was duidelijk php lezen gaat nog steeds moeiteloos:grin:

Thoomas

Thoomas op 09 november 2011 #

Huh? Je krijgt een je salarisstrook in een PHP-bestand? En dit kan je niet uitlezen met een teksteditor?

Zou je een screenshot of meer uitleg kunnen geven? En welke foutmelding krijg je als je het bestand probeert uit te lezen met een teksteditor?

smudje

smudje op 09 november 2011 #

Ik heb nogmaals gechecked maar op dit moment is het nog steeds een php bestand en als ik het open geeft hij het weer is x code maar ook openen in texteditor geeft alleen maar een beeld vol met cijfers en letters.

heb afgelopen week al contact gehad en ga morgen maar weer bellen snap er niets van het was altijd goed.

Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 09 november 2011 #

Vraagje: moet je dit bestand toevallig downloaden met je webbrowser?

Want afgaande op de schermafbeelding is het wel degelijk een PDF, maar wordt die niet als zodanig herkend. Als je inderdaad via een webbrowser dit bestand downloadt, denk ik dat het volgende aan de hand is: op de webserver staat een PHP-script dat het bestand ophaalt en serveert aan de webbrowser. Alleen vergeet het script om de echte bestandsnaam te vermelden en/of een header mee te zenden dat het hier gaat om een application/pdf, waardoor je webbrowser denkt dat het een tekstdocument is — en dan bewaart die webbrowser het document onder de naam van het script, die eindigt op .php

Heb je al geprobeerd om in de Finder gewoon .php te veranderen in .pdf?

Thoomas

Thoomas op 09 november 2011 #

Probeer eens Adobe Acrobat Reader te downloaden en te kijken of je het daarmee kan openen. Het stukje tekst “adbe.pkcs7″ duidt erop dat het document een PKCS#7-signature bevat (waarschijnlijk i.v.m. beveiliging). Alleen met Acrobat zal je dat dan kunnen openen.

EDIT: wat Jakko Westerbeke zegt klopt inderdaad waarschijnlijk. Gewoon even de extensie aanpassen en dan het bestand openen. Dan hoef je waarschijnlijk niet eens Acrobat Reader te downloaden, en opent hij de PDF gewoon met Voorvertoning.

Over dit topic

Gestart op 02 november 2011 door smudje

Laatste reactie door Thoomas

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen