15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    bakkertjebas

Pci slots in de nieuwe macs

Hallo Allemaal. Ik heb net een nieuwe mac gekocht en probeerde mijn UAD pluginns pcikaart over te zetten, maar het heeft Apple behaagd een connector te monteren die net iets anders is. Weet iemand hier de reden van? En vooral ook een oplossing om mijn “oude” pcikaart te kunnen blijven gebruiken?

Bijdrager
    Sanchez

Aangezien je het over plaatsen van een PCI kaart hebt neem ik maar aan dat het om een Mac Pro gaat.
    Helaas zitten er in de Mac Pro alleen maar PCIe slots en daarvoor heb je de UAD-1e of UAD-2 nodig.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De nieuwe Mac’s hebben alleen PCIe (PCI Express). Oudere PCI of PCI-X kaarten passen daar niet in.

Bijdrager
    Vroegah

Hey bakkertjebas, de pcie-sloten in de mac-pro is al sinds 2006 en de reden is vooruitgang…:-) Hahaha het was idd wel prettig geweest als apple 1 of 2 ‘normale’ pci-sloten was blijven gebruiken. Maar van de overige moderne hardware in de mac pro ben je al wel op de hoogte ? (…)

Moderator
    unSOUND
    Vroegah op 11 september 2010

Hey bakkertjebas, de pcie-sloten in de mac-pro is al sinds 2006 en de reden is vooruitgang…:-)

In de PowerMac G5 van 2005 zaten ook al PCIe sloten…:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

En PCI-X sloten.

Er zijn wel opties voor oude PCI kaarten, maar die zijn heel moeilijk. Er zijn externe behuizingen met ouderwetse PCI slots, die via een kabel naar een meegeleverde PCIe kaart wordt aangesloten. Duur en moeilijk. Werkt ook niet gegarandeerd.

Moderator
    unSOUND
    cailin op 11 september 2010

En PCI-X sloten.

Dat was weer de serie dáárvoor.

Bijdrager
    chatsmit

Doen ze Express

Bijdrager
    bakkertjebas

Ja bedankt allemaal.Leve de vooruitgang.Ik ga uad eens benaderen en ik ga vragen of ze nog plugins aan me willen verkopen. Ik vond het systeem met die kaart sowieso veel te veel vertraging produceren. Anders Marktplaats of Kliko. Leuk die chatfunctie van zo’n forum. En leuk dat iedereen het voor de verandering eens beter weet dan ik. Dan leer je weer eens wat. Ik ben niet zo’n koper. Meer een gebruiker. Ik wacht zo lang mogelijk. Tot het echt niet anders meer gaat. Net als met upgrades. Als het werkt werkt het. Fantastische machine trouwens. Razendsnel en doodstil vergeleken bij die oude powermac G5. En extra bedankt Caillin. Jij bent eigenlijk de enige die antwoord op mijn vraag heeft gegeven. Zeker maar een klein egotje. Chatsmit, natuurlijk doen ze dat “express”. Goeie grap! Ciao.

Bijdrager
    rogerpaolo

Leuk die chatfunctie van zo\’n forum.

bedoel je daarmee het draadje zelf of zie ik nu een stuk functionaliteit van de website over het hoofd?

Bijdrager
    bakkertjebas

Ha Roger. Ik ging ervan uit dat een forum is bedoeld om informatie uit te wisselen. Ik zie steeds vaker meningen. Ook goed. Het leek mij namelijk sterk dat het nieuwe pci connectertje net iets kleiner is omdat hij dan snellere kaarten kan behuizen. Ik wilde even peilen wat de gemeenschap daarvan vond. En dan krijg je al snel meningen. En een mening kan geen kwaad.

Bijdrager
    Trat

Roger doelde denk ik over die chatfunctie… Welke chatfunctie?

Bijdrager
    chatsmit

Ik denk BakkertjeBas bedoelt met ‘chatfunctie’ de functie die chatten heeft, ofwel ‘snelle gedachten zonder al te veel inhoud’ plaatsen op dit forum. Antwoorden waren al gegeven en dan mag het gerust wat gezelliger worden in zo’n topic is mijn ‘mening’:-)

Bijdrager
    Trat

Chatten doe je op een chat, dit is een forum. Daarom snapte ik het niet…

Bijdrager
    rogerpaolo

ik begreep m ook niet, maar het had zo kunnen zijn dat er een chatfunctie op OMT zat. Maar hij bedoelde dus het chat effect in de draad…. helder.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.