One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Webdiensten » Outlook onbruikbaar

Outlook onbruikbaar

Moofnor

Moofnor op 27 november 2012 #

Sinds een paar weken heb ik een probleem met Outlook(Hotmail)

Ik heb de nieuwe layout ingesteld, en dat werkte lange tijd prima. Maar nu sinds kort is de site onbruikbaar geworden door een foute layout.
Alles staat onder elkaar, alsof de css-file niet geladen word. Maar de opmaak verschijnt wel, dus dat kan het probleem niet zijn.

Nu ben ik teruggegaan naar de oude layout, maar die heeft hier hetzelfde probleem. Ook binnen Safari met gebruikersagent spelen werkt niet.
Macbook Pro 2010 OS X 10.7 en geprobeerd in Safar 6.0.2 en Chrome 23.0.1271.91

Heeft iemand anders dezelfde problemen? Of een oplossing?

johnkeates

johnkeates op 27 november 2012 #

Maak eens een nieuwe account aan op je computer en probeer het daar nog een keer. Als dat wel werkt weet je dat het aan de instellingen moet liggen. Als het daar ook niet werkt ligt het aan je software installatie.

Moofnor

Moofnor op 28 november 2012 #

Ik heb een ander account geprobeerd,maar helaas zonder resultaat.

Het is denk ik ook geen browser gerelateerd probleem, aangezien het zich zowel in Safari als Chrome voordoet.

johnkeates

johnkeates op 28 november 2012 #

Heb je het ook al op een andere computer geprobeerd, en met FireFox geprobeerd? Safari en Chrome gebruiken allebei WebKit, dus ik denk dat het alsnog render-engine-gerelateerd kan zijn.

Het ligt in elk geval niet aan je account.

pido

pido op 29 november 2012 #

Ik heb hetzelfde probleem.

Getest met verschillende live/hotmail  accounts
Verschillende browsers: safari, chrome, en camino ( mozilla) browser.
In safari met verschillende User-agents

Het maakt geen biet uit, de oorzaak lijkt globaler te zijn als een probleem met een specifieke browser.

Ben er nog niet uit…..

Gr

johnkeates

johnkeates op 29 november 2012 #

Camino gebruikt sinds 2011 ook WebKit. We willen weten waarom je ziet wat je ziet.
Wat je te zien krijgt is een soort van render bug of CSS bug. Dat kan dus aan de render engine liggen. De wrapper daar omheen doet daar niet zo veel aan.

Probeer FireFox, die heeft een andere engine (Gecko), en als die ook hetzelfde doet, dan weten we dat het aan de data die Microsoft serveert ligt.

En om het nog maar even te herhalen: Safari, Chrome en Camino hebben bijna identieke weergave door dat ze dezelfde engine (WebKit) gebruiken. Alleen de JavaScript engines zijn compleet anders (Nitro, V8 en whatever Camino gebruikt).

FireFox gebruikt andere infrastructuur, andere render engine, andere JavaScript engine. Dus als je echt wil uitsluiten, zal je het even moeten proberen.

pido

Iemand heeft een screen-shot met het probleem in imageshack gezet:

http://img42.imageshack.us/img42/7979/092db210be8330587d07697.png

johnkeates

johnkeates op 29 november 2012 #

Dat is erg aardig, maar het is nogsteeds Safari.

Wat ik mis om hier mee te helpen is een situatie waarin het wel werkt.

Als er twee situaties zijn, een waarin iets niet werkt, en een waarin iets wel werkt, kan je gaan schiften tot je de bron van het probleem gevonden hebt. Als we bijv. kunnen stellen wat alle WebKit-browsers problemen hebben maar alle non-WebKit browsers (FireFox, Opera, IE) niet, dan hebben we dus een WebKit probleem, en daar kunnen we wat aan doen. Stel dat jet in die browsers ook niet werkt, dan is het een Microsoft probleem. Stel dat het in IE werkt, maar in de rest niet, dan is het dus ook een Microsoft probleem, maar een ander soort probleem, om dat het dus wel ‘kan’ werken. Als het in FireFox werkt, en in IE, maar bij de rest niet, dan hebben we dus weer een ander soort probleem dat er blijkbaar iets verkeerd gerenderd of geinterpreteerd wordt, en dan kunnen we daar naar kijken. Maar alleen maar verschillende WebKits die allemaal exact hetzelfde doen.. tsja, dat helpt niet :p

pido

Ik heb net firefox geïnstalleerd, met firefox treedt het probleem niet op.

FIREFOX:

SAFARI:

Moofnor

Moofnor op 30 november 2012 #

Fijn om te horen dat het niet alleen aan mij ligt^^
Maar dit is dus gewoon falen van de site in Webkit browsers?

Firefox installeren dan maar…

johnkeates

johnkeates op 30 november 2012 #

We kunnen hieruit niet concluderen dat ‘WebKit het fout doet’. Als bij jou FireFox wel goed rendert, hebben we waarschijnlijk te maken met iets WebKit-specifieks dat Microsoft doet, maar dan verkeerd doet.

CorMac

CorMac op 01 december 2012 #

Ik heb hier ook last van. Op mijn iPhone lukt het wel, enkel op de Mac via Safari niet. Zoals eerder gezegd doet hotmail het wel onder Firefox. Ik heb nog mijn account nog niet omgeswitched naar een outlook zoals de TS dus daar kan het niet aan liggen. Hoop dat ze snel een fix voor dit probleem hebben want dit is echt kl*te.

Over dit topic

Gestart op 27 november 2012 door Moofnor

Laatste reactie door CorMac

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen