One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » Outlook for Mac 2011: nieuwste mail (exchange account) niet weergegeven

Outlook for Mac 2011: nieuwste mail (exchange account) niet weergegeven

theo1

theo1 op 28 april 2012 #

Sinds kort gebruik ik Outlook for Mac 2011, om mijn werkmail (exchange server) weer te geven op mijn mb air. In het begin ging dit goed. Echter, nu heb ik het volgende probleem: als ik mijn mb air, eens een dag niet gebruik en daarna weer outlook opstart, geeft outlook de  nieuwste mail niet meer weer. Er wordt wel gesynchroniseerd en de mail wordt ook binnengehaald (outlook geeft aan dat mail binnen gehaald wordt, ook hoeveel) , maar de mail wordt vervolgens niet weergegeven. Daarna blijft outlook continu om de zoveel minuten zichtbaar synchroniseren, maar er wordt dus geen mail weergeven.

Mail versturen lukt wel (komt ook aan), maar mail komt ook niet in verzend items te staan. Ik heb het account al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar na een paar dagen het zelfde euvel. Iemand een idee?

Vast dank!
Theo

Muziekfan

Muziekfan 2 jaren geleden #

Dag Theo,

Wellicht is de lokale database niet meer helemaal fris.
Start Outlook op met ingedrukte ALT toets en je komt terecht in de database utility waar je de database kunt controleren en opnieuw kunt opbouwen.

Succes!

iep

iep 2 jaren geleden #

Heb je service pack 2 voor Office for Mac 2011 geinstalleerd? Zo ja dan is het volgende van belang: Office for Mac 2011 SP2 Database Upgrade Workaround

2xdutch

2xdutch 2 jaren geleden #

De workaround is op zich niet meer nodig. Er is een verbeterde versie van SP2 (14.2.1) , hoewel als je database al gecorrumpeerd zou zijn …….. ?

theo1

theo1 2 jaren geleden #

Dank voor jullie reacties.
Jullie tips geprobeerd en ook 14.2.1. geïnstalleerd.
Helaas geen resultaat. Ik heb nu helemaal geen mail meer zichtbaar, wel blijft er voortdurend gesynchroniseerd worden.
Wellicht office maar helemaal verwijderen en opnieuw installeren?

2xdutch

2xdutch 2 jaren geleden #

Ik zou eerst proberen je identiteit te verwijderen, dwz gewoon je exchange account verwijderen, outlook sluiten en opnieuw opstarten en die account dan opnieuw installeren. Dan moet ook alles weer van voren af aan gesynchroniseerd worden

Over dit topic

Gestart op 28 april 2012 door theo1

Laatste reactie door 2xdutch

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen