30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Hasoweh

Oude iTunes logo terug?

Is er een optie dat je het oude logo terug krijgt?

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Niet automatisch maar met een customize programma moet dat wel lukken.

Bijvoorbeeld Candybar:

http://www.panic.com/candybar

Bijdrager
    Maced.2

ja kan…op de piraten/ boot staat een handig Reicon iTunes :lol:

Bijdrager
    Scrooge McDuck

piraten/ boot? tpb?

Bijdrager
    Maced.2

yup/..deze dus..en het is te vertrouwen.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Damn dat nieuwe logo is fucked up lelijk.

Bijdrager
    Maced.2

inderdaad…beetje erg windhoos viesta ding…:lol:

Moderator
    Strifer

ach, gewoon even wennen

Bijdrager
    KarelWillem

Nee… die oude was mooi. :sick:

Bijdrager
    Lifelogger

Vind niet alleen het logo lelijk. Het nieuwe uiterlijk is ook maar saai! Alles grijs en lijkt allemaal gedisabled. Verschrikkelijk. Ben weer terug gegaan naar iTunes 9.2.:-)

Bijdrager
    javga

Echt spannend is het beeldmerkje i.d.d. niet, maar mij stoort het totaal niet. Even wennen en klaar alweer. In het oude logo word een CD getoont. Wellicht vindt Apple CD’s niet iets meer van deze tijd en daarom minder bij Itunes passen i.v.m. de toepasbaarheid van MP3 spelers tegenwoordig? Just a hunch…

Bijdrager
    Spleet

waarom niet het oude icoontje downloaden, appeltje + i op de iTunes.app, en het oude icoontje over het nieuwe icoontje plaatsen?

Bijdrager
    bramvdb

Ik vind het nieuwe logo eigenlijk niet zo lelijk, en het ontbreken van kleur in iTunes zelf vind ik een verbetering.

Bijdrager
    Stampert

Is dit dan niet gewoon te doen door iTunes te selecteren in Finder en dan voor Toon Info uit het archief te kiezen. En dan welker willekeurige google search op iTunes loge hier in te plakken?

Bijdrager
    _appletaart_

ik snap het niet. Steve Jobs zei over het logo: iTunes gaat niet meer om cd’s, dus we hebben de CD uit het logo gehaald. Maar iTunes gaat ook over filmps, apps, etc. dus waarom die er niet in?

Moderator
    Mac Daddy

@appletaart: Je snapt de werking van een icoon. Het moet simpel zijn, zodat je het gelijk herkent. Als je films, apps, muziek en meer in 1 icoon wilt verwerken, dan gaat de werking van een icoon verloren.

Ik vind het wel een mooi icoon. En volgens mij geldt hier ook weer de gewenningsregel. Gewoon een tijdje laten staan en je ziet dat je er vanzelf van gaat houden.
    Maar toch. Er staat inderdaad nog steeds een muziek noot in en dat dekt niet de gehele lading. Maar aan de andere kant. De muzieknoot is een element wat al sinds het begin er in zit en dus herkenning oproept bij de gebruiker.

En trouwens. Ziet niemand dat het QT X icoon en het nieuwe iTunes icoon meer bij elkaar passen? Ik denk dat Apple langzaamaan de rest ook wijzigt in ongeveer dezelfde stijl. De tijd zal het leren.

Bijdrager
    reynaert.devos

Werkwijze volgens de website Appletips.nl :

check de webpagina http://dribbble.com/tags/itunes voor een goed alternatief voor het iTunes icoontje

Bijdrager
    piddy4888

Dat kan je ook zelf doen… iTunes selecteren, rechtsklik, ‘toon pakketinhoud’. Het icoon zit in de map ‘recources’. Wat je dan nog nodig hebt is het oude icoon, en dat kan ik wel op onze server zetten. Dan verplaats je het oude naar die map, en dan zul je de melding krijgen dat je geen bevoegdheden hebt. Simpel opgelost: de klikt op ‘identiteitscontrole’ en de rest lijkt me duidelijk.
    http://www.soft-art.nl/downloads.html

Bijdrager
    MouseMighty

Ach elke keer weer dat “gezeur” over een nw icoon. Zie hieronder de evolutie…. Dus wat is nou het “oude” iTunes logo/icoon?:wink:

Bijdrager
    Fedmas

Daar is het nog steeds hetzelfde, met een “noot” en een cd/dvd. Nu is ’t compleet anders.

Bijdrager
    Ewout

vond de groene het mooist…:lol:

Bijdrager
    MouseMighty

@Fedmas Compleet anders? Alleen de cd/dvd is nu vervangen. iTunes dus muziek, dus een muzieknoot. Je kan je dan beter afvragen of de naam de lading nog dekt met de toevoeging van films etc… Maar ach ieder zijn ding. Zoek maar eens naar de “klagers” toen Adobe de aloude iconen van de Creative Suite verving door de iconen uit “the Adobe color wheel”:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem
    Maced.2 op 02 september 2010

yup/..deze dus..en het is te vertrouwen.

Is dit programma ergens te downloaden… Ik kan het nergens vinden?!
    Nu ben ik al een beetje gewend aan het icoon..
    Eigenlijk is het best wel mooi!:lol:

Bijdrager
    sanius

Vind het nieuwe logo een logische stap anders.. De associatie met cd’s wordt steeds minder gemaakt als het om muziek gaat, dus is het logisch dat dit uit het logo verdwijnt.

Het is alleen wel een lelijk logo geworden:razz:

Bijdrager
    mekker

hier voor wat kleur

Bijdrager
    reynaert.devos

Ik vind het nieuwe logo retro. Ik snap dat mensen het niet mooi vinden maar retro is terug in de mode hé.

/uploads/community/a960ab0a136bc4bae75a95461370e2a43f51dc80_18610.bmp

Het nieuwe logo doet mij wat denken aan NASA (dateert al van de jaren 60)

Bijdrager
    reynaert.devos
    Bijdrager
    Hasoweh

De oplossing Dit werkt super!

Bijdrager
    villbill

Leuke oplossingen allemaal, maar weet iemand hoe ik dat oude logo uit m’n Spotlight krijg?
    …ik vind het nieuwe logo niet super, maar het ziet er wel een beetje rommelig uit als ik via Spotlight iTunes wil opstarten en ik zie daar het oude logo nog steeds.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zie in Spotlight gewoon het logo wat ik aan iTunes heb gehangen hoor.
    Of dat nu oud of nieuw is.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.