One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » Optie: Word bestand mailen als bijlage niet beschikbaar

Optie: Word bestand mailen als bijlage niet beschikbaar

Starshine08

Starshine08 op 11 november 2012 #

MacbookPro ML OSX 10.8.2.
Optie Word bestand delen (mailen) als bijlage is niet beschikbaar. De optie is grijs! evenals de optie koppeling. De beide opties SharePoint en SkyDrive zijn wel beschikbaar. Ik gebruik Mac office 2011. Ik heb in Outlook mijn e-mailadres wel ingevoerd maar is verder niet actief. Speelt Gmail hierin nog een rol?

Graag jullie advies

Yggdrasil

Yggdrasil op 11 november 2012 #

Ik denk dat dat enkel werkt via de Mail applicatie van Apple zelf. Ik heb net even de proef op de som genomen en als ik een document aanmaak en ik kies voor “Delen > E-mail”, dan opent bij mij de Mail applicatie en wordt het bestand toegevoegd in de bijlage.

Hansi2124

Hansi2124 op 11 november 2012 #

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic hoort niet thuis in subforum One More Thing (wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke gaan over deze site, podcast of app van OMT). Daarom verplaatst naar dit subforum.[/mod]

Kdingo

Kdingo op 11 november 2012 #

Anders sla je het op en sleep je het in je mail?
Doe ik altijd.

Strifer

Strifer [moderator] op 12 november 2012 #

Misschien in de voorkeuren van Mail aangeven wat het standaard e-mailprogramma moet zijn? Het klinkt een beetje gek, maar in de voorkeuren van Mail kun je aangeven dat Outlook het standaard e-mailprogramma moet zijn (mail > voorkeuren > algemeen).

Starshine08

Starshine08 op 12 november 2012 #

THX

Slepen na het opslaan van het doc doe ik nu altijd al, maar vanuit het doc rechtstreeks mailen zou nog beter zijn. Zeker nu ik gezien heb dat het op die manier kan. Ik ga op zoek naar de mail>voorkeuren>.

BVD
Nico

Starshine08

Starshine08 op 12 november 2012 #

Eureka,

Bij (Apple) Mail>voorkeuren>algemeen >standaard-e-mailprogramma: Mail.app (6.2) kiezen!

Thx
Guys

Over dit topic

Gestart op 11 november 2012 door Starshine08

Laatste reactie door Starshine08

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen