One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Opstarten alleen met gastgebruiker

Opstarten alleen met gastgebruiker

Profielfoto van MacRolly

MacRolly op 17 februari 2017 #

Mijn iMac start op alleen maar met gastgebruiker, ik kan dus niet meer inloggen met mijn gegevens.8-O

PLEASE HELP!!!!!

Het is een iMac late 2013 en ik denk dat El Capitan hier geïnstalleerd is (sorry heb meerdere iMacs in huis met verschillende OSX)

Profielfoto van MacRolly

ik denk dat ik in een foute topic zit hmmm

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 17 februari 2017 #

Dit topic staat in het juiste forum.
De gastgebruiker zou geen wachtwoord moeten hebben, dus je zou in ieder geval in het OS moeten kunnen komen.

Maar los daarvan. Wat is er gebeurt voordat je alleen nog maar de gastgebruiker zag?

Profielfoto van MacRolly

Klopt ik kom er wel in, maar het is niet echt handig om daar in te werken.

Ja wat er gebeurt is, is het probleem denk ik. Dropbox en BOX gingen niet online omdat er een wifi probleem was, dus wilde ik even mijn iMac opnieuw opstarten.
Dat ging natuurlijk niet omdat deze twee programma nog bezig waren, dus ik heb het via forceer stop uitgezet en toen ik de Mac weer wilde opstarten…… tja

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 17 februari 2017 #

In theorie is het wel vreemd dat 2 clouddiensten die even niet goed werken ervoor zorgen dat je je account kwijt bent. Je zou dan hooguit wat bestanden op de betreffend boxen kwijt kunnen raken, lijkt mij.
Maar wat bedoel je met forceer stop? Forceer stop van beide applicatie lijkt mij toch? Of van de gehele mac? Dus dat je de aan/uit knopt ingedrukt houdt?

Ik werk niet meer dagelijks in Mac OSX, maar is zoiets niet via een Time Machine backup op te lossen?

Profielfoto van SvS

SvS op 17 februari 2017 #

Als je op pijl naar links klikt, wat gebeurt er dan?

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 17 februari 2017 #

Een hele goede vraag!(y)

Als je dat niet verder helpt, probeer dan dit:
– opstarten in Safe Mode.
– opstarten in de Recovery Mode en vandaar Schijf-EHBO draaien.

Over dit topic

Gestart op 17 februari 2017 door MacRolly

Laatste reactie door GoeieDag

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?