One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » [opgelost!] PDF-bestand splitsen

[opgelost!] PDF-bestand splitsen

iPrincess

iPrincess op 07 maart 2010 #

Goedemorgen lieve OMT’ers!

Ik ben nu bezig met het uploaden van mijn bladmuziek en ik heb een pdf’je waarin meerder nummers staan. Deze wil ik graag gesplitst hebben zodat ik ze afzonderlijk kan uploaden. Hoe kan ik dit doen? Is hier enige gratis software voor, zoals gewooon Acrobat Reader of moet dit op een andere manier?

Of is er iemand zo aardig die het even voor mij wil doen  :innocent:?

Alvast bedankt!

Yaris

Yaris op 07 maart 2010 #

Dat kan met PDFLab.

computer space

computer space op 07 maart 2010 #

In de lade in voorvertoning de pagina’s aanklikken die weg moeten en backspace.

Oppie

Oppie op 07 maart 2010 #

Inderdaad, er kan van alles met Voorvertoning; dus ook dit.
Zo kun je ook nog eerst de pagina’s die je in een ander pdf wilt hebben, uit de navigatiebalk slepen, naar bv het bureaublad. Daar kun je dan weer een nieuwe samengestelde pdf van maken.

mowat

mowat op 07 maart 2010 #

Yaris,

Ik gebruikte in Tiger ook PDFLab , maar in Snowleopard werkte dat programma niet meer.
Ik heb nu nog eens de laatste versie gedownloaded ,omdat ik dacht dat je misschien een nieuwere versie van het programma had maar ook  die downlod werkt  niet.
Heb je het als eens geprobeerd in SL ? ( Ik gebruik 10.6.2). ( Dus onder 10.4.11 geen probleem)

Yaris

Yaris op 07 maart 2010 #

Nee, ik ben nog altijd een tevreden Tigergebruiker.   :)

Pieterr

Pieterr op 07 maart 2010 #

"mowat"

Ik gebruikte in Tiger ook PDFLab , maar in Snowleopard werkte dat programma niet meer.
Ik heb nu nog eens de laatste versie gedownloaded ,omdat ik dacht dat je misschien een nieuwere versie van het programma had maar ook  die downlod werkt  niet.

De maker van PDFLab  heeft uitgelegd waarom zijn programma’s niet werken in (Snow) Leopard:

http://www.iconus.ch/fabien/page33/page33.html

En omdat ie nu inmiddels een goedbetaalde baan heeft komt ie er niet meer aan toe om z’n programma’s te updaten.

mowat

mowat op 07 maart 2010 #

Pieterr , bedankt voor de achtergrondinfo

Yaris , ik wissel af , de Tiger op iMac 1 gaat op voor een dag of 4 , dan maak ik een superduperimage aan , sluit tiger af en ga naar mijn  iMac 2 waar Snow leopard opstaat , die blijft een dag of 4 opstaan, superduperimage , enz , enz.
Nieuwe of gewijzigde bestanden gaan telkens op een memorystick die dan op de andere iMac gezet worden , zodat op allebei de computers hetzelfde blijft staan.
Zo blijf ik vertrouwd met het oude systeem en volg toch ook de evolutie van het nieuwe (  en ik werk trouwens even graag met Tiger als met Snowleopard) Bovendien  kan ik zo nog regelmatig programma’s gebruiken die op SL niet meer werken .

Biker

Biker op 07 maart 2010 #

"Yaris"

Nee, ik ben nog altijd een tevreden Tigergebruiker.   :)

Ach vandaar dat je met een oplossing komt die standaard in (Snow) Leopard is ingebouwd. Indien de TS zijn Mac OS X versie (in de signature) niet vermeldt kunnen we er toch vanuit gaan dat het om (Snow) Leopard gaat.

iPrincess

"Yaris"

Dat kan met PDFLab.

Ik wilde het programma gebruiken, maar toen ik een pdf wilde importeren sloot het programma ‘overwachts’ af. Ik gebruik Leopard, kan dat er mee te maken hebben?

Ik ga het nu even in voorvertoning proberen. Bedankt voor de reacties!

iPrincess

Oke, met voorvertoning is het gelukt! Bedankt voor jullie hulp  8).

Night

Night [moderator] op 07 maart 2010 #

@ iPrincess:

"Pieterr"

De maker van PDFLab  heeft uitgelegd waarom zijn programma’s niet werken in (Snow) Leopard:

http://www.iconus.ch/fabien/page33/page33.html

En omdat ie nu inmiddels een goedbetaalde baan heeft komt ie er niet meer aan toe om z’n programma’s te updaten.

Lees je de berichten boven de jouwe wel? :?

Yaris

Yaris op 07 maart 2010 #

Ik denk het wel, Night.  Iemand zegt dat PDFLab niet meer werkt in Snow Leopard en Pieterr legt uit waarom dat zo is.

Pieterr

Pieterr op 07 maart 2010 #

@Night: Ja hoor.  :D

Yaris

Yaris op 07 maart 2010 #

Pieterr weet gewoonlijk nogal goed waar hij het over heeft.

Night

Night [moderator] op 07 maart 2010 #

Het was eigenlijk bedoeld voor iPrincess. Sorry voor de verwarring. (aangepast)

Over dit topic

Gestart op 07 maart 2010 door iPrincess

Laatste reactie door Night

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen