One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPod » Onverklaarde in-app purchase Kingdom Conquest

Onverklaarde in-app purchase Kingdom Conquest

mrmilo

mrmilo op 14 juni 2011 #

Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die dit verhaal herkennen. Een google search levert wel gelijke verhalen op buiten Nederland.

Dit is mijn eerste mail verstuurd naar iTunes support:

I never knowingly downloaded this game on my iPad (as it is made for iPhone). It just appeared on my iPad2 three days ago. I started the game yesterday once while i was offline and as soon as i realised what it was (a MMO) i closed it and uninstalled it. So i was never online with the game! But a few hours ago i got two bills from ingame purchases from Kingdom Conquest. I NEVER purchased anything.
Googling Kingdom Conquest and iTunes shows that it’s a hack of some sort. It has totally drained my store credit and i would like to have my 15,56 EUROS back. I just changed my appleId password and turned off in-app purchases.
I really hope you can refund my credit asap and catch the ones responsable. It would also be nice if you could make a formal statement to the press of some sort just to warn people.
It this point my trust in the app store is totally gone and i will stop using it until i know that apple has done everything possible to resolve this issue and prevent it from ever happening again.

Het antwoord wat volgt:

Dear Emile,

Greetings from iTunes Store Customer Support. My name is Chethan and I will be glad to assist you.

Emile, I checked your account and it looks like these purchases was purchased from within the application “KingdomConquest” on your iPhone, iPad, or iPod touch. This is called an “In-App Purchase”. For information on this type of purchase, check out this article:

iTunes Store: About In-App Purchases

http://support.apple.com/kb/HT4009

I understand that the purchase of these In Apps was unintentional. I understand your concern and I try my best to help you with with this issue.

Emile, I have reversed the charges for the same. You will see a store credit of 15.56 EUR, plus any applicable taxes, in five to seven business days. You may need to sign out of the iTunes Store and then sign back in before you see the credit in your account.

Please note that this is a one-time exception, as the iTunes Store Terms and Conditions state that all sales are final.

It is always a good idea to keep your iOS device up to date. To learn how to back up and update your device, visit:

http://support.apple.com/kb/HT1414

If you would like to prevent In-App Purchases from being made in the future, you can block them on your iOS device. Follow these steps:

1) Tap Settings on your device’s home screen.

2) Tap General.

3) Tap Restrictions.

4) If necessary, tap Enable Restrictions and enter a passcode. This passcode will prevent restrictions from being disabled without your permission.

5) Scroll down to the Allowed Content section. Switch the In-App Purchases option to OFF. Enter your Restrictions passcode if prompted.

Emile, I have also escalated this issue to the concerned department. However, I will appreciate if you also post a feedback about this.

Apple recognizes that no one is better qualified to provide feedback about iTunes than the people who use it.

I encourage you to use the iTunes Feedback page to submit your comments:

http://www.apple.com/feedback/itunesapp.html

Your efforts to share your feedback are very much appreciated.

I hope this information is helpful for you, Emile. If there’s anything else I can do for you, just respond to this email and let me know. Thank you for supporting the iTunes Store and have a great day!

Sincerely,

Chethan
iTunes Store Customer Support.

http://www.apple.com/support/itunes/ww/

Please Note: I work from Friday to Tuesday, 4 AM to 1 PM CST.

Thank you for allowing me the opportunity to assist you. You may receive an Apple Care Survey email, any feedback you provide would be greatly appreciated.

Dit is natuurlijk niet echt bevredigend dus nog maar eens geantwoord:

Dear Chethan,

Thank you for the (very scripted) answer. I’m happy you are returning my credit. However i’m not very satisfied with your answer. I’m familiar with the in-app purchase principle as you could probably get from my first message. My biggest concern is that:
1. I never ever downloaded the iPhone game “Kingdom Conquest” on my iPad and still it appeared on my iPad (probably because i activated the “Automatic Downloads” feature in the Store).
2. Apparently it is possible to charge for the in-app purchases without me running the program! I only started it once when i was offline and afterwards deleted it.

These two facts lead me to the conclusion there is something really wrong in the Store. As long as Apple cannot give me a good answer how this could happen other than it is my own fault (?!) i cannot trust my appleId anymore. Just do a google search on Kingdom Conquest and iTunes and you can see i’m not the only one…

Sincerely,
Emile

En dat leverde het volgende antwoord op:

Dear Emile,

Welcome back to iTunes Store Customer Support and I appreciate your time and patience to write back to us. This is Chethan again.

I understand your concern and I sincerely apologize for the inconvenience this has caused.

Please note that Developer is the best resource for information about KingdomConquest. Therefore, I recommend you contact Developer directly. Please visit:

http://help.sega.com/?group=englishusa&t=EnglishUSA

Emile, thank you for your understanding and have a great day ahead!

Wederom geen antwoord waar ik wat aan heb. SEGA heeft al aangegeven hier niks mee te maken te hebben. Hun code klopt (heb ik ergens gelezen). Dus lijkt mij dat er iets serieus mis is bij iTunes store. Ik zit nog even te bedenken wat ik ga terugsturen naar Chethan…hij is waarschijnlijk verplicht te antwoorden. Eens kijken hoe lang ik het kan volhouden :grin:

To be continued…

Meh1965

Meh1965 op 14 juni 2011 #

Just out of curiosity: met welk antwoord zou je tevreden zijn?

mrmilo

mrmilo op 14 juni 2011 #

Ik zou graag van Apple willen horen dat zij een probleem hebben ipv te wijzen naar SEGA of naar mij. Nu suggereren ze dat ik het toch echt zelf heb gedaan.
Een persbericht van Apple dat er onregelmatigheden zijn gevonden in de app store zou voldoende zijn. Hetzelfde zou mij nu dus weer kunnen overkomen en zoals hij in zijn eerste antwoord al stelde is dat ik bij hoge uitzondering mijn geld nu terugkrijg maar de volgende keer zou het wel eens niet zo makkelijk kunnen zijn.
Ik verwacht actie ter voorkoming. Geen damagecontrol.

Yost

Yost op 14 juni 2011 #

Apple is een Amerikaans bedrijf en zal nooit in dit soort e-mails toegeven dat er iets fout zit. Dat levert veel te veel rechtszaken tot schadevergoeding op.

Je hebt je credits terug, zonder dat ze verder moeilijk deden, dus wees daar blij mee. Dat je “bij uitzondering” je geld terugkrijgt is ook gewoon een juridische uitspraak: ze wijken in jouw voordeel af van de contractvoorwaarden, maar daar kun jij voor de toekomst verder geen rechten aan ontlenen.

En je mag er vanuit gaan dat ze wel degelijk iets met je melding doen, zeker nu je ze er 2x over gemaild hebt. Ze zullen dat alleen niet publiekelijk melden.

Tjiwa

Tjiwa op 15 juni 2011 #

Hoi, Mij is vannacht precies zelfde gebeurd,… ik heb nog niks gestuurd naar hun… maar wtf hoe gebeurt zoiets??? :/

JohnHeroHD

JohnHeroHD 3 jaren geleden #

Mij is net exact hetzelfde overkomen!
Gelijk mijn wachtwoord aangepast en Apple Support gemailed.

2x 34.99 eurotjes via click-and-buy afgeschreven. Ik schrik me kapot.

Had afgelopen weken ook al 3x dat mijn account wegens veiligheidsredenen geblokkeerd was.
Misschien zaten ze mijn wachtwoord te brute-forcen?

WDOA

WDOA 3 jaren geleden #

Kreeg net een afschrift van 34.99 voor een app die ik niet hebt gekocht. Kreeg ook toevallig twee dagen terug dat ik mijn account moest resetten omdat ik “te vaak mijn login fout had ingevuld”.

Heb net een mail gestuurd over de 34.99 totdat zag dat ik ook Kingdom Conquest opeens werd geïnstalleerd via iTunes toen ik heb connecte.

Vaag.

BasiX

BasiX 3 jaren geleden #

http://appleheadlines.com/2011/06/13/itunes-hack-making-fraudulent-in-app-purchases/

http://www.tuaw.com/2011/06/08/itunes-fraud-surge-hits-gift-card-balances-paypal-accounts/

http://www.3news.co.nz/iTunes-accounts-hacked-money-stolen—reports/tabid/412/articleID/214432/Default.aspx

Over dit topic

Gestart op 14 juni 2011 door mrmilo

Laatste reactie door BasiX

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen