One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Ondertitels met VLC

Ondertitels met VLC

unox

unox 8 jaren geleden #

Als ik ondertitels van nlondertitels.nl download hoe krijg ik ze dan met de film zelf verbonden, kan iemand dat uitleggen?

Ispank

Ispank 8 jaren geleden #

Je moet eerst een bestand openenen:  [shift] +  [command]  + O
Daar open je de filmfile (bijv. pulpfiction.avi)
Vervolgens klik je het vinkje bij “gebruik ondertiteling in bestand” aan.
Dan klik  je op de button instellingen daarnaast. Hier kan je vervolgens de subtitle file inladen (bijv. pulpficiton.srt).

Je klikt paar keer op: ok, en je speelt de film af…

stylo

stylo 8 jaren geleden #

of sneltoets k als ik met niet vergis, als ze tenminste in dezelfde map staan en dezelfde naam hebben.

wjgmspeedy

wjgmspeedy 8 jaren geleden #

S, maar dat is inmiddels ook pas een tiental keren hier op het forum geschreven  :x

Strifer

Strifer [moderator] 8 jaren geleden #

ik krijg het maar niet voor elkaar om VLC automatisch de ondertiteling er aan te laten toevoegen. ook al heeft het ondertitelingsbestand dezelfde naam (maar dan met .srt). ik snap er geen snars van. als ik hem apart inlaadt dan is het geen probleem en zie ik meteen de ondertiteling.

weet iemand hoe je het voor elkaar krijgt dat ie het meteen automatisch doet?

DarkRaverNL

DarkRaverNL 8 jaren geleden #

2x klikken: Video -> Ondertitlings-spoor: Spoor 1

Als je geen Spoor 1 ziet, check je preferences van VLC, Video/Subtitles/OSD en zet Geavanceerd aan, daar kan je verschillende dingen instellen.

Succes !

vic

vic 8 jaren geleden #

1014 berichten…

dan moet je toch wel al de zoekfunctie weten staan… was wel makkelijk te vinden hoor

oa http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=898372&highlight=vlc+ondertiteling#898372

en check die title…

Julius de Vries

Julius de Vries 8 jaren geleden #

"Ispank"

Je moet eerst een bestand openenen:  [shift] +  [command]  + O
Daar open je de filmfile (bijv. pulpfiction.avi)
Vervolgens klik je het vinkje bij “gebruik ondertiteling in bestand” aan.
Dan klik  je op de button instellingen daarnaast. Hier kan je vervolgens de subtitle file inladen (bijv. pulpficiton.srt).

Je klikt paar keer op: ok, en je speelt de film af…

Ik heb dit helemaal gevolgd, maar ik zie geen ondertiteling, wat kan het zijn dat het niet lukt?

Julius.

DarkRaverNL

DarkRaverNL 8 jaren geleden #

Hmm ik kreeg een fout mailtje zo te zien,

Hallo,

Je hebt deze email ontvangen omdat je geabonneerd bent op het onderwerp:
“Ondertitels met VLC” op MacOSX.nl. Er is een reactie gekomen op dit topic na je
laatste bezoek. Je kan de volgende link gebruiken om deze reactie(s) te
bekijken. Je ontvangt geen emails meer over dit onderwerp tot je dat topic
bekijkt.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1040448#1040448/quote:e26e462c46

De link is fout :P

JJmac

JJmac 8 jaren geleden #

Quicktime kopie en voeg toe film

mailmen

mailmen 8 jaren geleden #

De ondertitels die je download werken gewoon niet altijd… ben ik achter
probeer een paar verschillende te downloaden, dan is de kans groter dat er één werkt
Bij mij maakt het gekgenoeg ook uit op welke HD mijn films staan.

Strifer

Strifer [moderator] 8 jaren geleden #

ik heb wel op het forum gezocht en ik weet wel hoe het werkt. het werkt verder ook allemaal perfect, maar hij herkent ze dus niet vanzelf. ik moet het altijd handmatig goedzetten of handmatig spoor 1 aanzetten. en dat doe ik dan met de sneltoets, maar hij ziet dan niet dat er een .srt bestand is met dezelfde naam in dezelfde map.

mailmen

mailmen 8 jaren geleden #

sorry, dat was meer een algemene opmerking over het feit dat ondertitels niet altijd werken, dus niet over het automatisch/handmatige gebeuren..

Selected

Selected 8 jaren geleden #

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=898372&highlight=vlc+ondertiteling#898372

Mr Macintosh

Mr Macintosh op 19 mei 2006 #

Weet iemand trouwens hoe ik de snelheid of begin van de ondertiteling in VLC kan aanpassen. Hij loopt nu namelijk helemaal niet gelijk met de film.

mailmen

mailmen op 19 mei 2006 #

Daar gebruik ik het programma SubSyncx voor.
Zoek even op deze term in het forum
Dan vind je zeker wat je zoekt

vic

vic op 19 mei 2006 #

"Mr

Weet iemand trouwens hoe ik de snelheid of begin van de ondertiteling in VLC kan aanpassen. Hij loopt nu namelijk helemaal niet gelijk met de film.

je kan ook een vertraging of versnelling inlassen, kijk maar eens daar waar je de ondertitels aanklikt…

maar vaak  loopt het na 15 minuten weer fout

beter is om een andere vertaling te downen!

superche2005

superche2005 op 05 juli 2006 #

Hey jongens,

Ben helaas iemand die zich niet zo verdiept in al die tricks en ben te ongeduldig om het een en ander uit te proberen. Ondertitel file gebruiken bij VLC? Perfect. Ik snapte er al geen ene sodemieter van. Maar jullie uitleg was perfect. Ik wil eigenlijk nog wel weten hoe ik de sneltoetsen gebruik de eerder vermelde K en S????

Nu heb ik mijn eMac niet aangesloten op mijn TV en ik zou graag ook anderen van mijn eerste download laten genieten. Heb namelijk een poging gedaan om een vrij recente tv-serie te downloaden. 22 afleveringen gingen sneller dan ik verwachtte trouwens.

Nu mijn vraag:
Hoe brand ik de .avi video bestanden zodat ik de ondertiteling ook op de DVD speler kan afspelen. Ik heb bijvoorbeeld afl. 1 .avi + .srt in een mapje genaamd afl 1. gebrand in de hoop dat de dvd speler eenvoudigweg het klusje zou klaren. Maar helaaaaaas.

Wel had ik een aflevering via een andere torrent gedownload. Vervolgens opende ik de map en er zat al een .avi en een .srt bestand in. Vervolgens als data gebrand en waarempel deze deed het wel. (Helaas de torrents van de volgende afleveringen downloaden ging helaas traag of helemaal niet.) Dus ik zie even het verschil niet. Hoe kan dit.

Jongens, wie kan het me uitleggen.

Thnx

mailmen

mailmen op 05 juli 2006 #

Wat in ieder geval belangrijk is als je een data-dvd brandt, dat je alles kaal op de root zet. Dus gebruik geen mappen, maar zet al je avi’s + ondertitels meteen op de schijf. En zorg er voor dat ze de zelfde file-naam hebben. Dan zou alles gewoon moeten werken.
Met als kleine notitie dat gewoon niet alle ondertitel-files werken. Dat heeft niks met branden te maken, die doen het ook niet als je vanaf je harddisk afspeelt.

superche2005

superche2005 op 06 juli 2006 #

"mailmen"

Wat in ieder geval belangrijk is als je een data-dvd brandt, dat je alles kaal op de root zet. Dus gebruik geen mappen, maar zet al je avi’s + ondertitels meteen op de schijf. En zorg er voor dat ze de zelfde file-naam hebben. Dan zou alles gewoon moeten werken.
Met als kleine notitie dat gewoon niet alle ondertitel-files werken. Dat heeft niks met branden te maken, die doen het ook niet als je vanaf je harddisk afspeelt.

Bedankt voor je reactie Mailmen.

In principe heb ik (steekproefgewijs) de ondertiteling gecontroleerd via VLC. Maar de namen van de bestanden zijn niet identiek. Bij sommige wel en toen werkten ze ook op de DVD Speler. Ik ga het vanavond proberen.

Nogmaals Mailmen: Thnx a bunch en trouwens wat een simpele oplossing eigenlijk.

superche2005

superche2005 op 08 juli 2006 #

Eindelijk tijd gehad om te testen. Gsus wat simpel. Het werkt. Dus gewoon .avi en .srt bestand dezelfde naam geven en de dvd-speler herkent de match.

Thnx

petermac

petermac op 10 juli 2006 #

Ok, in VLC krijg ik mijn ondertitels wel mooi bij mijn film, maar hoe zorg ik er nu voor dat quicktime die films kan afspelen met de ondertitels? En dan opslaan als een .Mov bestandje?

Over dit topic

Gestart 8 jaren geleden door unox

Laatste reactie door petermac

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen