One More Thing » Community » Forum » Algemeen » One More Thing » OMT 2.1 (Discussieer en geef feedback in de wikipost)

OMT 2.1 (Discussieer en geef feedback in de wikipost)

Lexis

Lexis op 17 juni 2010 #

Ziet er goed uit voor zover ik het gezien heb.
Major update. OMG!

Maddox’ Avatar draait weer, en heel fijn dat te zien is wanneer de laatste post is! En mooi kleurvol met die avatarretjes!

Wiki Post

Wiki Post op 17 juni 2010 #

<<<<{{Hierin kan je alle feedback kwijt over OMT 2.1}}>>>>

———————-Wensen———————-

–> Forum, Community

1. Wanneer je op ‘‘Community’’ hebt geklikt, graag direct de laatste posts laten zien, i.p.v. de nieuwe topics. Nog beter zou zijn, dat je altijd naar de tab wordt gestuurd, waar je de laatste keer toen je er was, ook op hebt gekeken. (Yaris, SunKeeper, Mac Daddy, vele anderen)
  2. Kan het forum zoals het nu te bereiken is via ‘‘Alle Forums’’ ook onder zo’n tab komen, dus in de ‘‘Community’’ pagina? Dan is het makkelijker te bereiken.
  3. Liever een absolute tijdsaanduiding bij elk bericht in plaats van de (nog) relatieve als ’1 uur geleden’. (michelvdb, trabant)
  4. Een preview functie zodat je kunt zien wat je gaat posten. (trabant)
  5. Het is wel goed dat er avatars in de forum-index staan, maar de verschillende avatars maken het een chaos. Misschien is het een beter idee om voor ieder forum een goed en herkenbaar en weloverwogen icoon te maken, die op de plekken van de avatars komen te staan.
  6. ‘Laatste posts’ op de ”Community”-pagina: vermeld het subforum. Het is aangenamer voor wie graag de te lezen subfora selecteert. (michelvdb)
  7. De lichtblauwe markeringskleur van een citaat mag wel iets meer contrast met de witte achtergrond hebben, eventueel met een randje eromheen. Nu is het erg onduidelijk wat er geciteerd is en wat niet. (trabant, 1984)
  8. Links in het forum openen nog altijd in hetzelfde venster/tabblad. Graag links openen in een nieuw venster/tabblad, net zoals in nieuwsartikelen momenteel al het geval is. (michelvdb, LighScan)
  9. Twee knoppen: ‘Markeer alles als gelezen‘ en ‘Markeer (sub)forum als gelezen‘. (michelvdb)
  10. Een functie dat je de tags per pagina doet en niet een heel topic. Veel handiger bij lange topics om een bepaalde post eventueel terug te vinden.
  11. De online-lijst is momenteel nog steeds erg verwarrend, want hoe weet je nou welke naam bij welke avatar hoort? Er komen ook geen gele pop-up-balkjes boven te staan. Als dat laatste toegevoegd zou kunnen worden, heel graag. Zie plaatje:
  12. De functie “Prive bericht” werkt bij het ‘Online leden’ gedeelte niet volledig. Eenmaal geklikt verschijnt er wel een berichten venster, dan wel zonder naam van de geadresseerde in het ‘verzenden naar’ venster…
  13. Een meldknop bij ieder topic aan de rechterkant van de pagina onder “abonneer op dit topic” etc..
    Deze meldknop zou dus heel handig zijn voor spammers die weer een topic gemaakt hebben.
    De moderators krijgen dan een mail/melding over het topic waar iemand op de meldknop heeft geklikt.
    (Ni3lss)

–> OMT Algemeen/Dashboard en PM’s/Instellingen/Zoekfunctie

1. Krijg ik weer een popup bij bezoek aan het forum als ik een PB heb ontvangen? Dat werkt directer dan een email. En als dat niet werkt, kan deze feature weer terug?
  2. In de instellingen een keuze kunnen maken tussen het ‘‘Forum’’ (de lijst met subforums) en de ‘‘Community’’-pagina, dus wel er als link onder ‘‘Community’’ in de header komt te staan. (me.com)
  3. Veel forums PM’en automatisch hun nieuwe leden met informatie en de regels. Aangezien OMT v2.* redelijk ingewikkeld kan zijn voor nieuwe gebruikers, zou deze informatie naar hun pm-inbox gestuurd kunnen worden. (link)
  4. Tijdens het zoeken naar topics automatisch de nieuwste bovenaan in plaats van willekeurige artikelen…zoekfunctie daarvoor integreren in het forum.
  5. Een Ping-account toevoegen aan je profiel-extra’s; zoals dat nu al het geval is voor Twitter en Flickr. (Sascha)
  6. Je kunt geen persoonlijke berichten meer aanpassen en/of verwijderen. Ook ontbreekt enige indicatie die aangeeft of de ontvanger je PB gelezen heeft. Graag deze functionaliteit weer terug.

———————-Bugs———————-

–> Forum, Community

1. De PAGEBUG is lange tijd zeer hardnekkig geweest. Sinds de update op 22 mei 2011 lijkt het probleem opgelost. Mocht je het echter toch nog tegenkomen, geef dan hieronder een link naar de betreffende pagina. Zo krijgen we een overzicht van wanneer het toch nog fout gaat.

(1) – 26 mei 2011: http://www.onemorething.nl/community/topic/het-grote-wat-staat-er-op-je-verlanglijstje-topic/page/110

(2) – …

• Als je een stuk tekst kopieert worden de blanco regels eruit gelaten. Vervolgens wordt de tekst erg onoverzichtelijk, en zou je zelf de witregels weer moeten toevoegen.
  • Klikken op een link resulteert niet in het extern openen van de link. Nou moet je er iedere keer bewust aan denken om de koppeling in ander venster/tabblad te openen. Hoogst irritant.
  • Dubbele back quotes. Tweemaal een `typen komt als  een ‘forum quote’ in het bericht. (michelvdb)
    Zo dus
  • Als er een code wordt geplakt dan worden daar allemaal P’s doorheen gegooid, zie dit topic.
  • Het plaatsen van een hyperlink werkt niet goed, zodra je er 2 in 1 bericht plaatst. Als je een 2e hyperlink wilt plaatsen, moet ik altijd 2 keer op de URL knop en Voeg toe klikken.
    Hetzelfde is aan de hand bij een ”Img”, de 2de, 4de, 6de…enz worden niet de tags toegevoegd, bij de oneven keren wordt dat wel gedaan. Na de software update is dit nog niet verholpen.
  • Je kan hele oude posts niet meer bewerken, terwijl je toch alle berichten na 1 april 2010 zou moeten kunnen bewerken..?
  • –> Voorpagina/Nieuwsberichten

1. Een dubbele line-break wordt als enkele line-break weergegeven bij reacties op de homepage. Dit leest niet erg prettig aangezien er zo geen alinea’s te vormen zijn.

–> OMT Algemeen/Dashboard en PM’s/Instellingen/Zoekfunctie

1. De zoekfunctie geeft nog steeds oude resultaten weer die linken naar de index van het forum.
    2. Helaas werkt de site nog steeds niet goed in IE7. Lezen lukt wel, bladeren is al lastiger, reageren is niet mogelijk. EDIT: gek genoeg kun je op de nieuwspagina wel reageren in IE7, maar op het forum niet…op veel winddoos-machines is de site nog steeds helemaal niet bereikbaar.(jf)
    3. Retweeten van een artikel geeft een probleem bij Twitter (merk op: +;& …):
    4. Persoonlijke berichten versturen lukt niet altijd. Ik krijg deze foutmelding:

Voordelen en opgeloste problemen; recentste bovenaan[/i]

1. Smileys kunnen niet uitgezet worden (in reacties en PB’s). Daarom lukt het niet om een link als http://shoutcast.omroep.nl:8104/listen.pls goed door te geven in een PB of reactie op het forum.
      http://shoutcast.omroep.nl : 8104/listen.pls — Dit lijkt ook goed opgelost, doordat de codes van de smileys veranderd zijn. Mochten er toch vervelende linkjes opduiken, zet deze dan hieronder, dan krijgen we een overzicht van wat er mis gaat.
    2. Tussen [ code ]-tags worden smileycodes die er toevallig instaan vervangen door afbeeldingen van de bijbehorende smileys, wat voor slecht te lezen code zorgt. Opgelost (22 mei 2011).
    3. Knop om opzij te scrollen in je profiel als je je Apple producten bij gaat werken op de iPad. Zie screenshot. Je kunt nu dus niet opzij scrollen.
      Opgelost, maar let er bij het scrollen wel op dat je dit op de titels van de producten doet, dus waar je de vinkjes naast ziet. Daarnaast de standaard iOS-manier gebruiken voor het scrollen in lijstjes: met 2 vingers tegelijk opzij scrollen.
      (getest op 23 mei 2011, iPhone 4, iOS 4.3.3, niet gejailbreakt)
      http://img638.imageshack.us/img638/70/97572469.jpg
    4. Er zit een uitlijningsfout in de forum-index. Sommige topictitels vallen daardoor buiten de kaders, en neemt vervelend veel ruimte in. Zo blijf je scrollen, en het is lelijk. Vrijwel helemaal opgelost (22 mei 2011).
      Uitleg over de aangeven gebieden: Rood is het fout weergegeven stukje, zwart geeft de ontstane witruimtes aan, en groen geeft aan hoe het er overal uit zo moeten zien, zoals het hoort dus.
    5. Een geciteerde apostrof krijgt een backslash ervoor. ‘ wordt dan \’ en bij elke volgende keer citeren komt er een \ bij. Erg irritant, want de leesbaarheid wordt beïnvloed. Opgelost (22 mei 2011). Zowel in de community als bij de reacties op de nieuwsberichten.
    6. Ampersands in een “code” block worden niet goed weergegeven. Zie voor een voorbeeld: hier. Er wordt nu “& amp ;” (zonder spaties) van gemaakt. Al sinds 12 februari 2011 opgelost.
    7. Fout bij de smileys. Je wilt de schaam smiley en de code daarvoor is:
      :oops:

Maar de code voor de ‘oooh’ smiley is:

:o

De laatste overruled de eerste, dus kan je de eerst nooit plaatsen. Misschien zijn er meer van dit soort foutjes in de smileys en hun codes?
      Kijk eens: :oops:  en de andere smiley heeft nu een andere code :o  geeft nu geen smiley meer in het forum, maar wel bij de reacties. Gek genoeg werkt dus hierboven de bug nog wel, maar bijv. hier en elders op het forum is het wel degelijk opgelost.

8. De extra witregels zijn verdwenen, dus tekst die je typt in een reactie en een geplaatst bericht zien er weer hetzelfde uit.
    9. Je kunt nu weer de meest recente reacties zien!
    10. [s] Klikken op een posting met meerdere pagina’s gaat nu door naar de laatste posting ipv de eerste pagina.[/s]
      Is aan willekeur onderhevig, dit hangt ervan af wat je zelf wel en niet hebt gelezen of gepost in een topic.
    11. Na het klikken op de link in de ontvangen email kom je nu terecht op de juiste positie van de pagina.
    12. De navigatiepijltjes zijn inmiddels groter, staan verder uit elkaar, en het invoervak kan nu ook 4 cijfers bevatten zonder ruimtetekort.
    Gestart door 145 keer bewerkt. De laatste keer bewerkt door Ni3l55 op 07 januari 2013.
    piddy4888

piddy4888 op 17 juni 2010 #

Godver! Waar zijn de oude topics heen???

Lexis

Lexis op 17 juni 2010 #

Trouwens, ik vind de ads eigenlijk wel goed. Ik vind dat dat gezegd moet worden.

Afroman

Afroman op 17 juni 2010 #

Gewoon onder community…

Hansi2124

Hansi2124 op 17 juni 2010 #

Mag het wat minder piddy4888?
    Het ziet er goed uit! Hier zijn een heleboel leden blij mee, denk ik.

piddy4888

piddy4888 op 17 juni 2010 #

ah, gevonden! sorry!

MartijnW

MartijnW op 17 juni 2010 #

Niet verkeerd, deze update.

Stukken beter :)

Lexis

Lexis op 17 juni 2010 #

Trouwens, kudo’s voor dit overzicht:

En voor dit op de homepage:

Pieterr

Pieterr op 17 juni 2010 #

En deze is ook fijn:

R1039

R1039 op 17 juni 2010 #

Waar is de forumindex te vinden? :eek:

Robbievz

Robbievz op 17 juni 2010 #

Mm, ik heb het zo, sorry, maar niet heel erg overzichtelijk nu..

Hansi2124

Ik krijg helaas geen melding per email als er een nieuw bericht is op een geabonneerd topic…..
    Deze opmerking is doorgegeven via de email n.a.v. de laatste alinea in dit bericht.

Lexis

Lexis op 17 juni 2010 #

Leuk ook dat je nu bij de artikelen ziet wie de laatste reactie heeft gepost, dan kan je daar in 1 keer naartoe..!

Hier trouwens een voorbeeld van een ad:
    sorry, t was geen ad

Hansi2124

R1039 op 17 juni 2010

Waar is de forumindex te vinden? :eek:

Community – Alle forums.

Pieterr

Pieterr op 17 juni 2010 #

Vraag aan beheer/mods: kan er svp één topic komen waarin feedback mbt OMT 2.1 kan worden gegeven? En hopelijk wordt dat topic dan ook gebruikt voor de respons. Het is handig om te horen of er iets met de feedback wordt gedaan (en zo niet, waarom niet).

Dr. Maddox

Dr. Maddox op 17 juni 2010 #

Yes! Mijn avatar doet het weer! :kiss:

Complimenten voor de verbeteringen!

JM-Y

JM-Y op 17 juni 2010 #

kan eindelijk recente reacties zien! props!!

TheFonz

TheFonz op 17 juni 2010 #

Pff… vindt het wel een beetje druk op deze mannier.

Hansi2124

Pieterr: daar is deze pagina voor. Wellicht wordt dat later gesplitst in 2.0 en 2.1?

Evil Otto

Evil Otto op 17 juni 2010 #

bij mij is het een ramp. Alles staat over elkaar heen, in de quote grijze balken staan rare tekens… Het is nog niet af….

W0utR

W0utR op 17 juni 2010 #

Volgens mij is het toch makkelijker wanneer je op “community” klikt, dat je direct naar het forum doorverwezen word, ik heb echt even moeten zoeken voor ik er geraakt.

Want dat uitschuiven van het submenu is echt niet zo userfriendly. (vind ik dan)

Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 17 juni 2010 #

Als je op community klikt ga je naar de lijsten met nieuwe topics, recente posts en onbeantwoorde topics. Als je op forum klikt ga je naar het overzicht. Dit kan je doen door bovenaan in de header op het pijltje te klikken, maar je kan ook vanuit hier:

op forum klikken.

W0utR

W0utR op 17 juni 2010 #

Dat weet ik wel, maar ik denk dat de meeste onder ons gewoon direct naar het forum willen gaan, daarom lijkt het mij makkelijker wanneer je op community drukt, de mensen direct door te sturen naar het forum, en niet eerst naar een pagina met nieuwe topics en recente posts.

Lexis

Lexis op 17 juni 2010 #

@Evil Otto
    Leeg even de cache van je browser…

Hansi2124

Jammer dat ik net nu weg moet :sad:

Japsuh

Japsuh op 17 juni 2010 #

Is er ergens een instelling om meteen op het overzicht van de forums te komen? Ik hoef niet alle recente posts te zien.

Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 17 juni 2010 #

W0utR op 17 juni 2010

Dat weet ik wel, maar ik denk dat de meeste onder ons gewoon direct naar het forum willen gaan, daarom lijkt het mij makkelijker wanneer je op community drukt, de mensen direct door te sturen naar het forum, en niet eerst naar een pagina met nieuwe topics en recente posts.

Persoonlijk heb ik dat liever niet. Ik heb liever een overzicht van alle topics waarin het laatst is gepost voor mijn neus. Dat was er eerst niet en nu gelukkig wel weer.

Voor OMT 2.0 moest je voor die recente lijst 2 keer klikken. Nu voor het forum. Het is even anders, maar ze kunnen niet iedereen tevreden houden. Ik ben al heel blij met deze verbeteringen. Het is wel weer even wennen, maar dat moet lukken, denk ik.

maartenmstr

maartenmstr op 17 juni 2010 #

als je goed kijkt dan zie je een nieuwe onderkant

© 2001 – 2010 One More Thing

geen made by …………   meer

W0utR

W0utR op 17 juni 2010 #

Mac op 17 juni 2010
    W0utR op 17 juni 2010

Persoonlijk heb ik dat liever niet. Ik heb liever een overzicht van alle topics waarin het laatst is gepost voor mijn neus. Dat was er eerst niet en nu gelukkig wel weer.
    Voor OMT 2.0 moest je voor die recente lijst 2 keer klikken. Nu voor het forum. Het is even anders, maar ze kunnen niet iedereen tevreden houden. Ik ben al heel blij met deze verbeteringen. Het is wel weer even wennen, maar dat moet lukken, denk ik.

Goh ja, ik ga er echt niet moeilijk over doen, maar zoals je zegt, het zal gewoon even wennen zijn.
    En misschien worden mensen nu nog sneller geholpen omdat je nieuwe topics direct ziet

Over dit topic

Gestart op 17 juni 2010 door Lexis

Laatste reactie door wdele

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
    Log in.

Inloggen