One More Thing » Community » Forum » Algemeen » Winkels & Providers » Omruilen iPhone Apple store

Omruilen iPhone Apple store

joriss

joriss op 20 augustus 2012 #

Beste OMT-ers,

Om een lang verhaal kort te maken: ik wil binnenkort naar Amsterdam om daar mijn defecte iPhone om te ruilen. Aangezien ik in Eindhoven woon wil ik daar niet voor verassingen komen te staan, dus nu vroeg ik me af of je naast originele verpakking en de iPhone zelf nog iets moeten laten zien bij de genius bar. Een aankoop bewijs? Of hebben ze dat niet nodig? Hopelijk heeft een van jullie hier ervaring mee.

Alvast bedankt!

AlphaKilr

AlphaKilr op 20 augustus 2012 #

Als die defect is valt dat toch gewoon binnen de garantie lijkt mij?
Succes!

Hansi2124

Hansi2124 op 20 augustus 2012 #

Wellicht kunnen ze het het beste zelf vertellen als je ze belt. Kunnen ze ook gelijk zeggen of je echt wel een ander toestel meekrijgt……
Bonnetje is natuurlijk altijd goed om mee te nemen, daar niet van.

Berti

Berti op 21 augustus 2012 #

Waarom zou je helemaal naar amsterdam gaan als in Eindhoven een paar geweldige Apple winkels zitten?
Zou zeker een bon meenemen, ze willen altijd weten of dat ding echt jouw eigendom is.
Want iedereen kan wel met een defekte foon aankomen.
Door je adresgegevens (postcode huisnummer) kunnen ze OOK nagaan of dat je hem zelf gekocht hebt en wanneer en waar.
Succes.

jochemh

jochemh op 21 augustus 2012 #

Aankoopbewijs zou ik altijd meenemen. (Hoewel ze kunnen zien wanneer de telefoon is geactiveerd).
Doosje en accessoires zijn niet nodig. Ze ruilen alleen de telefoon om als dat nodig is.

Overigens: ze zullen altijd eerst controleren of je wel recht hebt op garantie – ze maken je telefoon open om te zien of er waterschade is…

Succes en veel plezier in de Apple Store (en Amsterdam!)

Jochem

freddyonderstal

freddyonderstal op 21 augustus 2012 #

@ Berti;  waarschijnlijk wil de TS naar de Apple store in A’dam, omdat je daar vaak direct een nieuw toestel mee krijgt.

Heb ik zelf ervaring mee gehad, om die reden ben ik ook naar A’dam gereden. Ik kreeg direct een nieuwe iPhone mee.  Dat alleen maar omdat mijn luidspreker van de oude defect was.

Bij een APR wordt het toestel vaak opgestuurd, waardoor je hem even kwijt bent…

Berti

Berti op 21 augustus 2012 #

@freddyonderstal, dank voor die uitleg, dat wist ik namelijk nog niet! zal ik onthouden ;)

fenkikon

fenkikon op 21 augustus 2012 #

Bon hoef je niet mee te nemen. Had zelf een probleem met de speaker en kreeg vrij makkelijk een nieuwe.
Wel is aan te raden, zeker voor jou aangezien vanuit Eindhoven komt, om een afspraak te maken. Het is namelijk bijna altijd druk bij het genius deel. Als je via de site van Apple reserveert weet je zeker dat je geholpen wordt. Al moest ik 10 min wachten omdat er te weinig geniusmensen werkten die dag.
Duurt ongeveer een half uurtje voordat je de winkel uitloopt met een nieuwe. Ze nemen hem eerst mee naar achteren en maken hem open om te kijken of je geen waterschade hebt. Daarnaast kijken ze ook naar de algehele staat van je toestel. Als je zware krassen hebt of zoiets kan dat evt een probleem zijn.

Ik denk trouwens dat je geen nieuw toestel krijgt maar een gerefurbished exemplaar. Kwam nl in een zwart doosje. Je hoeft trouwens geen kabels en dozen enz mee te nemen. Alleen je telefoon en dan kunnen zij zien waar jij je abonnement hebt afgesloten ed

Succes

joriss

joriss 2 jaren geleden #

Daarom begon ik mijn verhaal met ”om een lang verhaal kort te maken”… :P  Ben inderdaad al naar de winkels in Eindhoven geweest (Amac doet niet aan reparaties van toestel die ergens anders gekocht zijn en bij Vodafone moet ik hem opsturen en ben hem mininaal 3 weken kwijt). Nieuw/refurbished toestel ga ik niet van uit, als ze het maar kunnen fixen! Ik hoopte dat ik geen aankoopbewijs hoefde mee te nemen, want ik weet niet of ik die wel heb. Heb namelijk mijn toestel gekregen bij mijn abonnement, dus heb alleen een contract volgens mij. Ik ben van plan een afspraak te maken hoor, ben ingelicht!! :)  Wil ook wel eens die Apple store zien…

Bedankt voor de reacties

Over dit topic

Gestart op 20 augustus 2012 door joriss

Laatste reactie door joriss

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen