One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » Office of Office 365 en welke ?

Office of Office 365 en welke ?

Profielfoto van Raffie

Raffie op 19 maart 2017 #

Hallo allemaal,

Nou ik kom er niet meer uit, heb de hele ochtend al gezocht en ben nog niet verder, dus wil ik graag jullie kennis en ervaring vragen.

Wij hebben een bedrijf en werken hele dagen met “word” documenten, echt heel veel, dat moet ook zo blijven, ivm onze klanten die allemaal “Word” hebben. Verder werken we ook veel met Excel.

Maar Office Mac 2008 en 2011 worden traag, dus ik keek of er al iets nieuws was en jawel dat is er “Office” en “Office 365” geen idee waar de grote verschillen zitten.

Wat wil ik ?
“Word” en “Excel” op 2 Imac’s en 1 Macbook, thats it, meer hoef ik niet, de rest heb ik niet nodig.

Wie kan ons adviseren ?

Profielfoto van Atjous

Atjous op 19 maart 2017 #

Mijn ervaring met Office 365: prima! Je mag de applicaties op meerdere Macs installeren, en dat is precies wat ik heb gedaan:-)

Profielfoto van McMeller

McMeller op 19 maart 2017 #

Kan me goed voorstellen dat de mogelijkheden van Office wat verwarrend overkomen. Gelukkig is het niet zo ingewikkeld als het lijkt.

Office 2008, 2011 en 2016 zijn losse licenties. Deze koop je op de authentieke manier: één licentie is voor één computer en deze installeer je met de code. Bij deze licenties moet je goed opletten of je een Windows- of Mac-versie koopt. Bovendien schrijft de licentie voor of je deze zakelijk mag gebruiken. Als je dit letterlijk neemt moet je eigenlijk de zakelijke versie kopen en dan ben je al snel 200 euro per computer verder.

Office 365 is een jaarlicentie op de meest recente versie van Office en een aantal extra’s zoals OneDrive-ruimte. Deze bestaat voor één gebruiker, Office 365 Personal, of voor vijf gebruikers, Office 365 Home. Volgens mij is het toegestaan om Office 365 Home in te zetten in je bedrijf. Bij Office 365 is er geen verschil tussen licenties voor Windows of Mac, het abonnement geeft je simpelweg recht op één of vijf installaties van de nieuwste versie, eventueel Windows en Mac gemengd. Je installeert dus dezelfde Office 2016, je hebt alleen een andere licentie.

In plaats van Office te installeren met een code, werkt dat bij Office 365 iets anders. Je krijgt evengoed een licentie-sleutel maar die gebruik je om je jaarabonnement te activeren. Vervolgens installeer je Office op al je apparaten vanuit je Microsoft-account. Een handige extra functie is dat je licenties kunt delen met andere Microsoft-accounts. Bijvoorbeeld je vrouw en kinderen kunnen dus een eigen Microsoft-account aanmaken, en jij kunt ze een licentie toewijzen. Daardoor kunnen ze met hun eigen account en wachtwoord Office installeren en krijgen ze een eigen plekje op OneDrive.

Biedt dit wat duidelijkheid? Stel vooral je vragen.:-)

Profielfoto van Raffie

Hallo allemaal,

Bedankt voor deze zeer waardevolle informatie, hier kan ik wel iets mee, beste is dus eigenlijk om 365 te kopen, dan heb je altijd de nieuwste versie en deze is goedkoper dan de licentie. We hebben dropbox, dus onedrive hebben we niet nodig, we gebruiken echt alleen word en excel.

Raffie

Profielfoto van SvS

SvS op 19 maart 2017 #

Ja. Jaar licentie = abonnement.
Je blijft het betalen.
Dat andere Office betaal je eenmalig.
Als je alleen word en excel gebruikt zou ik kijken welk vorm op termijn goedkoper is voor je.

Profielfoto van McMeller

McMeller op 19 maart 2017 #

Ben het volkomen met SvS eens maar denk dat die conclusie voor het oprapen ligt.

Bij één computer is een losse licentie vaak voordeliger, hoewel je dan wellicht voorbij gaat aan de extra voordelen zoals OneDrive.

Bij meer dan één computer, dus zeker bij drie, is Office 365 gewoon een stuk goedkoper. Ten minste, vergeleken met de kosten die je zou maken als je steeds wil upgraden naar de nieuwste versie.

Volkomen onafhankelijk, puur op basis van tevredenheid, raad ik graag Licentie2Go aan als online verkoper. Goede prijzen, goede service. Ze verkopen alle varianten.

Profielfoto van Raffie

Bedankt voor alle tips, hier heb ik echt iets aan !

Profielfoto van iMac Lover

iMac Lover op 19 maart 2017 #

@raffie ik werk ook met office 365 voor MacOs. bevalt uitstekend. Ik betaal hier zeven Euro in de maand voor.
Met een Office 365 abonnement krijg je 1 TByte opslag van Microsoft dus 1000 Gbyte.

Ik ben een trotse Office 365 gebruiker.:)

Profielfoto van SandsOfArrakis

SandsOfArrakis op 20 maart 2017 #

Ik gebruik Office 365 ook al een paar jaar na alle tevredenheid. Heb het geïnstalleerd staan op mijn Mac Mini en mijn Windows laptop. Mijn vader, mijn zwager en mijn zus maken er ook via mijn account gebruik van.

En Office komt zelf met de melding dat er een nieuwere versie beschikbaar is voor 1 of meerdere programma’s. Geeft de optie om ze te downloaden en te installeren. (Ook handmatig te doen).

Profielfoto van Raffie

Raffie op 20 maart 2017 #

Hai,

Goed te horen !

Werkt het ook goed met “oudere” “word” bestanden ?

Profielfoto van McMeller

McMeller op 20 maart 2017 #

Ja hoor. .doc en .xls kun je gewoon openen.

Profielfoto van KR1275

KR1275 op 20 maart 2017 #

Wij gebruiken O365 op Windows en ik hoor collega’s (incl mezelf) alleen maar klagen over de traagheid en niet reageren. Regelmatig linksboven ‘Outlook/Word/Excel reageert niet’  etc. Soms gaat dat vanzelf weg, soms moet je opnieuw opstarten. Voorheen hadden we dit nooit. Het lijkt me niet nodig om O365 voor een paar gebruikers aan te schaffen. Wat zijn dan de voordelen? Voor een groot bedrijf scheelt het serverruimte en onderhoud, dat scheelt veel.

Profielfoto van McMeller

McMeller op 20 maart 2017 #

Kan niet te maken hebben met 365 of losse licentie.

Je installeert uiteindelijk namelijk exact dezelfde software.

iMac Lover op 20 maart 2017 #

@raffie je moet Office 365 gewoon downloaden. Probeer het uit. Bevalt het niet gooi je het pakket van je Mac.
Ik heb het idee, dat gebruikers,  die een Office 365 licentie hebben vaker nieuwere updates krijgen.

Ik heb wel een poosje last gehad, dat ik versleutelde word documenten aangemaakt in Office2011 een beetje raar moest openen. Word in Office 365 gaf dan aan in de trent van “Dit document is niet compatible met Office 365” Maar het was via het wachtwoord inlog-venster toch te openen.

Nogmaals je krijgt 1 Tbyte cloud opslag van Microsoft met een office 365 licentie. Bij Apple en Dropbox moet je er voor betalen.
Er is ook een plug-in van Microsoft One Drive voor Finder. Deze is te downloaden in de Apple app-store.

Profielfoto van gipsman

gipsman op 20 maart 2017 #

Het is gemakkelijk overkill. Mijn vrouw gebruikt standalone office, dwz. eenmalig betaald, voor word en excel op school en dat is meer dan voldoende. Op school zwaait Google Drive de plak, geen One Drive dus, en Apple Mail kan de meeste mail apps integreren, geen outlook dus.
Het 365 abo kost wel niet veel, maar samen met ontelbare andere abo’s wordt het snel een half maandloon. Ik zou de kat uit de boom kijken, want je kan zo nodig later altijd over naar 365.

Profielfoto van McMeller

McMeller 6 maanden geleden #

gipsman op 20 maart 2017

Het is gemakkelijk overkill. Mijn vrouw gebruikt standalone office, dwz. eenmalig betaald, voor word en excel op school en dat is meer dan voldoende. Op school zwaait Google Drive de plak, geen One Drive dus, en Apple Mail kan de meeste mail apps integreren, geen outlook dus.
Het 365 abo kost wel niet veel, maar samen met ontelbare andere abo’s wordt het snel een half maandloon. Ik zou de kat uit de boom kijken, want je kan zo nodig later altijd over naar 365.

Dit is geen advies op maat voor de vraagsteller maar een weerspiegeling van je eigen situatie.

Je vrouw is geen bedrijf en heeft zo te zien één Mac en geen drie.

Als je vrouw wel drie Mac’s zou hebben en je had die losse licentie drie keer moeten kopen, was je dan niet een stuk goedkoper uit geweest met 365?

Profielfoto van jan

jan op 03 april 2017 #

Ik heb sinds vorige week een Office 365 abonnement geactiveerd, maar Word gaat zo verschrikkelijk traag op die iMac 3,1 GHz Retina 4k.
Het is zo enerverend dat ik Word aan de kant geschoven heb en in Pages tik. Heb ik gewoon pech of houdt Office 365 niet van Apple?

Profielfoto van Bugsy

Bugsy op 03 april 2017 #

Microsoft was een van de eerste software-leveranciers voor Apple, dus die liefde zal wel los lopen.

Office 365 werkt uitstekend op mijn traagste Apple, een mini van pakweg tien jaar oud.

iMac Lover op 03 april 2017 #

@jan ik heb een Mac Mini late 2012 met een I7 quadcore processor en 10 Gbyte Ram.
Ik kan niet spreken over Pages. Om de eenvoudige reden ik heb app Pages niet geïnstalleerd.

Ik vind Office 365 ook traag openen. Zeker Word en Microsoft Excel. Soms duurt het wel tot vijftien seconden.
Echter ik ervaar dit alleen maar bij het de 1e keer opstarten van Word en Excel.
Bij het opnieuw opstarten van deze app’s ervaar ik dit probleem niet meer.

Waarschijnlijk gooit je besturingsysteem MacOs regelmatig de cash weg van deze programma’s, waardoor het opstarten zolang duurt.
Ik ben nog steeds erg blij met Office 365. Het af en toe traag opstarten van de programma’s kan ik mee leven.

Profielfoto van McMeller

McMeller op 03 april 2017 #

Jullie zouden het voor jezelf en alle meelezers een stuk begrijpelijker houden door dit soort issues niet te relateren aan Office 365.

Dat het niet naar wens functioneert kan goed zijn, maar heeft niet met 365 te maken. 365 is slechts de vorm waarin je Office afneemt.

Je installeert gewoon Office 2016 voor Mac of Windows. Met een losse licentie zou je precies dezelfde issues ervaren want de geïnstalleerde software is identiek.

Leek me goed deze nuance even toe te voegen omdat anders verkeerde ideeën gewekt kunnen worden.

Profielfoto van jan

jan op 03 april 2017 #

Mijn grootste probleem met Word is dat de letters vertraagd op het scherm verschijnen – het lijk alsof het programma mijn tiksnelheid niet kan bijhouden. Dat lijkt op het eerste gezicht misschien niet zo’n spectaculair probleem, maar het begint vrij snel danig op de zenuwen te werken. Heeft die vertraging te maken met het feit dat Office 365 online gesynchroniseerd wordt, en zo ja, is het probleem dan opgelost als ik het programma tijdens het tikken enkel offline laat werken? (En hoe doe ik dat?)

Veel dank voor jullie reacties!

@mcmeller i agree. Ik denk dat Office op een Windows machine wat beter werkt.
Echter ik kan dit niet toetsen. Het is ook niet te toetsen.
Om de eenvoudige reden, omdat Windows een heel ander besturingsysteem is dan MacOs. Ook de Windows computers bevatten heel andere hardware.

Wat wel te toetsen is in vergelijking met Office. Hoe zou Libre Office, die te downloaden in de Mac app-store t.o. van Windows gedragen kwa snelheid. Er is een gratis versie van Libre Office beschikbaar in de app-store.

Ik werk met een ergonomisch toetsenbord van Microsof. Ik kan aardig blind typen.
Ik ervaar geen vertraging tijdens het typen in Word. Het gaat mij dus prima af.

gr.

Over dit topic

Gestart op 19 maart 2017 door Raffie

Laatste reactie door iMac Lover

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?