One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » NZBVortex vs SABnzbd+

NZBVortex vs SABnzbd+

Pivni Pes

Pivni Pes op 11 februari 2012 #

Ik wil graag iets downloaden van een newsgroup, en ik heb nu even gespeeld met SABnzbd+
Bij Eweka heb ik een tegoed gekocht voor 24 uur voor €1,10

Nu zit ik eigenlijk met 2 vragen:
1. Welke programma kan ik beter gebruiken voor downloaden, NZBVortex of SABnzbd+?
2. Ik weet niet zeker of ik het goed begrijpt, maar ik gebruik nu de newsgroup van Eweka, betekend dit dat ik alleen maar kan zoeken en downloaden op en vanaf hun server?
Als ik echt wereldwijd wil zoeken/downloaden, moet ik dan een andere newsgroup gebruiken, en zo ja, welke is dan de beste hier voor te gebruiken?

Strifer

Strifer [moderator] op 11 februari 2012 #

1. Het maakt op zich niet uit, maar SABnzbd+ is gratis en doet alles van downloaden tot repareren en uitpakken. Prima client. Werkt wel via je webbrowser, terwijl NZBVortex gewoon als app werkt op je Mac (en geld kost).

2. Min of meer is het zo dat Eweka bepaalde kopieën van grote, bekende nieuwsgroepen bijhoudt. Om het even simpel te stellen. Je kan dus wel gewoon je nieuwsgroep bestand (.nzb) downloaden waar je wil en deze openen in SABnzb+ (of NZBVortex) om het bij elkaar te rapen en te zoeken.

Ik weet eigenlijk niet of we hier van die NZB zoeksites mogen aanraden, maar ‘nzb downloaden’ en google doet uiteraard wonderen als je begrijpt wat ik bedoel.

THX-1138

THX-1138 op 11 februari 2012 #

Kijk ook ‘s op Spotplanet Hier posten mensen leuke dingen die ze op usenet gevonden hebben. Bij de post staat vaak een ‘NZB’ knop die gelijk een NZB-file voor je maakt…

JJmac

JJmac op 11 februari 2012 #

Unison is ook leuk.

k-the-ripper

k-the-ripper op 11 februari 2012 #

Nou is 1 euro 10 niet zoveel maar je had beter eerst de diverse topics kunnen raadplegen en dan pas dat probeeraccountje kunnen afsluiten.
Nu zijn die 24 uur straks om en begin je net pas te ontdekken wat eigenlijk usenet,nzb,rarren en parren allemaal betekend.

Download in ieder geval MacPar (niet alle zg alles in 1 programma’s doen alles altijd in 1x goed.)
SabNzbd+ is een prima methode om te downloaden, ik geef alleen nog steeds de voorkeur aan Unison (maar die is niet gratis).

Spotplanet is al genoemd maar spotlite voor de Mac (stand alone programma) werkt vaak net even beter als eerst genoemde.

ps
Ik geef geen links want de laatste keer dat ik gekeken heb op het internet blijkt dat google nog steeds gratis is :)

Mac_max

Mac_max op 12 februari 2012 #

Ik ben van SABnzbd+ overgestapt op NZBVortex.

Ze doen precies het zelfde maar ik heb toch de voorkeur voor NZBVortex omdat deze niet in de browser draait, gedowloade nzb-bestanden automatisch opent, gedownloade bestanden kan openen vanuit het programma zelf en ook nog een zoekfunctie voor usenet heeft.
Voor mij het geld helemaal waard.

curryhano

curryhano op 12 februari 2012 #

@Mac_max: +1

Pivni Pes

Pivni Pes op 13 februari 2012 #

Bedankt voor de reacties :thumbsup:

Ik heb nu wat gespeeld met SABnzbd+ en morgen wil ik even met NZBVortex en Unison stoeien.
NZBVortex heb ik net gedownload, maar ik kom nergens een gedeelte tegen dat ik moet betalen?!?!
Of is het toch gratis?

Nu is het zo dat ik ook Tsjechische films wil zoeken/downloaden, op de nieuwsgroep van Eweka vindt ik niet echt veel bijzonders.
Als ik het goed heb begrepen is Usenet de grootste, ik neem aan dat usenet.nl daar ook bijhoort?
Voor €11,99 kan ik een maand lang van hun service gebruik maken, maar dan heb ik nog gen zoek site.
Dan denk ik dat NZBVortex misschien wel een goede optie is, Mac_max geeft aan dat dit programma ook een zoekfunctie heeft voor Usenet.

Strifer

Strifer [moderator] op 15 februari 2012 #

Dan heb je het principe nog niet helemaal goed begrepen Pivni. Usenet/NZB/Nieuwsgroepen zijn min of meer namen voor hetzelfde. Er zijn drie onderdelen.

De drie onderdelen:

1. Het programma waarmee je alles bij elkaar raapt via een .nzb bestand: sabnzb+, nzbvortex, unison, etc
2. De websites (of programma’s als SpotLite) die je de .nzb bestanden verschaft: nzbindex.nl bijvoorbeeld
3. De provider van de nieuwsgroepen zelf waar je dus een abonnement op neemt: Eweka, Usenet, etc. (sommige provider, zoals Ziggo, bieden ook een gratis nieuwsgroepen abonnement aan… hierbij is de retentie (hoe lang na het posten het bestand nog beschikbaar is en gedownload kan worden) stukken lager dan bij betaalde diensten (ziggo 30 dagen; eweka 900 dagen).

meer info met duidelijke uitleg: http://www.binaries4all.nl/

Overigens vind ik dat eweka voor 7,50 een stuk meer biedt dan die 12 euro van Usenet. Hoewel Usenet.nl wel een hogere snelheid toelaat is dat alleen maar aan de orde als jij een verbinding hebt die sneller is dan 50 mbit. Ik gebruik zelf eweka en heb totaal geen problemen en enkel goede ervaringen. Heel soms gebruik ik tussendoor mijn Ziggo nieuwsgroep abonnementje, maar vanwege de lage retentie is deze lastig te gebruiken.

Bertrand Serlet

Bertrand Serlet op 16 februari 2012 #

Hier nog een NZBVortex-fan. Programma werkt als een raket. Heerlijk simpele interface en bovendien van Nederlandse bodem. Ook wel leuk :)

Over dit topic

Gestart op 11 februari 2012 door Pivni Pes

Laatste reactie door Bertrand Serlet

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen