One More Thing » Community » Forum » Algemeen » Apple Nieuws & Roddels » Non-service van MacHouse

Non-service van MacHouse

MennoV

MennoV op 15 juni 2010 #

Heel fijn, net gisteren bij MacHouse in Hilversum een Mac mini gekocht, lees ik dat er vandaag een nieuwe Mac mini in de winkel ligt…

Ik heb het er gisteren nog met de verkoper daar over gehad, en nee, hij verwachtte ook geen nieuwe binnenkort.

Inruilen is vooralsnog onmogelijk: ze beroepen zich op het feit dat de doos open is geweest en het serienummer is aangemeld bij Apple. De Apple store gebeld, die hebben een totaal andere return policy: 2 weken proberen en als het niet bevalt krijg je je geld terug. Omruilen is al helemaal geen probleem daar.

MacHouse laat weten dat die 14 dagen alleen wettelijk geldt voor webshops. Met andere woorden: als ik op de website van MacHouse een Mac mini had gekocht, en die gisteren had gekregen en had geïnstalleerd, had ik hem vandaag kunnen omruilen. Maar fysiek gekocht in de winkel betekent dat omruilen geen optie is omdat de doos open is geweest…

Vier telefoontjes later is het nu wachten op de after sales van Apple die mij terug gaan bellen. Kijken of zij nog wat kunnen doen.

Moraal van het verhaal: bestel altijd via een webshop en dan het liefst die van Apple zelf. En MacHouse: bedankt voor de non-service.

P.S. Toch maar even een nieuw topic gemaakt voor het bericht verzuipt op pagina 13 van de reacties op die nieuwe Mac mini

Maverick9898

Maverick9898 op 15 juni 2010 #

Nouja goed ik denk dat je die verkoper niks kwalijk kan nemen. Niemand weet natuurlijk dat er een nieuwe Mini aankomt behalve misschien Steve en wat mensen om hem heen.

casperrrrrrr op 15 juni 2010 #

Hoop dat je veel medelijden met jezelf hebt, stakker.

KarelWillem

KarelWillem op 15 juni 2010 #

Dat is soms inderdaad vrij klote. Maar weinig aan te doen.
Je kunt MacHouse weinig verwijten. Die zouden dan met een zooitje open dozen zitten met al geïnstalleerde systemen, omdat Apple zo vriendelijk is allerlei updates te doen zonder haar resellers op de hoogte te stellen.
Vervelend, maar het is niet anders. Wij hebben dat wel eens met een auto gehad. Auto gekocht, en bij aflevering werd het nieuwe model geïntroduceerd. Dat konden we de dealer niet aanrekenen.
Shit happens. En je moet maar zo denken; hij is ook weer een pak duurder geworden.

Maikelw

Maikelw op 15 juni 2010 #

Ik haal nooit meer een Mac bij een reseller. Hopeloze ervaringen mee.

HTR – Ramp! Ergste van alles: Liegbeesten, oplichters, zwartmakers en ze bieden slechte service.

A-Mac: Wanneer een kapot product aan je word verkocht krijg je geen vervangen exemplaar.\

Ik koop voortaan alles online omdat ik het dan terug kan sturen als het niet goed is :)  Bevalt me uitstekend!

Lauwrence

Lauwrence op 15 juni 2010 #

casperrrrrrr - op 15 juni 2010Hoop dat je veel medelijden met jezelf hebt, stakker.

Wat is dat nu voor een lullige reactie?

Ik denk dat velen met de TS zouden balen van zoiets, ik in ieder geval wel! Het standpunt van MacHouse is wel aannemelijk, maar het is natuurlijk wel een raar verhaal dat men daar niet wist v/e nieuwe Mini op stapel.

hokkie

hokkie op 15 juni 2010 #

Dit heb je toch met elk ander product? Anders kan een fabrikant nooit meer een product vernieuwen omdat er op de wereld altijd wel iemand is die het net gekocht heeft.

En het tegenargument van: “dan hadden ze het maar moeten aankondigen” gaat ook niet op, dan zadel je namelijk de reseller met een onverkoopbaar product op.

Al met al een lullige situatie, maar niet onoverkomelijk. Het “zwart” maken van een reseller is de makkelijkste weg.

Verkoop hem anders op marktplaats voor EUR 50 minder, dan ben je hem wel kwijt…

xionix op 15 juni 2010 #

wtf? ik dacht dat resellers het verplicht zijn vanuit apple omdat ze daarvoor gewoon vergoedingen krijgen hoor.
Vriend van mij heeft dat gehad met de wissel van de imac’s, 24″ gekocht en dag erna werd 27″ uitgerbacht. Hij bellen met apple en die zeiden gewoon terug gaan en laten omruilen, zo gezegd zo gedaan en ja hoor hij kreeg gewoon een nieuwe 27″, omdat mac al geactiveerd was moest hij 35eu service kosten betalen en that’s it.

SMTR

SMTR op 15 juni 2010 #

Groot gelijk van Machouse dat ze hem niet terugnemen. Als je dat bij ieder product zou moeten gaan doen is het einde zoek. Tip voor de topicstarter; koop nooit een appleproduct als de buyersguide van macrumors aangeeft een update eraankomt. Je hebt het daardoor toch een beetje aan jezelf te danken….

sven-

sven- op 15 juni 2010 #

Maikelw - op 15 juni 2010

casperrrrrrr - op 15 juni 2010Hoop dat je veel medelijden met jezelf hebt, stakker.

Kaken op elkaar als je niks nuttigs te zeggen hebt, hond.

Lauwrence - op 15 juni 2010

Wat is dat nu voor een lullige reactie?

Kaken op elkaar, of gewoon tengels van het toetsenbord als je niets nuttigs hebt te melden of te vragen op een forum. Met dit soort meuk kunnen we dus niets. Een dergelijke reactie is derhalve ook niet lullig, maar volkomen terecht.

Pieterr op 15 juni 2010 #

"OMTApple verrast met nieuwe Mac mini
Apple heeft vandaag onverwacht een compleet nieuwe Mac mini uitgebracht.

Ik denk inderdaad ook dat je dit de verkoper van MacHouse niet kwalijk kunt nemen. Maar ik begrijp ook dat je er de péé in hebt.

LighScan

LighScan op 15 juni 2010 #

Kan me natuurlijk vergissen, maar bij contante winkelverkopen heb je als klant recht op 7 dagen bedenktijd. Zonder vermelding van een geldige reden mag je het product binnen die periode omruilen.
Heeft verder ook niets te maken met online orders, daar gelden inderdaad nog andere regeltjes voor.
Helaas kan ik de “Algemene voorwaarden” niet vinden op de website van MacHouse. Beetje nalatig van hen.

Hansi2124

Hansi2124 op 15 juni 2010 #

Maar wellicht staan die voorwaarden wel op de achterkant van de factuur. Vaak is het wel zo dat een product geretourneerd kan worden, mits het ongeopend is…..

puntKoen op 15 juni 2010 #

LighScan - op 15 juni 2010Kan me natuurlijk vergissen, maar bij contante winkelverkopen heb je als klant recht op 7 dagen bedenktijd. Zonder vermelding van een geldige reden mag je het product binnen die periode omruilen.
Heeft verder ook niets te maken met online orders, daar gelden inderdaad nog andere regeltjes voor.
Helaas kan ik de “Algemene voorwaarden” niet vinden op de website van MacHouse. Beetje nalatig van hen.

Je vergist je. De afkoelperiode van 7 dagen geldt alleen bij kopen op afstand.

Koop is gewoon koop. Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden en beide partijen hebben voldaan aan de koopovereenkomst. Juridisch gezien kun je de verkoper (terecht) niets maken. Stel dat de verkoper 2 dagen nadat je een product kocht opbelt en zegt: ‘kom hem maar inleveren, dan krijg je je geld terug, we hebben spijt van de verkoop’. Daar ben je toch ook niet blij mee?

Pieterr op 15 juni 2010 #

LighScanKan me natuurlijk vergissen, maar bij contante winkelverkopen heb je als klant recht op 7 dagen bedenktijd.

Die 7 dagen gelden alleen voor Kopen op Afstand.
Zie ook http://www.digibewust.nl/Online_in_en_verkopen

Niet elke aankoop via de telefoon of internet is een koop op afstand. Belt u een winkel in de plaats waar u woont om een koelkast te bestellen? Dan is dat waarschijnlijk geen koop op afstand. De zeven werkdagen bedenktijd geldt alleen voor producten die u koopt bij een bedrijf dat normaal gesproken alleen verkoopt via telefoon, internet, televisie of catalogus.

xionix op 15 juni 2010 #

Hansi2124 - op 15 juni 2010Maar wellicht staan die voorwaarden wel op de achterkant van de factuur. Vaak is het wel zo dat een product geretourneerd kan worden, mits het ongeopend is…..

nee officieel mag je zelfs een product wat geopend is retourneren als het maar in originele doos met alle spullen erbij wordt afgegeven. Dit geldt niet voor hygiëne producten ed.

xionix - op 15 juni 2010

Hansi2124 - op 15 juni 2010Maar wellicht staan die voorwaarden wel op de achterkant van de factuur. Vaak is het wel zo dat een product geretourneerd kan worden, mits het ongeopend is…..

nee officieel mag je zelfs een product wat geopend is retourneren als het maar in originele doos met alle spullen erbij wordt afgegeven. Dit geldt niet voor hygiëne producten ed.

Dat geldt alleen bij kopen op afstand. Bij kopen in een fysieke winkel is elke vorm van retourneren een gunst van de verkoper (als het in de AV staat heeft de verkopende partij zich daar natuurlijk wel aan te houden)

Hansi2124

Hansi2124 op 15 juni 2010 #

En cd’s bijv. Deze mogen normaal gesproken alleen verzegeld terug worden gegeven. Om het kopiëren tegen te gaan natuurlijk.
Maar jij zou toch ook niet een Mac willen kopen waar de verpakking al van kapot is gemaakt?

Hansi2124 - op 15 juni 2010En cd\’s bijv. Deze mogen normaal gesproken alleen verzegeld terug worden gegeven. Om het kopiëren tegen te gaan natuurlijk.
Maar jij zou toch ook niet een Mac willen kopen waar de verpakking al van kapot is gemaakt?

In een fysieke winkel is retourneren een gunst en mag de verkoper eisen deze alleen gesealed terug te nemen.

Bij kopen op afstand moet de klant in staat zijn gesteld het product uit te proberen. Een dergelijk beding is dan waarschijnlijk vernietigbaar.

rdesign

rdesign op 15 juni 2010 #

MacHouse laat weten dat die 14 dagen alleen wettelijk geldt voor webshops.

Klopt, maar dat is niet 14 dagen, maar 7 dagen.

R1039

R1039 op 15 juni 2010 #

MacHouse heeft volkomen gelijk en ik zie naast coulance dan ook totaal geen reden om de Mac terug te nemen. En ik zou er maar niet teveel (openbaar) over door zeuren want MacHouse staat volledig in zijn recht en zodoende pleeg je al snel laster.

klerks1986 op 15 juni 2010 #

R1039 - op 15 juni 2010MacHouse heeft volkomen gelijk en ik zie naast coulance dan ook totaal geen reden om de Mac terug te nemen. En ik zou er maar niet teveel (openbaar) over door zeuren want MacHouse staat volledig in zijn recht en zodoende pleeg je al snel laster.

Helemaal gelijk maar ze hadden uit het oogpunt van klant vriendelijkheid wel met een voorstel mogen komen.

Bijv een vergoeding vragen voor het terug zetten van het systeem en bijbetaling bij het nieuwe model. De klant zal dit door vertellen aan zijn vrienden over hoe goed het is.

Klant blij, MacHouse blij!!

Maar dat is natuurlijk net hoe de opvatting van MacHouse is.
Ze staan iig in hun recht als ze hem niet omruilen.

Gr Klerks

Edit: Als je de Mac via internet koopt heb je altijd nog het risico dat er 1 dag na de zichttermijn een nieuw model komt. De zicht termijn vind ik geen reden om het via internet te kopen. Ik vind het voordeel van een winkel dat je een fysiek aanspreek punt hebt, en als het goed is krijg je er ook professioneel advies. Weet je precies wat je wilt en kan service je gestolen worden dan is er niks mis met internet.

Tjerker

Tjerker op 15 juni 2010 #

Maaruh… was je gister blij met je fonkelnieuwe Mac Mini? Waarom dan vandaag niet meer? Je weet toch dat er ALTIJD de kans bestaat dat het Cupertino behaagt om een nieuwe versie uit te brengen? Ik zie niet zo veel verschil met vandaag een nieuwe mini, of morgen, of volgende week…

Enne… altijd NA dinsdag kopen – meeste kans dat je minstens een week lol hebt van de ‘latest & greatest’.
:lol:

MoNdO GeNeRaToR

MoNdO GeNeRaToR op 16 juni 2010 #

Ik heb ooit een MBP geruild omdat ik mij vergist had van toetsenbord (Qwerty ipv Azerty). Het was een cadeau voor mijn vader. Ik denk een dikke drie weken na aankoop teruggebracht en is zonder problemen geruild, ook al was de doos al open geweest.

Ik vind dat Machouse je de service van een ruil mag geven. Dat is goed voor jou en voor hen, want jij zal daar heel tevreden mee zijn en vaste klant worden. Nu veronderstel ik dat je volgende keer online koopt.

Jammer voor de heren van Machouse.

LighScan

LighScan op 16 juni 2010 #

MacHouse heeft genoeg klanten om zich niet ongerust te maken over 1 klantje minder. :sarcastic:

Prohibit Art

Prohibit Art op 16 juni 2010 #

Dude, mooi balen voor je maar don’t blame Machouse…
Have fun met je (verouderde) Mac mini :P

MouseMighty

MouseMighty op 17 juni 2010 #

SMTR - op 15 juni 2010Tip voor de topicstarter; koop nooit een appleproduct als de buyersguide van macrumors aangeeft een update eraankomt. Je hebt het daardoor toch een beetje aan jezelf te danken….

Daarom wacht ik nu al 1170 dagen…..

(Kortom, altijd na dinsdag kopen en koop nooit hardware vlak voor een (aankondiging van) event. Voor de rest geldt: hard nodig? Kopen! Niet hard nodig? Wachten…)

Dr. Maddox

Dr. Maddox op 17 juni 2010 #

MouseMighty - op 17 juni 2010Daarom wacht ik nu al 1170 dagen…..

En daarom wacht ik al drie jaar op een nieuwe Apple TV :(

Over dit topic

Gestart op 15 juni 2010 door MennoV

Laatste reactie door Dr. Maddox

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen