One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » Nieuwe Mac kopen

Nieuwe Mac kopen

Profielfoto van giljom

giljom op 11 januari 2017 #

Ik wil mij een nieuwe Mac kopen een 27,5 2129 euro, is dat voldoende , en waar moet ik op letten, ik gebruik die alleen voor op internet, verder heb ik daar geen programma’s op staan, moet ik daar nog wat bij nemen , of is die voldoende, ik heb nu altijd gewerkt met 21,5 I5 en een schijf van 500 gb, ik heb daar nog 460 gb van vrij? graag uw mening

Profielfoto van nickdw

nickdw op 11 januari 2017 #

zou wachten op nieuwe model, neem aan dat die standaard ssd hebben:)

Profielfoto van McPim

McPim op 11 januari 2017 #

Als je er alleen internet mee op gaat is dat zeker voldoende giljom.. Weet je wat er allemaal nog meer kan met zo’n apparaat?! 8-O  Ik zou voor €120 extra kiezen voor de Fusion Drive optie, dat maakt ‘m een stuk sneller (dat is een deels SSD, deels HDD combinatie).

Profielfoto van nickdw

Vaak komt rond deze tijd de nieuwe mac. Beetje geluk zit hier standaard ssd in en 16 GB geheugen. 8 is wel erg minimaal

Profielfoto van McPim

Voor alleen internetten is 8 GB ruim voldoende :lol:  De laatste vier iMac introducties waren allemaal in het najaar, niemand die het weet..

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 11 januari 2017 #

Een 24″ uit 2008 is voor jouw gebruik nog meer dan voldoende.
Ik zou lekker 1800 euro in mijn zak houden, en daar wat anders leuks mee doen.:-D

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 11 januari 2017 #

Jongens toch.. Kom op zeg.

– 8GB RAM is erg minimaal
– Fusion Drive upgrade voor 120,- terwijl we Fusion Drive waarschijnlijk in de volgende generaties niet eens meer gaan zien en die drive er al standaard twee jaar geleden in had moeten zitten.
– Iemand 2200,- laten spenderen voor een internetcomputer
– Een 2008 machine kopen

Profielfoto van McJohn

McJohn op 11 januari 2017 #

Mijn advies: Why fix if it ain’t broken.

Met andere woorden, de huidige computer die je nu hebt lijkt me voor het gebruik ervan prima.

Profielfoto van McPim

Wat is je punt Shmoo? De vraag was toch niet óf hij die Mac moest kopen? :-D

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 11 januari 2017 #

…ik gebruik die alleen voor op internet…

Ander idee: koop een mooie 27 inch (of grotere) monitor. Zet die voor je huidige iMac. Klaar.

Profielfoto van nickdw

voor internetgebruik lijkt mij 21,5 inch ook meer dan voldoende trouwens ?:)

Profielfoto van meesje

meesje op 11 januari 2017 #

Een erg vreemde (en niet prettig leesbare) vraag. Je wilt een iMac alleen maar gebruiken voor een beetje internetten. Waarom zou je dan 2129 euro investeren? Ik zou lekker je huidige 21,5″ i5 houden en eventueel upgraden met een SSD. Kun je weer jaren vooruit.

Profielfoto van Ziegler

Ziegler op 11 januari 2017 #

Don’t feed the trolls zou ik denken.

Profielfoto van SvS

SvS op 11 januari 2017 #

meesje op 11 januari 2017

Je wilt een iMac alleen maar gebruiken voor een beetje internetten. Waarom zou je dan 2129 euro investeren? Ik zou lekker je huidige 21,5″ i5 houden en eventueel upgraden met een SSD. Kun je weer jaren vooruit.

.
Yes, dit is beste optie. Kan ik ook aanbevelen.

Profielfoto van Link

Link op 11 januari 2017 #

Mooie uiteenlopende adviezen:
1. wachten op een nieuwe.
2. de oude houden en upgraden
3. koop er een groot scherm bij

Ik heb er nog een voor je. Zoals je leest is je huidige mac nog steeds wat waard. Koop gewoon lekker die 27″. Daar kan je weer jaren mee vooruit en verkoop je oude op marktplaats. Een ssd is geen must, je laat je mac immers toch meestal in sluimerstand staan, dus opstarten neemt geen tijd in beslag. Mocht je twijfelen tussen met of zonder ssd of meer geheugen, dan zou ik denk ik gaan voor meer geheugen 16gb. Maar die 8gb gaat ook prima.

Profielfoto van McPim

De adviezen 1, 2 en 3 hadden in ieder geval niet veel met de vraag te maken :-P  Misschien wil giljom vanwege zijn leeftijd gewoon een groter scherm, weten wij veel. En voor €240 16 Gb óf voor €120 een Fusion Drive? Ik zou toch voor het tweede kiezen, een Fusion Drive maakt niet alleen het opstarten sneller. En 16 Gb uiteraard, normaal gesproken altijd doen! Maar bij alleen internetten zul je daar toch echt weinig van merken, vandaar mijn weldoordachte advies. Wellicht speelt geld niet zo’n rol bij giljom, dan gewoon allebei doen. Ach, ieder z’n mening. Leuk draadje zo :-D

Over dit topic

Gestart op 11 januari 2017 door giljom

Laatste reactie door McPim

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?