22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Robbievz

Nieuwe Mac –> iPhone

Heb vandaag mijn eerste Mac (MacBook Pro 13.3”) ontvangen, en ben natuurlijk heel erg blij!

Maar nu wil ik mijn iPhone met iTunes synchroniseren, maar als ik dat ga doen, krijg ik een melding dat ik dan alle gegevens op de iPhone vervang met de gegevens van de bibliotheek, maar aangezien ik daar niks in heb staan, vervangt iTunes de gegevens op de iPhone met uuuuh.., niks!

Wat kan ik hier aan doen?

Mvg, Robbie

Bijdrager
    Yggdrasil

Je kunt misschien beginnen, hoe dom het ook klinkt, een CD te importeren in je iTunes, een paar contacten toe te voegen aan je Adressbook en een paar foto’s in iPhoto te importeren. Wat ga je anders syncen met je iPhone ?

Bijdrager
    DutchMac

Hij heeft zijn eerste Mac…….. dus die iPhone had hij al…. Misschien wil hij de gegevens op zijn iPhone syncen richting iMac?

Bijdrager
    Robbievz

ja dat bedoel ik:wink:

Bijdrager
    Yggdrasil

http://www.mobielnieuwsnet.nl/?p=3441

Misschien ben je hier iets mee?:)

Bijdrager
    Robbievz

Ja dan kan ik de foto’ s enzo doen , maar hoe zit het met de app’ s?

Bijdrager
    Robbievz

Ja, dan moet ik 80 app’ s opnieuw downloaden! :sealed:

Bijdrager
    Yggdrasil

Je gewoon aanmelden op je mac op de iTunesstore met je account. En dan kun je je apps (die je hebt aangekocht) direct en GRATIS terug downloaden.:)
    De gratis apps zul je volgens mij opnieuw moeten zoeken..

Bijdrager
    Robbievz

Wat bedoel je met direct?

Moet ik ze dan gewoon opzoeken?

Moderator
    Night

…en wat betreft de rest die op je iPhone staat: kijk hier eens naar:
    http://www.crispsofties.com/iPod.iTunes.html

Bijdrager
    Yggdrasil
    ”Robbievz”

Wat bedoel je met direct?

Moet ik ze dan gewoon opzoeken?

Via je downloadgeschiedenis in je account kun je dat doen.. Heb het zelf nog niet gedaan maar heb het al op vele plaatsen hier op het forum gelezen. :innocent:

Bijdrager
    Robbievz

Ja, ik ben bij de download geschiedenis, maar ik zie geen optie om ze allemaal te downloaden…

Bijdrager
    computer space

Lang leve het eenrichtingsverkeer van iTunes. :evil:

Bijdrager
    TakkU

Je kunt ook gewoon je aankopen overzetten… Heb ik destijds ook gedaan! Als je de iPhone in iTunes ziet, gewoon rechtermuisknop derop en dan Aankopen Overzetten. Dan zet hij al je gedownloade apps op je MacBook. Vervolgens maak je een reservekopie (zelfde manier). Je kan eventueel ook nog je nummers overzetten door middel van een extern programma, ik zelf heb hiervoor Senuti gebruikt. Deze nummers zet je in iTunes dan weer onder de juiste afspeellijst, en dan kan je synchroniseren!
    Zo raak je helemaal niks kwijt, geen apps, geen nummers, geen contacten, niks!

Bijdrager
    bedhead
    ”computer

Lang leve het eenrichtingsverkeer van iTunes. :evil:

:P

Bijdrager
    Robbievz

Jee! Dankjewel! Maar worden mijn contacten nu ook over gezet?

Senuti heb ik ook al gebruikt voor mijn nummers.

Bijdrager
    Robbievz

Maar dan worden niet al mijn app’ s er op gezet…

Bijdrager
    TakkU
    ”Robbievz”

Bij het overzetten van aankopen worden je apps op je macbook gezet.. Vervolgens moet je bij het syncen nog wel even deze apps aanvinken;)

Bijdrager
    Buzz

Ik heb destijds gewoon de iTunes map van mijn Windows PC op de juiste plek in de Music map op mijn Mac geparkeerd, en toen deed alles het gewoon, inclusief synchronisatie met de iPod (er was toen nog geen iPhone). Dat was wel in 2004/2005, en dus een aantal iTunes versies terug, geen idee of het nog steeds zo werkt, maar dat lijkt me wel het handigste om te proberen.

Bijdrager
    Robbievz
    ”TakkU”
    ”Robbievz”

Bij het overzetten van aankopen worden je apps op je macbook gezet.. Vervolgens moet je bij het syncen nog wel even deze apps aanvinken;)

Ja, maar als ik de aankopen overzet, doet ie er maar een paar, en niet alle app’ s…

”Buzz_D”

Ik heb destijds gewoon de iTunes map van mijn Windows PC op de juiste plek in de Music map op mijn Mac geparkeerd, en toen deed alles het gewoon, inclusief synchronisatie met de iPod (er was toen nog geen iPhone). Dat was wel in 2004/2005, en dus een aantal iTunes versies terug, geen idee of het nog steeds zo werkt, maar dat lijkt me wel het handigste om te proberen.

Ja daar zat ik ook al over te denken…

Bijdrager
    Bor

De simpelste optie is gewoon de iTunesbieb van je oude PC naar je nieuwe Mac kopiëren…

Bijdrager
    Robbievz

Okee, dat zou ik dan een dezer dagen gaan doen!

Allemaal bedankt voor de hulp!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.