nieuwe imac

segher

segher op 25 april 2012 #

hallo allemaal,
ik heb op dit forum al sommige dingetjes gelezen over de nieuwe imac,
de meeste mensen zeggen dat er een intel sandy bridge processor in zal komen maar ik denk dat dit onwaarschijnlijk is,
de prijs voor de sandy bridge processor voor het basis model is 500 euro en het betere model 900 euro.
dit lijkt mij aangezien veel te duur voor de imac aangezien die nu 1150 euro en als er dan een sandy bridge processor in komt kost dat bijna de helft van de imac. hoe denken jullie hierover?

robert1970

robert1970 op 25 april 2012 #

…de prijs voor de sandy bridge processor voor het basis model is 500 euro en het betere model 900 euro.

Hoezo beter? :slant:

Dr. Maddox

Dr. Maddox op 25 april 2012 #

Nog nooit heeft in de goedkoopste Mac de duurste processor gezeten. Dat is de hele gedachte achter de prijsopbouw van de iMac; groter, duurder = vooral sneller. Maak je geen zorgen zou ik zeggen. Als er een Sandy Bridge in komt van dergelijke prijzen zal dit optioneel of enkel in het meest luxe model zijn.

jesper211232

jesper211232 op 25 april 2012 #

als de nieuwe imacs komen dan worden ze toch allemaal geupdate?

Triumph

Triumph op 25 april 2012 #

Bedoeld hij niet de Ivy Bridge processor?

fonten

fonten op 25 april 2012 #

Ik zat ook al raar te kijken ik neem aan dat hij ivy bridge bedoelt

segher

sorry die bedoel ik ook

segher

@robert1970,
met beter bedoel ik meer ghz

unSOUND

unSOUND [moderator] op 25 april 2012 #

Het snellere model dus.

TheBigZ

TheBigZ op 25 april 2012 #

segher op 25 april 2012

de prijs voor de ivy bridge processor voor het basis model is 500 euro en het betere model 900 euro.

Van de prijzen die je noemt klopt niet erg veel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ivy_Bridge_(microarchitecture)

Haike

Haike op 25 april 2012 #

Ik denk niet dat de inkoopafdeling van Apple ze voor die prijzen gaat inkopen. Die zullen heus wel een mooiere inkoopsprijs kunnen bedingen.

Nautdeapplefan

Nautdeapplefan op 25 april 2012 #

Als de nieuwe nou heel veel beter wordt zou het jammer zijn :P  ik heb net een nieuwe iMac (sinds vorigjaar augustus ofzo)

AppleStef

AppleStef op 25 april 2012 #

@Naut,… Wordt jou iMac dan ineens ‘slechter’ of trager? :slant:

unSOUND

unSOUND [moderator] op 25 april 2012 #

Alleen bij mensen die zichzelf te veel vergelijken met anderen… :wink:

segher

daar heb je helemaal gelijk in unsound

Nautdeapplefan

Nee hoor, dat bedoelde ik niet :S

AppleStef

AppleStef op 25 april 2012 #

@unSOUND,… Inderdaad.

@Naut,… Wat bedoelde je dan wel?

Nautdeapplefan

Ik bedoelde alleen dat er dan meer functies zijn, die mijne dan niet heeft :P

hendrik ijzerbroot

hendrik ijzerbroot op 26 april 2012 #

Nautdeapplefan op 25 april 2012

Als de nieuwe nou heel veel beter wordt zou het jammer zijn :P  ik heb net een nieuwe iMac (sinds vorigjaar augustus ofzo)

Er komen per jaar 1 soms 2 modellen uit van een bepaalde lijn die we dan early mid of late noemen. Het maakt dus niet uit wanneer je een Mac koopt, de nieuwe komt er al aan als je de doos open maakt. Nu neem ik aan dat je met ‘functies’ zaken zoals thunderbolt bedoelt want voor minder dan dat soort dingen hoeft je echt niet op de volgende Mac te wachten.
Je moet namelijk geen Mac kopen die ‘alles heeft’, maar een Mac die aan je eisen c.q. verwachtingen voldoet. Helaas is het zo dat door slimme marketing en verkoop technieken van Apple iedereen denkt dat de volgende Mac het helemaal is terwijl de huidige Mac ruim voldoet als je oude Mac minimaal 3 jaar oud is.

Toen ik vond dat mijn 5 a 6 jaar oude G5 PowerMac niet meer voldeed interesseerde het mij geen lor wat de huidige iMac kon. Ik wist dat ik sprongen vooruit zou gaan. Natuurlijk kan iemand sneller als mij steeds een nieuwe kopen (vaak om het kopen) maar aan het einde van de rit ben je dan wel meer geld kwijt als ik. :cool:

SMac

SMac op 26 april 2012 #

@Naut: nou is augustus alweer even geleden (zeker vwb technologische ontwikkelingen), maar als je net je imac hebt gekocht en prompt staat het nieuwe model in de schappen dan is dat toch wel even balen. Als je even gewacht had (in jouw geval vrij lang) dan had je in elk geval de keuze gehad en wellicht geld kunnen besparen. Kon je niet wachten, had je ‘m nodig, dan heb je sowieso de juiste beslissing genomen en denk dan maar aan al die kinderziektes waar je nu niet mee te maken krijgt :-)

Haike

Haike op 26 april 2012 #

Foutje mag weg

hendrik ijzerbroot

hendrik ijzerbroot op 26 april 2012 #

SMac op 26 april 2012

maar als je net je imac hebt gekocht en prompt staat het nieuwe model in de schappen dan is dat toch wel even balen.

Hoezo is dat balen? :slant: Heeft die nieuwe Mac dan iets concreet nieuws te bieden? Of is hij alleen maar ‘sneller’? Als je een nieuwe Mac koopt moet je niet denken: “oh had ik maar 6 maanden gewacht”, maar moet je hem vergelijken met wat je daar voor had. En dan garandeer ik je dat je nieuwe Mac je niet teleurstelt…

Denk je nu werkelijk dat iemand in een spiksplinternieuwe Ferrari met 250 km/u zit te balen omdat er net een nieuw model is verschenen?

Slinger48

Slinger48 op 03 juni 2012 #

Ik zit wel te balen als ik nu een imac koop en ik had een maand kunnen
Wachten en ik had hem voor minder kunnen kopen

In jou geval zat er iets meer tijd tussen zo lang kan je gewoon niet blijven wachten

QSD

QSD op 03 augustus 2012 #

Klopt het dat de nieuwe iMacs het zonder dvd-drive moeten stellen ?

Quinten

jobz

jobz op 03 augustus 2012 #

Misschien. Wie zegt dat?

QSD

QSD op 03 augustus 2012 #

Op een amerikaanse site gelezen enkele dagen geleden.  Weet wel niet meer waar juist.  Ik wou nog wat wachten tot de nieuwe uitkomen maar als het waar is dat ik geen cd’s of dvd’s meer in mijn nieuwe mac kan steken koop ik nog snel een huidig model.  Vandaar…

jobz

jobz op 03 augustus 2012 #

je kunt ook wachten. Als de nieuwe komt wordt het huidige model even in de uitverkoop gedaan….
Twee paarden….

jesper211232

jesper211232 op 03 augustus 2012 #

hoeveel sheelt die uitverkoop?

Over dit topic

Gestart op 25 april 2012 door segher

Laatste reactie door jesper211232

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen