One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » nieuwe foto's importeren in PS, moet ik elke keer afsluiten?

nieuwe foto's importeren in PS, moet ik elke keer afsluiten?

Profielfoto van mmmr

mmmr op 11 januari 2017 #

hallo,
ik erger me er al een tijd aan dat het programma Foto’s niet de mogelijkheid biedt om je foto’s van nieuw naar oud te laten zien. Elke keer duizenden foto’s door scrollen om onderaan de laatste foto te kunnen importeren om deze in PS te bewerken… zucht.
Daarnaast moet ik ook elke keer PS afsluiten om een nieuwe foto te kunnen opladen. Heel onhandig en kost veel tijd. Zie ik iets over het hoofd? Ik lees graag jullie ervaring! BVD

Profielfoto van McPim

McPim op 11 januari 2017 #

V.w.b. je eerste vraag: je kunt heel simpel een ‘slim album’ maken met als criterium bv ‘datum na 1/1/1900′. Daar zitten dan al je foto’s in. En slimme albums kun je wel sorteren van oud naar nieuw of andersom (rechts klik menu).

En voor de 2e vraag heb je misschien iets aan de tip in dit draadje?

Profielfoto van mmmr

Dank je wel voor je snelle reactie McPim, dit lijkt me een slim plan en ga het meteen proberen

Profielfoto van mmmr

slim album gemaakt, alles staat erin, maar nog niet van nieuw naar oud, ik zie geen menu.

Profielfoto van McPim

Rechts klikken (of CTRL+klik) op dat slimme album?

Profielfoto van mmmr

gebeurt niks, ik kan dan alleen de naam wijzigen

Profielfoto van McPim

Heb je al geklikt op dat album terwijl je de ‘Control’ toets ingedrukt houdt voordat je klikt?

Zie ook: http://www.macworld.co.uk/how-to/mac/how-right-click-on-mac-3610351/

En als het echt niet lukt kan het ook via het menu ‘Weergave’ van foto’s. Selecteer je nieuwe map en kies in dat menu de ‘Sorteer’ optie.

Profielfoto van mmmr

met control werkt het, maar alleen op naam sorteren (nu staan de albums op alfabet) maar via weergave kan ik niks. knoppen zijn grijs maar ook daar geen sorteerfunctie.
Nu heb ik de NL versie, dus misschien ligt het daar aan? Moet ik een update installeren. Het liefst wil ik een heel ander programma. Heb het idee da iPhoto beter was.

Profielfoto van McPim

We komen er wel:wink:  Als je naar mijn plaatje kijkt (wat bij jou nu dus lukt met CTRL+klik op de map), welke opties zie je dan als je het ‘Sorteer’ menu uitklapt? Ik heb dan sorteren op naam, op oudste en op nieuwste.

En er is geen aparte NL of Engelse versie, dat ligt aan de taalinstelling van je Mac. En ik ga ervan uit dat je de laatste versie hebt, anders de App Store even checken. iPhoto was anders, sommigen vinden beter. Ik denk dat het vooral wennen is, er kan meer met ‘Foto’s’ dan het op het eerste gezicht lijkt.

Profielfoto van McPim

(mmmr en McPim kwamen er na wat PM-en achter dat mmmr Foto’s 1.0.1 gebruikt onder Yosemite en McPim 1.5 onder El Capitan. Daar zal het verschil in het menu door komen, wordt vervolgd!)

Profielfoto van Humain

Humain op 12 januari 2017 #

PS, is dat PhotoShop, Painshop?

Profielfoto van mmmr

mmmr op 12 januari 2017 #

Photoshop @humain

Profielfoto van mmmr

Gisteren heb ik yosemite vervangen door el capitain, en toen is het programma foto’s aangpast, Ik kan nu de (slimme) mapjes van nieuw naar oud zetten. Helaas importeert photoshop vanuit finder, en krijg ik alsnog eerst alle oudste foto’s eerst te zien. Misschien kan ik een mapje met recente foto’s oop het bureaublad plakken, zodat ik die gemakkelijk kan openen en kan bewerken. Ik vraag me af hoe andere vormgevers dat doen…

Profielfoto van McPim

McPim op 12 januari 2017 #

Mooi! Dat is in ieder geval gelukt. Heb je m’n aanvulling in de eerste reactie nog gezien? Ik ben geen Photoshop gebruiker maar misschien heb je daar wat aan (zie link naar recensie). Weet alleen niet of je meerdere foto’s tegelijk kunt openen.

Kun je geen geselecteerde foto’s vanuit ‘Foto’s’ slepen naar Photoshop?

Profielfoto van mmmr

Hoi Pim, nou inderdaad zeg!! Dat kon gisteren nog niet, maar nu, dankzij jouw heldere inzicht, wel!!! Je bent geweldig.

Profielfoto van McPim

McPim op 12 januari 2017 #

Top(y) !

Over dit topic

Gestart op 11 januari 2017 door mmmr

Laatste reactie door McPim

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?