One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Nieuwe Ziggo modem/router

Nieuwe Ziggo modem/router

Laartje

Laartje op 15 mei 2011 #

Van Ziggo ontving ik enkele weken geleden bericht dat ze een nieuwe modem gaan uitleveren. I.t.t. het huidige modem zal deze ook een wifi router hebben. De router kan desgewenst door Ziggo worden uitgezet. Toen de allereerste airport express uitkwam heb ik deze aangeschaft. Deze week is deze na 6? jaar doorgebrand. “Apple” netwerkje werkte perfect m.b.t. printen, muziek naar stereo enz. vanaf de iMac G3 tot heden (ipad, Iphone, G4 en Intel Mac’s). Nu even geen draadloos netwerk meer. Niet erg handig. Heb me ook niet erg in ‘netwerken’ verdiept. E.e.a. deed het gewoon en goed, was dus ook niet nodig. Voor de airport express heb ik een  router (geen wifi) zitten die enerzijds op de airport expres was aangesloten en anderzijds d.m.v. powerline is aangesloten op tv/bluerayspeler  (draadloos is hier geen optie). Muziek is wel essentieel en netwerkprinten ook. Lijkt me logisch nieuwe airport express aan te sluiten. Weet eigenlijk niet of ik deze dan kan koppelen aan het nieuwe Ziggo netwerk (bridgefunctie) of moet ik Ziggo melden dat ze de (draadloze) router dan maar moeten uitzetten. Mooiste oplossing is Ziggo draadloos uit te laten zetten en airport extreme plus airport express in bridgefunctie denk ik, maar dit wordt wel wat begrotelijk. Heeft iemand reeds ervaring met de nieuwe Ziggo modem/router en/of bridgefunctie. Zo ja, hoe moet ik e.e.a. dan instellen. N.B. was destijds als een van de eerste met Mac en Ziggo niet erg onder de indruk van de kennis van Ziggo met de Mac, had destijds nog een veel te dure keyspanadaptor nodig! Nu beter?!

apst

apst op 15 mei 2011 #

Misschien dat je hier ook iets kan vinden?

TheBigZ

TheBigZ op 15 mei 2011 #

Hier vind je meer info over de nieuwe Ziggo modem/routers:
https://www.ziggo.nl/spotlight/nieuws/ziggo/ziggo/0/ziggo-vervangt-400000-modems-door-modem-routercombinatie-
Zo te lezen (zie quote) kun je zelf straks alles naar wens instellen.

Ik zou als ik jou was een nieuwe AirPort Express (voor AirPlay en printen) aanschaffen, en die in “client mode” deel laten uitmaken van het draadloze netwerk van de Ziggo router.

De modem-routers worden geleverd met standaardinstellingen die voor veruit de meeste gebruikers geschikt zijn. De routerinstellingen kunnen echter volledig naar hun eigen voorkeuren worden aangepast. Iets dat bij veel providers die ook dergelijke apparatuur gebruiken nauwelijks mogelijk is.

De nieuwe modem-routers van Ubee en Cisco zijn gebouwd volgens de EuroDocsis 3.0 specificaties en kunnen met de huidige firmware snelheden aan tot 480 Mb/s down en 120 Mb/s up. Het routergedeelte bezit vier gigabitpoorten voor vaste ethernetverbindingen. Het draadloze gedeelte voldoet aan de B, G en N specificaties, waardoor ook draadloos hoge snelheden mogelijk zijn. De klant kan er voor kiezen om óf de Wifi 2,4 GHz band te gebruiken óf de 5 GHz-band. Standaard staat de 2,4 GHz band aan. Daarnaast heeft het apparaat aansluitingen voor twee telefoonlijnen.

Over dit topic

Gestart op 15 mei 2011 door Laartje

Laatste reactie door TheBigZ

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen