One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » Nieuw: AirDrop

Nieuw: AirDrop

Hailstorm

Hailstorm 3 jaren geleden #

Handig! Nieuw in OS X Lion:

[size=5]AirDrop[/size]

Send it by air.
With AirDrop in Mac OS X Lion, you can send files to anyone around you —  wirelessly. AirDrop doesn’t require setup or special settings. Just click the AirDrop icon in the Finder sidebar, and your Mac automatically discovers other people nearby who are using AirDrop. You’ll even see contact photos for those who are already in your Address Book. To share a file, simply drag it to someone’s name. Once accepted, the file transfers directly to the person’s Downloads folder. When you’re done with AirDrop, close the Finder and your Mac is no longer visible to others.

Moofnor

Moofnor 3 jaren geleden #

Wow, dat is wel vet.
Lion wordt steeds leuker

Hostyle

Hostyle 3 jaren geleden #

Geinig. Ik zie voor mezelf niet direct het nut in een privé situatie, maar op kantoor kan het verrekte hendig zijn! :cool:

MacDave

MacDave 3 jaren geleden #

En nu?

Hailstorm

@ Hostyle. Zakelijk gezien zeker interessant! Nu hopen dat je ook naar een iPhone of iPad kunt droppen

@ MacDave. En nu kun jij hier je mening ventileren over deze nieuwe functionaliteit aangezien daar nog géén topic over was.

Usain

Usain 3 jaren geleden #

Zou het op bluetooth of wifi werken?

Hailstorm

Lijkt me via wifi te gaan, bij bluetooth dient er toch eerst altijd gepaired te worden?

MacDave

Nou dan ben je omtrent dit topic waarschijnlijk hartstikke trots op jezelf

Hailstorm

Stel je niet aan. Heb je iets bij te dragen?

MacDave

jij dan? lijkt me ook niet in dat andere topic

iFabian

iFabian 3 jaren geleden #

Lijkt op een dienst als CloudApp. Geïntegreerd in je Mac is natuurlijk het mooiste! :)  Heb je vast MobileMe voor nodig voor de opslag?

Afroman

Afroman 3 jaren geleden #

Soort van dropbox. Mooi!

Usain

Usain 3 jaren geleden #

Nee toch geen opslag alleen van de ene mac naar de andere.

iFabian

iFabian 3 jaren geleden #

Het is dus een soort transfer-achtig iets? Waarbij je bestanden van de ene Mac naar een andere Mac kan sturen?

Usain

Usain 3 jaren geleden #

juist.

Afroman

Afroman 3 jaren geleden #

Hmm, verkeerd gelezen maar dat is ook goed. Geen Thunderbolt meer nodig! :wink:

Dorkiban

Dorkiban 3 jaren geleden #

Dit zou perfect zijn, als je in een gemengde omgeving met Windows kunt gebruiken :yum:

Hostyle

Hostyle 3 jaren geleden #

Alleen is AirDrop alleen van gebruiker naar gebruiker, losse apparaten zoals externe harde schijven gaan zo niet werken (althans, nog niet). Hiervoor kun je Thunderbolt dan weer heel goed inzetten, zeker gezien deze, net zoals FireWire apparaten, zijn te daisychainen :cool:

Hailstorm

Ik ben in ieder geval wel benieuwd hoe het met authorisatie geregeld gaat worden. Ik zit er bijvoorbeeld niet op te wachten dat Hostyle ongezien mijn Download-map zit te vullen met zijn vakantiefoto’s:nerd:

Chorro

Chorro 3 jaren geleden #

Hailstorm 3 jaren geleden

Lijkt me via wifi te gaan, bij bluetooth dient er toch eerst altijd gepaired te worden?

Daarbuiten is het bereik en snelheid van Bluetooth een heel stuk minder dan van WiFi. Kan me niet voorstellen als het over Bluetooth zal gaan.

iep

iep 3 jaren geleden #

Dit klinkt als iets wat dropcopy bijv. ook biedt. Wel handig dat zoiets er standaard in zit. Als je de tekst leest zie je dat AirDrop gewoon met bonjour en je netwerk (draad en draadloos) werkt. Niks anders dan de huidige sharing opties alleen een stuk eenvoudiger.

Vinhelper

Vinhelper op 24 februari 2011 #

Afroman 3 jaren geleden

Hmm, verkeerd gelezen maar dat is ook goed. Geen Thunderbolt meer nodig! :wink:

Als je 40 GB wilt overzetten naar iemand is Thunderbolt wel weer handig. In theorie zou je daar op topsnelheid nog geen minuut over doen als je beide een SSD hebt..:crazy:

Amper voor te stellen, maar het gaat dus echt mogelijk worden. Al weet ik niet of je Thunderbolt ook rechtstreeks tussen machines kan aansluiten zoals UTP en FireWire. Ik denk het wel.

Hailstorm 3 jaren geleden

Ik ben in ieder geval wel benieuwd hoe het met authorisatie geregeld gaat worden. Ik zit er bijvoorbeeld niet op te wachten dat Hostyle ongezien mijn Download-map zit te vullen met zijn vakantiefoto\’s:nerd:

Voor zover ik had gelezen, wordt het een soort aan/uitschakelaar. Zet je die aan, dan stel je je Downloads-map open voor een te kiezen gebruiker in het netwerk. Die kan daar dan wat in gooien, en waarschijnlijk kun je er ook voor kiezen om je wachtwoord daarvoor eerst te moeten geven om ontvangst te bevestigen. (zodat 1 iemand niet even stiekem iets van zijn Mac op de jouwe zet als je even weg bent)

En zodra de netwerkconnectie met de gebruiker(s) verbroken wordt, wordt de Downloads-map automatisch weer dicht gezet, zodat anderen er niets meer in kunnen gooien.

iep

iep op 24 februari 2011 #

Een ssd is helemaal niet zo snel Vinhelper. Het ligt ook heel erg aan de data zelf. Is het veel kleine bestanden dan moet je absoluut niet rekenen op een hoge datasnelheid. Dat thunderbolt moet je overigens meer zien als een dockingstationverbinding. Het wordt allemaal net iets makkelijker en fabrikanten kunnen makkelijk andere interfaces aanbieden zonder dat ze daar weer flink in hoeven te investeren.

MoNdO GeNeRaToR

MoNdO GeNeRaToR op 24 februari 2011 #

MacDave 3 jaren geleden

Nou dan ben je omtrent dit topic waarschijnlijk hartstikke trots op jezelf

Waar lig je over te zeiken? Hier doe je gewoon nét hetzelfde.

Hailstorm

Hailstorm op 24 februari 2011 #

Precies, wat een gezeik.

Vinhelper

Vinhelper op 24 februari 2011 #

Kunnen we weer ontopic verder zeiken?:lol:

W0utR

W0utR op 24 februari 2011 #

Ik vind dit eigenlijk best wel handig, de situatie komt nog genoeg voor dat je snel een bestand aan iemand moet geven en natuurlijk heb je weer geen USB stickje mee.

Lijkt mij zeer handig dus. :thumbsup:

Dagaloni

Dagaloni op 26 februari 2011 #

Dorkiban 3 jaren geleden

Dit zou perfect zijn, als je in een gemengde omgeving met Windows kunt gebruiken :yum:

Denk niet dat het met Windows overweg kan:

[...] and your Mac automatically discovers other people nearby who are using AirDrop.

Afroman

Afroman op 26 februari 2011 #

Komen vast alternatieven voor.

BasiX

BasiX op 26 februari 2011 #

@ Hailstorm & Vinhelper: 9 to 5 Mac heeft een filmpje gemaakt waarin ze AirDrop demonstreren:

http://www.9to5mac.com/53899/mac-os-x-lions-airdrop-in-action-tests-instructions-and-video

Over dit topic

Gestart 3 jaren geleden door Hailstorm

Laatste reactie door iep

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen