One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Muziek van iTunes op USB stick copieren

Muziek van iTunes op USB stick copieren

ednov

ednov op 07 augustus 2011 #

Ik probeer al een tijdje op alle mogelijke manieren mijn iTunes-muziek te copieren op USB-stick zodat ik die in de wagen kan afspelen.
Tot een tiental liedjes lukt dat aardig via kopieren naar bureaublad en dan naar Stick.
Echter nadien bij teveel kopies krijg ik in mijn wagen de melding “niet erkend medium” !!!
How come ?

dahar

dahar op 08 augustus 2011 #

muziek aangekocht in itunes zijn geen mp3 bestandjes maar m4a bestanden, deze worden waarschijnlijk niet herkend door je autoradio.
succes

KarelWillem

KarelWillem op 08 augustus 2011 #

Op je Mac worden onzichtbare bestandjes mee gekopieerd waar die radio’s in stikken.

Dat ziet er uit als een kopie van het origineel, maar dan met een . (punt) er voor.
De radio leest dat als niet herkenbaar bestand en nokt er mee.

Er is een hulpprogramma’s die die bestanden verwijderd, zodat je radio alleen de .mp3′s te zien krijgt.

En ondertussen denk ik heel hard over de naam van dat programma, want die is me even ontschoten.

Gevonden:
WinFSCleaner: http://shullian.com/wfsc.php

ednov

ednov op 08 augustus 2011 #

Ondertussen heb ik ontdekt (!!!) dat het lukt wanneer je de hele iTunes-map kopieert, maar dat is wel een serieus bestand. Je moet al een deftige USB-stick ter beschikking hebben. Gelukkig zijn die er al maar wel prijzig, enfin zo lukt het.

ednov

ednov op 08 augustus 2011 #

Een ander probleem waar ik mee worstel is volgend, ik heb nog muziekbestanden op oude PC staan in iTunes. Hoe krijg ik die op mijn MAC ? Niet alleen een gedeelde bibliotheek maar de bestanden zelf ?
Kan ik dat via kopieren van de muziekmap van de PC naar de map op mijn MAC ?

Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 08 augustus 2011 #

Deel op die PC de map waarin de muziek staat en maak dan een netwerkverbinding aan tussen de Mac (let op de spelling :)) en de PC. Navigeer dan in de Finder naar die map met muziek en sleep de bestanden iTunes in. Hierdoor worden ze in je iTunes-bibliotheek gezet én automatisch naar de Muziek-map op je Mac gekopieerd.

Over dit topic

Gestart op 07 augustus 2011 door ednov

Laatste reactie door Jakko Westerbeke

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen