One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Muziek omzetten in noten

Muziek omzetten in noten

formulefan

formulefan op 29 april 2006 #

ik kreeg de vraag om een muziekstuk om te zetten in bladmuziek.

Zijn er ook programma’s voor de mac die dit kunen?

vogel

vogel op 29 april 2006 #

Zoekt en gij zult vinden.
Er zit zelfs een gratis programma tussen.

formulefan

hoe moet dat dan in finale?

sedikit

sedikit op 29 april 2006 #

Probeer dit eens: ebony&ivory. Kwam dat heel toevallig kortgeleden tegen. Behalve dat het (eenvoudige) noten schrijft, noteert het ook accoorden, en nog gratis ook!

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17560

Maar ik ben bang dat wat jij wilt ook niet met dit programmaatje gaat. Jouw vraag is  een maand of 4 geleden ook al gesteld( ik dacht zelfs door mij). Er schijnen programma’s te zijn die dat alleen bij zéér eenvoudige muziek( op de piano met één vinger b.v.) kunnen: noten converteren naar bladmuziek. Het zou ook te mooi zijn om waar te zijn. Lekker wat improviseren en dan rollen de stukken even later uit de printer! Maar die tijd komt vast.

vogel

vogel op 29 april 2006 #

"formulefan"

hoe moet dat dan in finale?

Hoe moet wat in Finale? Een muziekstuk omzetten in bladmuziek? Wat voor muziekstuk is het? Wat voor file?
Kortom, duidelijkheid graag.
Je kan niet zomaar een stukje audio omzetten naar noten. Als dat eens zou kunnen… Wat wel kan is een midifile importeren. Gewoon control-klikken en “open met” kiezen en dan naar Finale.

formulefan

een mp3 omzetten in bladmuziek. Dat kon op windows wel. Heb ik ooit gedaan, maar weet niet meer hoe.

vogel

vogel op 29 april 2006 #

Weet je dat heel zeker dat dat kan? Bij mijn weten bestaat zoiets niet, ook niet voor Windows. In een audiobestand zit veel teveel informatie om dat zomaar in nootjes om te zetten.
De enige manier waarop ik denk dat zoiets kan is bijvoorbeeld een klassiek pianostuk als audiobestand importeren in Logic, of aanverwante programma’s en dat exporteren naar midi. Daarna de score editor openen. Maar bij orkestmuziek of popmuziek met veel beats gaat dit nooit lukken.

kino

kino 8 jaren geleden #

Logic kan een eenvoudige, monofone stem converteren naar MIDI informatie. Dus bijv. een fluit solo, of een saxsolo, of een baslijn. Zodra er akkoorden komen wordt het eigenlijk al ondoenlijk. Dit is ook waar programma’s als Autotune op gebaseerd zijn – 1 stem (lees monofoon). Een hele band/orkest is sowieso (nog) out of the question. Wie weet, ooit. Dan zitten wel gelijk een hoop arrangeurs zonder werk…

dre brettel

dre brettel 8 jaren geleden #

Vroeger had ik eens MuseOn voor windows media player. Een plugin die akkoorden en de key signature van het liedje probeerde te vinden. Het ding zat er vaak naast, maar soms ook niet… in ieder geval denk ik dat dit niet bestaat voor mac, en het programma staat zeker niet op punt.

Normaal als je muziek omzet in noten doe je dat op gehoor met en keyboard erbij of zo…  altijd het beste resultaat.

mr_owen

mr_owen op 28 mei 2006 #

"formulefan"

een mp3 omzetten in bladmuziek. Dat kon op windows wel. Heb ik ooit gedaan, maar weet niet meer hoe.

ik ben er 1000 % zeker van dat dit niet kan.
het kan hoogstens een midi file geweest zijn, en dan kan ongeveer elk fatsoenlijk programma dat, maar een mp3 naar noten kan gewoon niet …

Hanky Dussen

Hanky Dussen op 28 mei 2006 #

Inderdaad, hahaha ! Ik zou die partituur wel eens wilen zien die dat Winddoos programma heeft uitgespuugd !
Ook netjes alle partijen gescheiden ? Bas, drums, gitaar, keys, blazers, zang, etc…? Inclusief vorm en articulatie-symbolen ?
Helaas (nu nog) te mooi om waar te zijn….

Doff

Doff op 29 mei 2006 #

met CEP werkt het goed, daar kan het vrij makkelijk mee en er is een gratis trail van

Hanky Dussen

Hanky Dussen op 29 mei 2006 #

waar vinden we dat en werkt het ook op de Mac ?

Over dit topic

Gestart op 29 april 2006 door formulefan

Laatste reactie door Hanky Dussen

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen