One More Thing » Community » Forum » Mac Software » MobileMe & iCloud » Mobile Me account / Apple ID

Mobile Me account / Apple ID

Richard74

Richard74 op 12 oktober 2011 #

Hoi,

ik heb ooit een Apple ID aangemaakt met een live.nl account. Vorige jaar heb ik mobile Me aangeschaft en toen had ik dus ook een me.com account. Nu is er dus iCloud en kan ik mijn Mobile Me account overzetten naar iCloud. Maar ik wil het liefst nu alles op 1 account. Kan dat? Moet ik dan mijn apple ID wijzigen of gewoon een nieuw iCloud account aanmaken?
Probleem is dat de iCloud-instellingen op mijn telefoon nu mijn apple-id account gebruikt maar dan kan ik geen mail gebruiken. Want dan kan ik moet ik een nieuw me.com account aanmaken.
Kan ik zomaar mijn Apple-ID wijzigen of ben ik dan mijn historie van aangeschafte producten kwijt? Ik snap het even niet meer.

iMacPatje

iMacPatje op 12 oktober 2011 #

Heb een MM account en nu wil ik deze naar icloud overzetten maar dit wil niet lukken.
Iemand nog probleem met dit voorval

Flatchoo

Flatchoo op 12 oktober 2011 #

Hoi,

ik heb ooit een Apple ID aangemaakt met een live.nl account. Vorige jaar heb ik mobile Me aangeschaft en toen had ik dus ook een me.com account. Nu is er dus iCloud en kan ik mijn Mobile Me account overzetten naar iCloud. Maar ik wil het liefst nu alles op 1 account. Kan dat? Moet ik dan mijn apple ID wijzigen of gewoon een nieuw iCloud account aanmaken?
Probleem is dat de iCloud-instellingen op mijn telefoon nu mijn apple-id account gebruikt maar dan kan ik geen mail gebruiken. Want dan kan ik moet ik een nieuw me.com account aanmaken.
Kan ik zomaar mijn Apple-ID wijzigen of ben ik dan mijn historie van aangeschafte producten kwijt? Ik snap het even niet meer.

Via iTunes kun je je account wijzigen. Je hoeft alleen maar je email adres te wijzigen. Je verandert je @live in @me adres. Daarna kun je dit zelfde account gebruiken om te verhuizen naar de iCloud service. Je aankoop historie blijft gewoon behouden, omdat je enkel je email adres wijzigt.

Sc-cal

Sc-cal op 12 oktober 2011 #

Ik krijg deze melding als ik men MM account wil overzetten naar iCloud..

Nog iemand met deze melding?

Timme

Timme op 12 oktober 2011 #

Sc-cal op 12 oktober 2011

Ik krijg deze melding als ik men MM account wil overzetten naar iCloud..

Nog iemand met deze melding?

Jep had ik ook. Gewoon eens opnieuw geprobeerd en toen ging het.

Wat de 2 account betreft heb ik ook dat probleem en heb gelezen op Apple dat het perfect mogelijk is. Dus ik heb nu mijn Store account ingesteld op mijn ene apple id waar ik alle aankopen mee doe en dan mijn icloud account ingesteld op andere apple id.

Richard74

Ik ben te snel geweest, stom. Ik las dat nu ook. Mijn iTunes account wijzigen naar mijn me-account lukt niet.
Zoals Timme zegt, dat kan ook gewoon. Maar ik heb mijn iCloud account nu al ingesteld op mijn live.nl account. En dat kan ik blijkbaar niet meer wijzigen.

ro_me

ro_me op 12 oktober 2011 #

Richard74 op 12 oktober 2011

Ik ben te snel geweest, stom. Ik las dat nu ook. Mijn iTunes account wijzigen naar mijn me-account lukt niet.

Zoals Timme zegt, dat kan ook gewoon. Maar ik heb mijn iCloud account nu al ingesteld op mijn live.nl account. En dat kan ik blijkbaar niet meer wijzigen.

Ja, dat zelfde probleem heb ik ook, een apple id met de gmail.com erin :-)  Ik heb ook een me.com aan deze apple id gekoppeld. Maar kan van de id niet veranderen in het “me.com” adres. Raar systeem ook, om een id een adres te laten zijn.

MrJvG

MrJvG op 12 oktober 2011 #

Via iTunes kun je je account wijzigen. Je hoeft alleen maar je email adres te wijzigen. Je verandert je @live in @me adres. Daarna kun je dit zelfde account gebruiken om te verhuizen naar de iCloud service. Je aankoop historie blijft gewoon behouden, omdat je enkel je email adres wijzigt.

Dit klopt niet. Want je MobileMe account is ook een AppleID. En je kan een e-mailadres van een AppleID niet wijzigen in een e-mailadres van een andere AppleID. Ook al zijn daar nooit geen aankopen mee gedaan.

ik heb ooit een Apple ID aangemaakt met een live.nl account. Vorige jaar heb ik mobile Me aangeschaft en toen had ik dus ook een me.com account. Nu is er dus iCloud en kan ik mijn Mobile Me account overzetten naar iCloud. Maar ik wil het liefst nu alles op 1 account. Kan dat?

Nee, dit is niet mogelijk.
iTunes Store account is bij jou je live.nl account.
MobileMe account is tevens een apart AppleID.

Apple maakt bij de aanschaf van een MobileMe account automatisch van het xxx@me.com adres een eigen  AppleID.

Wat je wel kan doen is naar http://www.icloud.com gaan, inloggen met je @live AppleID.
Daar een nieuwe (gratis) @me.com adres aanmaken.
Als je dat hebt gedaan is het nieuw aangemaakte @me.com adres je AppleID met aankoopgeschiedenis.
Je MobileMe account wat je kan verplaatsen naar iCloud kan je dan gebruiken voor de iCloud functies, en je oude @live AppleID (wat dan veranderd is jougekozenemailadres@me.com) is dan je AppleID met aankoopgeschiedenis.

Richard74

OK, bedankt voor deze duidelijke uitleg!

Richard74

Ik weet alleen nog niet zeker wat nu de allerbeste oplossing is:

1) voor de iTunes Store gewoon mijn oude live.nl account aanhouden. En voor iCloud mijn overgezette oude Mobiel Me account gebruiken.

2) mijn live account als iCloud account gebruiken en een gratis nieuw me.com adres aanmaken en dat als nieuwe Apple ID voor de Store gebruiken.

Want dat zijn mijn twee opties dus.

mmars

mmars op 12 oktober 2011 #

En nu deze:

Mijn ID:
mijnaccount@me.com (alles voor de @) wil ik veranderen, dat gaan niet makkelijk.
Waarin en hoe doe ik dat jongens?

Tnks

MrJvG

Voor de 1 is het wel handig, voor de ander niet.
In principe veranderd er niks, als toen je een MobileMe gebruiker was.
Je kan je aankopen blijven doen via je @live AppleID (deze kan je ook omzetten naar een @me.com e-mail adres). Deze kan je delen samen met je vrouw, kinderen, vrienden etc.

En je MobileMe account die je omgezet hebt naar iCloud, gebruiken voor iCloud.

Op deze manier zijn de aankopen op een aparte account, en kan je deze delen.
En heb je iCloud op je al bestaande @me.com adres.

MrJvG

Wat bedoel je precies mmars?

Je kan geen @me.com adressen veranderen.
Je moet even niet denken in zomaar een @me.com e-mailadres.
Een @me.com is een AppleID.

iRenik

iRenik op 13 oktober 2011 #

Dit is niet handig (of ik snap het niet, beide opties geef ik 50/50)

Heb nu idd een prive email adres als AppleID maar ik wil dat emailadres in zn geheel niet meer gebruiken.
Veranderen naar m’n nieuwe @me.com adres gaat niet omdat dat al een AppleID op zich is.

Punt is wel dat alles nog geregistreerd staat op m’n oude emailadres. Wanneer ik in iTunes inlog met m’n nieuwe @me.com adres wordt het direct doorgelinked naar m’n oude AppleID??

Als ik nu iets koop waar wordt dan bijvoorbeeld de bevestiging naartoe gestuurd?
Ik wil dat oude emailadres gewoon helemaal niet meer zien/gebruiken….

MrJvG

MrJvG op 13 oktober 2011 #

Als je op je Mac/iOS5 device had ingelogd met je bestaande AppleID (dus je prive e-mail adres) had je vanuit daar een @me.com e-mail adres kunnen aanmaken.
Vanaf dat moment kan je dus inloggen in de iTunes Store met het nieuw aangemaakte @me.com adres en heb je daar ook je aankoopgeschiedenis op.
Volgens mijn wordt dat dat automatisch een secundair e-mail adres aan je AppleID, waar dus ook nog prive e-mailadres aan gekoppeld is. Je kan dan via beide e-mailadressen inloggen en je krijgt dezelfde AppleID te zien.

Heb je het @me.com adres aangemaakt als een compleet nieuw AppleID, dan heb je dus ook nu 2 AppleID’s.

Probeer eens in te loggen met je prive e-mail adres op http://appleid.apple.com
Staat daar als alternatief e-mailadressen adres vermeld het @me.com adres?
Zo ja, dan heb je je aankoopgeschiedenis op je @me.com adres staan.
Je kan dan in de iTunes Store inloggen met je @me.com adres en je prive e-mailadres (oude AppleID, zeg maar).
Zo nee, dan heb je je @me.com adres verkeerd aangemaakt, je hebt het als een compleet nieuwe AppleID aangemaakt.

Je kan niet je prive e-mailadres compleet weghalen, dit zal altijd het hoofd e-mail adres blijven, wel kun je deze wijzigen in een ander e-mail adres, alles behalve een e-mailadres dat eindigt op @me.com

Pff als ik het zo terug lees dan is het een behoorlijk zooitje :S

Misschien dat helpt als we allemaal nog meer gaan klagen bij Apple dat we de functie kunnen krijgen om AppleID’s samen te voegen.

http://www.facebook.com/pages/Apple-iTunes-MobileMe-iCloud-Account-Merger-Petition/171773752908683

MrJvG

Kom zo juist dit tegen..

http://www.macrumors.com/2011/10/13/apple-not-offering-apple-id-merging/

iRenik

@ MrJvG,

Bedankt voor de toelichting. Ik heb het idd goed opgezet en kan onder beide inloggen en alles zien.
Punt is alleen dat mn oude emailadres blijft staan. Deze wordt stopgezet dus wil ik liever weg hebben, ik kan hier straks ook niet meer bij…

Kan het ID wel veranderen in iets anders dan @me.com maar dat slaat eigenlijk ook nergens op…
Zal dadelijk even een aankoop doen en kijken of dat ook in @me.com terecht komt.

Overigens werkt email alleen op de vaste computers, alles devices doen helemaal niets qua mail.

Thnx!

MrJvG

Misschien dat Apple nog de puntjes op de i moet zetten in deze.
Probeer het anders een andere keer.
Voorlopig zou ik het e-mail adres waar je voorheen je aankopen mee deed, nog niet opheffen.

iRenik

Aankoop gedaan en nu even afwachten waar de bevestigingsmail heengaat…

Overigens als ik op mn iPhone een aankoop doe gaat het via mn nieuwe @me.com ID terwijl de rest vd apparaten nog via mn oude emailadres lopen.

Als het nog niet te regelen valt dan switch ik wel naar een gmail eventjes.
Overigens wordt mn iTunes gekochte muziek zonet nog niet gepusht/gecloud???

Nou ja, zullen wel opstartdingetjes zijn…
Als mn mail maar een keer gaat werken ben ik al tevreden!

iRenik

iRenik op 14 oktober 2011 #

De rest werkt en sync’d inmiddels maar krijg mn aankoopbevestiging wel op mn oude mail adres wat ik straks niet meer heb… niet handig!

hermanB

hermanB op 14 oktober 2011 #

Het probleem van 2 account waarvan 1 een oud e-mailadres gebruikt had ik al eerder bij de overstap naar MobileMe. Dit heb ik destijds voorgelegd aan de MobileMe helpdesk. Ze hebben me toe aangeboden om mijn accountnaam te veranderen in iets wat geen e-mailadres is. Dus gewoon mijn naam. Het is niet optimaal, maar in ieder geval heb je geen apple id met een oud e-mailadres die je niet meer gebruikt.

Misschien een oplossing…

iRenik

iRenik op 14 oktober 2011 #

Dat zou idd ook prima zijn! Dan wordt alle communicatie ook naar je @me.com adres gestuurd aangezien er dan geen ander emailadres is…

Nu even een helpdesk vinden ;)

Raffie

Raffie op 14 oktober 2011 #

hallo allemaal,

Ook ik ben in the world of “Icloud” gesprongen, valt me best tegen allemaal.
Wat ik wel merk is dat hij me telkens een “icloud” e-mail adres wil laten aanmaken, maar moet dit ?
Ik heb al genoeg e-mail adressen, waarom nog een adres erbij ?
of…. is dit een speciaal digitaal adres om alles soepel te laten verlopen ?
Mijn “username” is een heel ander adres dan de @me…
Please help me…ik verdink.

Raffie

icecream

icecream op 17 oktober 2011 #

Is het nog mogelijk om een @me.com adres aan te maken?

iRenik

iRenik op 18 oktober 2011 #

Ik heb het opgegeven en m’n AppleID terug gezet naar gmail.com, deze laat ik gewoon alles std forwarden naar m’n @me.com adres, opgelost.

Als het nog een keer mogelijk wordt alles te mergen dan kan ik het gmail adres gewoon verwijderen (toch al oud en eigenlijk niet gebruikt).

Tomovich

Tomovich op 18 oktober 2011 #

Ik wilde hier geen nieuw topic voor openen maar kan er eens iemand die een nieuwe @me.com account heeft aangemaakt (sinds iCloud online is) kijken op http://appleid.apple.com/ en nakijken indien het secundair e-mailadres ook ingevuld is? Bij mij stond hier hetzelfde als het primair, zonder dat ik dit ingevuld had. Kan het zijn dat dit automatisch wordt aangemaakt bij het creëren van een nieuwe Apple ID (@me.com-account)?

Ook had ik per ongelijk de verkeerde geboortedatum ingegeven, deze heb ik nu gecorrigeerd. Zou dit enige invloed gehad hebben? Ik neem aan dat de verkeerde datum nu verwijderd is en vervangen door de nieuwe?

Bedankt!

Tomovich

Tomovich 2 jaren geleden #

Niemand?

iRenik

iRenik 2 jaren geleden #

@ Tomovich,

Bij de lancering van iCloud heb ik een @me.com adres aangemaakt.
Als ik bij appleid.apple… inlog staat dit nieuwe adres daar als secundaire ingevuld.

Primair en AppleID is nog mijn oude gmail adres (dit kun je niet samenvoegen of aanpassen naar alleen een naam).

Tomovich

Tomovich 2 jaren geleden #

Bedankt, maar ik neem aan dat je een bestaande Apple ID hebt ingelogd voor iCloud en dan voor deze ID een @me-account hebt bijgemaakt?

Wat ik bedoelde is een volledig nieuwe Apple ID dat bestaat uit een @me-mailadres. Als je dan op de pagina met info over uw Apple ID gaat kijken en deze ingeeft, staat het @me-mailadres zowel bij primair als secundair.

Over dit topic

Gestart op 12 oktober 2011 door Richard74

Laatste reactie door Tomovich

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen