One More Thing » Community » Forum » Casual » Lounge » Mijn wasmachine lekt ( Whirlpool Hollywood 1400 )

Mijn wasmachine lekt ( Whirlpool Hollywood 1400 )

FujiFilm

FujiFilm op 27 februari 2012 #

Hoi  

Ik heb een nieuw appartementje gehuurd, ik heb van de vorige huurder het wasmachine gekregen.

De machine heeft echter 9 maanden stil gestaan.

Vandaag zette ik het voor de eerste keer op en het lekte wat water…

Na de 3e wasbeurt lekte het al wat minder water maar zat er ook meer was in de machine…

De betonnenblok onderaan de machine had sporen van nat, dus misschine iets dat bovenaan lekt..??

Iemand enig idee ?

MrHammond

MrHammond op 27 februari 2012 #

9 Maanden? Zijn de vruchtvliezen misschien gebroken? :razz:

OK, ontopic: probeer eerst maar eens te controleren waar het water vandaan komt. Meestal gaat het lekken bij aansluitingen van de slangen aan de trommel, bij de ventielen en bij de afvoerpomp. Vooral de laatste is berucht, meestal ook het onderdeel van een wasmachine dat het nogal eens wil begeven. En woon je in een gebied met veel kalk in het water? Dan kan het zijn dat de kalk ergens iets beschadigd heeft, maar ook dat het gat weer “dichtgroeid” na verloop van tijd… Sowieso zou ik een wasmachine die enige tijd stil heeft gestaan eerst even zonder was doorspoelen, wellicht met wat azijn erbij.

FujiFilm

FujiFilm op 27 februari 2012 #

Maar het lekt minder en minder water na een wasbeurt…

9 maanden niet draaien, is ook niet goed voor het wasmachientje ?

En waar doe je die azijn dan ? Rechtstreeks in de trommel ( in een potje ) ? En wat doet die azijn..?

Hailstorm

Hailstorm op 27 februari 2012 #

Mijn electrische tandenborstel loopt sinds gisteravond aan. Zal ik een draadje openen of een nieuwe borstel kopen?

SunKeeper

SunKeeper op 27 februari 2012 #

Een flos-draadje?

Edit: Of motorolie tussen je tandenborstel gieten, kan ook.

Brombeer

Brombeer op 27 februari 2012 #

Er is een waswijvendraadje. En als mensen naar een houten plank of een citruspers zoeken, moet dit ook wel kunnen.

Verder is het heel goed mogelijk dat de vorige huurder te beroerd was om zijn lekkende wasmasjien naar buiten te zeulen en bedacht hij dat hij er net zo goed overname voor kon vragen.

Shmoo

Shmoo op 27 februari 2012 #

… ik heb van de vorige huurder het wasmachine gekregen.

… Vandaag zette ik het voor de eerste keer op en het lekte wat water

Heb je spierballen en een groep vrienden die willen sjouwen?

Waarschijnlijk had de vorige huurder dat niet :razz:

PvdO

PvdO op 27 februari 2012 #

Gewoon volknallen met Calgonit die handel. Werkt dit niet, gebruik meer. Herhalen totdat wasmachine weer werkt of is opgelost.

Brombeer

Brombeer op 28 februari 2012 #

Wat calgon kan, kan een groene fles schoonmaakazijn ook en die is veel goedkoper.
Ergens onderaan moet dat ding een klepje hebben met daarachter een filter: is dat schoon?

De nieuwprijs van zo’n wervelmeertje rechtvaardigt geen grootscheepse reparatie-investering. Mocht het ding de deur uit moeten, dan moet je dat beton onderin los kunnen schroeven.

1984

1984 op 28 februari 2012 #

FujiFilm op 27 februari 2012

Goh , zouden ze op verkooppunten waar wasmachines staan daar de was van het leger wassen…

FujiFilm

FujiFilm op 28 februari 2012 #

Wat een reeks retard opmerkingen seg.

stavos

stavos op 28 februari 2012 #

Wat een retard spelfout.

Hailstorm

Hailstorm op 28 februari 2012 #

Wat een retard topic.

SunKeeper

SunKeeper op 28 februari 2012 #

Wat een retard…..DAMN, want kan ik hier nou weer op zeggen…

*opnieuw*

Wat een retard banner hieronder, konden ze geen andere kleur verzinnen?

JJmac

JJmac op 28 februari 2012 #

Controleer de rubbers maar zou ik zeggen, als de wasmachine zo lang heeft stilgestaan dan tast dat de rubbers aan.

(ik wilde niks zeggen in z’on draadje en dan doe ik het toch)

Brilvisch

Brilvisch op 28 februari 2012 #

Om alles brandschoon te krijgen is er maar één echte oplossing mogelijk:
Vol laten lopen met thinner en aansteken dat ding.
Die vorige heeft het wel slim bekeken hoor.
Suczeven met de wasmachine, koop gewoon een nieuwe.

SunKeeper

SunKeeper op 28 februari 2012 #

Brilvisch op 28 februari 2012

Vol laten lopen met thinner en aansteken dat ding.

Als je hem dan niet eerst even buiten zet, kun je ook een nieuwe woonwijk gaan zoeken om in te wonen.:lol:

MrHammond

MrHammond op 28 februari 2012 #

1984 op 28 februari 2012
FujiFilm op 27 februari 2012

Goh , zouden ze op verkooppunten waar wasmachines staan daar de was van het leger wassen…

Die wasmachines zitten nog niet vol met alle drek van wasmiddel en vuile kleding, daar groeien nog geen weelderige bacteriepopulaties in….

Over dit topic

Gestart op 27 februari 2012 door FujiFilm

Laatste reactie door MrHammond

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen